Pudel och vifta på svansen?

Krockodil

Trådstartare
Jag jobbar åt en tjej som har en jättesnäll pudel. Den är busig och glad och gillar att leka men det som jag lagt märke till är att den näst intill aldrig viftar på svansen... :confused: Och vitar den så är det jättelite och bara kanske två gånger.
Så är det just den här hunden som det är fel på eller är det något med den rasen och vifta på svansen?

Sv: Pudel och vifta på svansen?

Min pudel viftar på svansen väldigt ofta.

Min spontana tanke är att h*n kanske bara inte tycker att det är kul? Eller så har h*n en stel svans kanske?

Ja jag kan inte läsa hundens tankar och veta vad hon egentligen tycker men hon verkar tycka det är väldigt kul. Hon hoppar och studdsar och kör agility i ilfart. Hon hukar sig med framdelen innan hon sticker iväg och vad jag vet så beter hon sig precis som alla andra hundar förutom att hon inte viftar på svansen... :confused:

Det är individuellt hur mycket en hund viftar på svansen. Vår ena viftar mycket mindre än vår andra, men det betyder inte att han är mindre glad! :)

Det är individuellt hur mycket en hund viftar på svansen. Vår ena viftar mycket mindre än vår andra, men det betyder inte att han är mindre glad! :)

Instämmer.

Min tik viftar nästan aldrig på svansen även fast hon är glad & tillfreds, till skillnad från hanen där svansen går på högvarv jämt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 375
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
607
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka