Sv: Pudel?

ja! det ska nog gå bra ska du se. som sagt, otroligt söt var han!

själv känner jag mig så oansvarig och dålig för tillfället. råkade bli lite missförstånd när vi var ute, korrigerade henne och hann inte se att det kom två hundar, vilket hon såg före och då var det ju för sent. bad jättemycket om ursäkt iaf och jo, hon fick sig en känga av hundägaren så hon kom snabbt tillbaka.

vad rekomenderar ni att börja med, typ en nybörjarlydnadskurs? vill komma igång och träna lite så vi kan utveckla vår relation.

En nybörjarkurs låter bra. Då kan man få lite tips och råd och bli inspirerad. Och så är det ju kul att träffa andra hundar och hundägare.;)

Jag går kurs med Hans Pudliga Höghet för tillfället. Momentinlärning, men det ingår två spårtillfällen i alla kurserna, så i dag var vi ute i regnet. Eftersom HPH är oerhört frusen och har en päls som suger åt sig vatten fick han sitta i bilen iförd täckväst medan hans isländske "storebror" spårade. Ändå frös han så han skakade och fick ha tröja på när han kom hem. Dessutom snurrade han in sig i en yllepläd och blånekade gå ut och kissa i kväll och fick bäras första biten.

I morgon ska jag till hundaffären och kolla fleecetäcken i dvärgpudelstorlek...

ja precis! så du tycker att det är steg ett då? hittills har jag bara lärt henne sitt och ligg, stanna osv, för hon var tämligen odresserad när jag fick henne. Får kolla med brukshundsklubben, vore så roligt att komma igång.

Oj, är han så frusen? Och han är inte trimmad va? jag kanske också borde införskaffa något, nu är det ju inte så kallt men sen..

snygging i regnet ;)
DSC_060511111.jpg

DSC01623.jpg

Hon är så fin din vovva! :love:

Vet du vad, man är inte mer än mänsklig, man lär sig av misstagen så det är nog ingen fara. ;)

Jag vill också komma igång och träna lite, men lär ju få lugna mig lite. Men kanske till våren :)

Yennork: Men, stackars stackars HPH! ;) en fleecedress inne är väl det minsta man kan begära :p
Tycker han verkar vara en riktig personlighet din lille :)

tack! nej, du har så rätt så! jag menar, jag har ju aldrig haft hund innan, så med tanke på det går det bra.

hoppas ni verkligen passar ihop nu då!
och så skriver jag under på det om HPH! ;)

Idag har inhandlats 1 st tunt fleecetäcke och 1 st tjockt ribbstickat. Båda tänkta att användas under vindtäta täcken han redan har.

Dessutom har vi kikat på en tjock dyr vinteroverall som väl blir nästa investering.:cool:

Usch, detta med täcken är inte kul.
Lillvovve har nu ett relativt tjockt vintertäcke, och ändå fryser han efter ett tag ute, trots att han rör på sig. Nu var vi ute och gick 8 km cirka, och han skakade på slutet :(

Nu har då maten iaf gått ner utan problem, lite smör i så säger det slurp :)

alltså, nu vet jag inte vad det har flugit i min dam! det blåser storm ute, vet inte om det är det eller om hon ska löpa om några veckor (brukar de inte bli trötta?) eller om hon bara är rastlös.

har en gammal kompis till henne här då jag vaktar henne i några dagar .
när vi har varit ute så beter hon sig som en liten apa, far runt som jag vet inte vad i kopplet. hon busade nyss med kompisen och började skälla! min tysta lilla hund! :eek: enda gången hon skäller är om det kommer in/ringer på dörren eller om hon känner sig VÄLDIGT stött av en annan hund som skäller.

i förrgår när jag körde lite lydnad innan hon fick grisöra reagerade hon likadant (och då hade vi ändå varit ute i regnet på en 1-timmespromenad) och började skälla och jag vet inte vad.

ja, vi har inte jobbat överdrivet mycket de senaste veckorna pga olika saker, men det här?
haha, jag vet inte! :D

Haha :D

Min lilla skrutt har fortfarande inte sagt ett pip, om det plingar på dörren lyfter han på huvudet ifrån soffan för att kolla in vem det är, innan han somnar om igen :rofl:

haha, ska vi byta? ;) nu imorse mötte vi en tjej och hon var ju givetvis lika intressant som vilken hund som helst! ... roligast/läskigast är när vi möter folk i rullstolar & med rullatorer ;)

Men herregud! Hoppas han kommer hem snart! Min vovve kom lös ur selen utanför matbutiken när han var halvny men han bara cirkulerade runt vid entrédörrarna efter mig som tur va.

Jo jag hoppas också det, jag är helt tom inuti, har inte ätit sedan i förrgår då jag inte hann äta innan han försvann och har inte kännt den minsta lusten till någonting efter det. Jag har till råga på allt feber och svårt att andas, misstänkt svininfluensa, och har gjort illa benet så jag kan knappt gå. Varför ska allting komma på en och samma gång?
Han sågs senast vid 21 tiden igårkväll, efter det försvann han in på en gård och ingen har sett honom.
Han verkar ha brutit ena bakbenet, och han bet en taxichauför som försökte fånga honom.

Man känner sig så fruktansvärt maktlös, detta är det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Eftersom att ingen har sett honom sedan kl 21 där på gården så undrar man ju vart han har tagit vägen. Hela tiden har han hållt sig i rörelse och aldrig stannat av, men man undrar ju ändå om han krupit och gömt sig där någonstans. Har cirkulerat förbi med bilen så många ggr att jag kan inte ens räkna dom längre, varit och letat på gården, kontaktat tidningen, taxi, brukshundsklubben här i stan och jag vet inte vad mer jag kan göra. Han har ju inte något hull alls, och fryser ju när man är ute, han är ensam och rädd och skadad och jag vill bara ha hem honom. Detta är som en dålig mardröm man bara hoppas att man vaknar upp ur. :(

Nej, vad hemskt!:( Hoppas verkligen att ni hittar och får tag på honom.
Men du borde försöka äta iaf för kroppen behöver näring för att bli frisk.

Det hoppas jag med!
Har fått i mig några rader choklad, men det finns reserver så mig går det ingen nöd på...

Puttar upp tråden lite med att säga att det är så skönt att du har hittat din lille Emor! :)

Min dam satte i halsen igår och det var så jäkla hemskt. Hon tuggade på ett grisöra, kom in till mig och pep jätteynkligt! Gjorde som man gör på människor och efter en stund verkade hon bättre.. så himla hemskt. Nu vågar jag väl aldrig ge henne grisöra igen :crazy:

Ja :) Han ligger just nu och sover bredvid mig, sover är nämligen det ena han gör om man inte är ute på promenad med honom, en riktig snarkhund är han!

Ropar man på honom för att gå ut och gå kommer han, man tar på honom kopplet och täcket, och han lägger sig ner och sover under tiden jag tar på mig min jacka och skor. Ute är han dock pigg och vaken, tycker det är lattjo värre att vara ute på promenad. Har haft honom i långlina någon gång och man får jobba rätt duktigt för att han ens ska titta på en, kontaktsökande kan man ju glömma... Men det blir nog bättre med tiden :)

Har en bild när han sitter och spanar genom fönstret

Hoppas han går upp i vikt snart, har varken våg eller måttband hemma så jag har inte vägt eller mätt honom, men jag tror (eller inbillar mig? ) att han iaf har gått upp lite, men än är det mycket kvar som behövs!

Otäckt med din dam :(
Och hur går det med valptankarna? Måste erkänna att jag vart måttligt avis, vill också jue! ;)

haha, det låter precis som min. hon ligger mest och sover också, likadant med kontaktsökande.. men det har blivit bättre så det blir det nog för er också om ni tränar!

ja! jag trodde seriöst att hon skulle dö & slängde mig på datorn för att se vad jag skulle göra..

jag har köpt valpfoder som jag börjat blanda med hennes vuxenfoder nu.. är omöjligt att få henne att äta större mängder än vad hon gör, så jag ska testa valpfodret. hon är ju pigg & glad och har massor av energi, men hon är ju ett benrangel! :(

valpköpet läggs nog lite på is.. tyvärr! förstår att du är det ;)

tänkte ta en långpromenad med henne nu, och ta med kameran! har inga höstbilder på henne!

Ja usch alltså, det är inte kul när dom är magra. Speciellt inte min som är nerklippt, så du ser och känner varenda ben på honom :crazy: så han får ha täcke på sig ute, så att han inte behöver lägga energi på att hålla värmen.

Det låter hoppfullt, vi klev nyss upp (febrig matte) och då var han på bushumör, skulle på och åla runt i sängen, hoppade ner för att istället börja hoppa på mig, försökte ta tag i linnet när jag försökte klä på mig, likadant med byxorna. Så då skar jag till lite mer blodpudding och så övade vi lite på sitt, idag gick det bättre, han stannar 30 cm ifrån en, kommer inte hela vägen fram och man behöver lägga ett finger på rumpan på honom, men då sätter han sig utan problem, och sen hänger han med tills vi går till nästa rum, och samma sak där. Dock resulterade det i att jag vart helt genomsvettig och nu ligger i soffan och vilar, förbannat!

En långpromenad låter inte fel! Höstbilder skulle man vilja ha på denna skrutten också, dock är det grått och regnigt ute så det får vänta till en annan dag. Var ute på en längre runda i morses (runt 40 minuter) inte lång runda eg men då han har haltat till någon gång och kan hoppa till bak misstänker att ena bakknäet fått sig en törn, så han går på mindre koppelpromenader tills han fått upp hullet, då ska vi in till vet och kolla upp det ordentligt om det inte blivit bättre (har pratat med vet om det, deras förslag att vänta)

Ser fram emot bilder snart då ;) :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka