"prova på-kurs", strömsholm

Intractable

Trådstartare
tänkte höra mig för om det var någon mer än jag här som är anmäld till prova på-kursen 26-31/5 på strömsholm? inte långt kvar nu, och jag längtar så att jag håller på att bli tokig :bump:

Sv: "prova på-kurs", strömsholm

Måste bara säga att jag är småavundsjuk! Hade anmält mig för det datumet, men som vanligt - det visade sig att jag måste på en konferens. PRECIS JUST DÅ :devil:

Väntar på dina intryck från kursen sen!:)

Ja e anmäld till den 6:e augusti!!! :banana: :D:D:D

Längtar så jag tror jag smäller av :D:D

attans. fick ett mail igår om att kuresen blivit inställd.:( så då blir det bara att vänta till 6:e aug då...

jag hjälper till hos malmborgs och kollade runt lite på galoppsportens hemsida...så tänkte jag att det skulle va kul att testa att rida fullblod...jag rider nämligen bara en tjock liten quarter på banan :p *pokyy* :love:

och du då?

PM?

åhå. jag hjälper elin ståhl. ingen av hennes hästar tävlas för tillfället, men så småningom lär det dyka upp starthästar. och då känns det ju bra att på riktigt prövat och varit "where the action is" ;)

ååååå!! Jag var där i påskas! Riktigt roligt!! Lärde mig väldigt mycket. Har blivit helt sugen på det här med galopp nu å typ alla som var där samtidigt som jag är inställda på att gå British Racing School... Så det är ju ganska bra betyg =)

Var henke bra? Hade ni några andra lärare där också?
Och var det snälla hästar??:angel:

Henke är super bra!
Tjaa du :smirk: hästarna är ju fullblod... dom studsar en del, men det är lättare att sitta eller stå kvar i den lilla sadeln... Sunman är lätt bäst men det är Henkes egna häst och jag vet inte om han fortfarande går med som "lektions häst"
Sharon Rose brukar skena en gång i veckan sa dem :P
Räkna med träningsverk och tidiga morgnar...=)
Men alltså, det var skitroligt! Du kommer garanterat att ha skoj!

Hade riktigt kul både när jag var på "prova på kursen" och den långa. :rofl:
Kommer du ihåg vilka hästar där va?

njaa... några amaryllis finalza high-tide turban Sharon rose :) hmm en mer fux som bockade som sören.. + 1 lektions häst som jag ej kan namnet på..
Vilken var du på?

Var på en prov på kurs efter påsk förra våren. Gick sen arbetsryttarutbildningen förra sommarn.

Kommer ihåg de hästarna, men en fux som bockar.. nä.

Ingen Polly? (Polly peachum :love: )

Kul att du tyckte det var så kul!
Halva min prova på kurs gick arbetsryttarutbildningen med mig. Av de andra fyra som inte gick var två för små, en hade fast jobb hon inte ville lämna o en vet jag inte var hon tog vägen. (Hon sökte, men ändrade väl sig..)

Jobbar du som arbetsryttare nu?? Trivs du? Hur var erbetsryttarutbildningen? =) Jo, Polly var med, fast jag red henne bara 1-2 gånger.. hon var inte helt fräsch tror jag, hade nog lite ont i benet...
Men men, det här med galopp e ju helt klart lockande =)

Hade tänkt att jag skulle jobba som det, men kom in på veterinärutbildningen i Köpenhamn. Det hade jag inte riktigt räknat med... Men åker ut till ett stall o hälsar på så ofta jag hinner. :bump:

Vet att utbildningen ser lite annorlunda ut nu. Vi läste 8v där, 4v praktik o sen 1v bara teori. Och hade en annan lärare.

Men trivdes jättebra med det när jag gick utbildningen, och tycker fortfarande det är hur kul som helst. Man fick liksom grunderna och balansen, sen var det bara att jobba vidare på praktiken. Då lär man sig mkt!

va? hade ni russel? vi hade henke..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 338
Senast: fixi
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 107
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 539
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 568
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar