Sv: Pudel?

Hon är så otroligt söt din lilla chokladpralin!
Tröttnar du på henne så är det bara att passa upp henne till norr :angel:

:love:

glöm det :angel:

är så stolt över henne! de gånger vi har varit där i skogen nu så är hon jätteduktig när hon är lös. hon har en förmåga att vilja spriiiiiiiiinga långt, men hon lyssnar när jag avbryter henne. och kommer på inkallning och allt. återstår bara att träna lina med andra hundar, för då är jag inte säker på att hon skulle lyssna.

när jag säger åt henne så går hon bakom mig. när vi kom till en t-korsning fick hon sitta och stanna där, medans jag gick en 15-20 meter därifrån för att titta så ingen annan kom. så duktig! hon har lärt sig så otroligt mycket sen hon kom hit och det är så roligt!

och idag fick hon leta toarullar med korv i här hemma!

jag börjar undra hur det skulle vara om min fick 1½ timmes motion varje dag... hon skulle vara hyper. värsta arbetsmyran!

hoppas du kan komma igång med din kille snart också :)

Hojta om han vill ha en pudelkompis i Luleå att kuta med :) vi bor på Lövskatan!
(Men du måste ju klippa hans näsa! ;))

Tack :D Han är inte från någon kennel, utan från en uppfödare i Övetorneå :) Renrasig är han, men mamma är inte reggad i SKK, tyvärr.
Men han är underbar ändå :love:

Det är inte en godkänd färg i Sverige. Om de säljs så säljs de oregisterade utan stamtavla. Finns alltså inga bevis för att de är renrasiga (om de inte är importerade med stamtavla på föräldrarna) . Jag har sett några för ett tag sedn på blocket.

En pudel ska ju vara enfärgad;)

Vad kul att det går så bra, det låter som om hon är smart som en pudel;) Hur länge har du haft henne nu? Det är ju jättebra att hon lyssnar så bra så du kan ha henne lös. Det är en stor fördel tycker jag, hunden får rasta av sig på ett annat sätt när den är lös, jag vet inte hur jag ständigt skulle ha en hund kopplad ( förstår om det inte grå när man precis fått den).

Ja de har mycket energi och jag tycker så synd om alla dessa pudlar som inte får utlopp för sin energi. Det är allt för många som fått för sig att pudlar inte kräver motion utan att det räcker med korta rundor:crazy:

Min hund ÄLSKAR att få vara ute mycket och gå långa rundor, springa när jag åker inlines, leka med sina kompisar (pudelfnatt;)) eller träna. Det är sjukt så mycket en så liten hund orkar :laugh:

Fördelen med en pudel är att de oftast orkar hänga med på det mesta ( såklart kanske det beror en del på vad man vänjer dem vid)

Orkar era pudlar också mycket?

Jag har inte vågat testa hur mycket denna orkar än men på egen hand var han ju inte den som drog sig för långpromenader ;) men gammpudeln var allt med på allt!
Vi var ute och red ihop och det gick bra, han hade jag ju lös överallt.

Miraklet har jag inte vågat ha lös än, vilket kanske är förståligt men jag har en långlina som jag har tränat lite med, och då lyssnar han fint på inkallning när han är 15 meter bort, så vi får väl se, men målet är självklart att även denna ska vara lös!

Idag vaknade han på värsta bushumöret! :love:
Gick runt på bakbenen här hemma och svansen gick som en propeller, så när vi gick ut så gjorde han rivstarter efter varje kisspaus och hoppade och for, han var supertaggad! Det är så kul att se hur han lever upp mer och mer och blir den unghund han faktiskt är!

:angel:

Vad härligt! Längtar tills jag och lilla miraklet är där, det kommer det också får jag hoppas!
Gammpudeln tränade jag ju i lydnad och agility, superkul var det, nu går han mest runt och är tjock, får en 30 minuters promenad per dag sammanlagt, om han har tur :(
Om jag fick skulle han bo här igen, saknar gammskrutten!

Ja visst är det! Kan inte heller tänka mig att bara rasta i koppel.. som sagt så håller vi oss ifrån andra hundar, men det ska nog fungera tillslut också Har haft henne i snart 4 månader!

Jodå, min orkar också en massa! Jag har visserligen inte försökt göra henne trött med att springa eller cykla, eller spåra och liknande.. Men efter en 2-timmarspromenad med en del spring så är hon lika pigg ändå.

och det jag älskar med pudlar är att de är så himla GLADA hela tiden! :D

pudelfnatt, ja tack! haha.

Åh, wohow! hade vart jätteroligt :D Dock så bor jag på porsön, men ska nog funka ändå :)

Ja, jag vet! Jag ska skaffa mig en trimmer sen blir det klippa. Han ser inte klok ut :rofl: ;)

Måste bara komma in igen och skryta lite om att han nu lärt sig sitt! Tränade i kanske 10 minuter igår och 10 minuter idag och nu sitter det som ett smäck, verkar det som. Oroligt vad han/dom lär sig fort! :laugh:

Måste bara komma in igen och skryta lite om att han nu lärt sig sitt! Tränade i kanske 10 minuter igår och 10 minuter idag och nu sitter det som ett smäck, verkar det som. Oroligt vad han/dom lär sig fort! :laugh:

Klart, det är ju en pudel du har köpt;) En av de absolut smartaste raserna, på gott och ont;)

Bara att dra iväg ett pm när ni känner er redo :) måste dock vara bilfri lugn plats, han är gravt hörselskadad och hör därför inte så bra :D haha.
Men jag är bilburen så tar mig vars helst!

Aha.. Ja, än så länge är jag också bilburen :D Men det blir nog iaf inte på ett litet tag framöver, då han är så färsk här än och inte riktigt så säker på ens omgivningen kring huset. Men jag hojtar! :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka