Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Saknar mina promenader nu när hunden kommit.
Tror ni jag skulle kunna ta med honom (snart 4 månader) om jag bär honom större delen av biten? Eller ska jag helt enkelt stanna hemma?
Varför ska du försaka dina längre promnader för att du har valp ?
Det är bara att lämna valpen hemma, medan du promenerar..så får du samtidigt ensamhtsträning på valpen
yes, en dvärgpudel! Men en ryggsäck hoppar han nog ur :-O men jag kan ha han innanför jackan kanske!
Borde ju vara bra miljöträning att se massa saker också.
Ja, innanför jackan var ju en bra idé Sedan är det ingen fara att promenera lite med valpen, bara det inte går för fort och det inte är några längre stunder.
Visst kan man bära men det är jobbigare än man tror (trots att min hund är liten de få gånger jag måstat bära), hunden brukar dessutom inte vela vara stilla så länge.
Har personligen undvikit att bära hunden så mkt som möjligt, hellre lämnat honom.
Hur långt går du då? Tycker de brukar hänga med rätt så bra när de är 4 månader. Och blir den trött och börjar pipa/sätter sig är det bara att bära en stund. Snart vill den säkert ner igen.
Jag provade bara min dvargschnauzervalp nar hon var i den aldern. Jo tjena, hon skulle inte bli buren. Det var ju alldeles for roligt att ga sjalv. Snacka om att ala sig/sprattla i famnen. Nar hon trots sprattel inte blev nedslappt borjade jag hora sma "knyst" och pip. Hon ska alltid ha sista ordet Varfor gar du inte en promenad sjalv forst (ensamhetstraning, alt. ber nagon vakta) och sedan tar du ut valpen pa en liten upptackar-runda?
Svar till alla:
Promenaden tar väl runt en timma, vet inte riktigt hur långt det är.. Tyckte inte det var så jobbigt att bära, lite promenad med "vikter" gör ju bara gott
Han satt bra innanför jackan och huvudet gick för att kolla in omgivningarna
Fortsätter nog så tills han är gammal nog att vara ensam själv/hänga på och promenera själv.
När jag fick min valp (BC 4 månader) var hon van att vara med de andra hundarna i skogen och springa 1 timme om dagen. Nu har ju du en liten hund men han dör nog inte, bara du inte stressar honom. Ni får väl ta med fika och stanna längs vägen och vila
Eller sa kan du ju spanna fast honom i en barnvagn och ta med honom pa promenaderna. Det finns seriost en tant i mitt lagenhetskomplex som spanner fast sina 3 Yorkies i sin rosa barnvagn och ut gar dom pa "promenad". Haha, only in America .
Vad bra att det funkar att bara pa honom, haller med om att en timme ar lite val lange att lamna lillen ensam. Perfekt ocksa nar han vaxer, da far du ju en riktig workout
En liten dvärgpudel går väl bra att bära. Så kan han gå de bästa bitarna av promenaden. Finns ju bra väskor för småhundar.
Vi har en cykelkärra som vi kan dra våra odjur i om de inte orkar gå. Kerstin är väl lite väl stor, men hon har ju inga problem att gå för egen maskin. Ester orkar inte så mycket så henne har vi dragit i kärran ibland. Då kan hon ju ändå få följa med på längre promenader. Är backarna inte för branta så kan man ha både gammal hund och liten dotter i kärran (dvs +50 kg)
Hundavel & Ras
Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.