Prix du Jockey Club (franska derbyt)

Sv: Prix du Jockey Club (franska derbyt)

Kul att se bilderna. Men jag måste säga att damerna i ledvolten var snyggare på min tid:angel: Hon i beiga dräkten och svarta höga klackar hade väldigt tjocka ben!:devil:

Och sötisen Burt Seger från Klampen i bakgrunden. Känner igen honom på hatten.:grin:

Då tror jag ej att du sett VÄLDIGT tjocka ben. Finns TV-program gjorda i USA med sjukligt tjocka. ;) Hon i beige är bara inte mager. DEt är skillnad det.:idea:

Hem och kolla TV-programmen bättre!

Var fanns du då Pramms gick av stapeln? Letade utan framgång.:(

Har ingen TV så jag ser inte så många "riktiga" människor:D

Prammsdagen försökte jag undvika att blåsa bort. Men jag stod nog mest framför stallfiket och frös.:eek:

Fina bilder! Får nog skaffa mig snygg dräkt och högklackade pumps till sommarens starter, fast det är ju inte så praktiskt när man går i ledvolten själv med pållen:angel:

Visst är det härligt att vara på storlopp.
Skogsbrandsvarma Sverige kunne snart gott ta det regn, som hotade i Frankrike.... och Natagora får också gärna komma hit på den pall hästar, ägaren talade om att skicka hit.

Roligt du skickade bilder.

Då tror jag ej att du sett VÄLDIGT tjocka ben. Finns TV-program gjorda i USA med sjukligt tjocka. ;) Hon i beige är bara inte mager. DEt är skillnad det.:idea:

Och jag jämför med damerna som fanns i franska ledvolter innan storlopp på 70-talet. Läste just om Yves Saint Laurent i tidningen och det var det stuket. Har faktiskt en YSL trenchcoat i gaderoben som jag köpte billigt av Mme Paus när det begav sig. Den hänger där och väntar på att jag ska bli smal över ryggen.....:grin:

Fina bilder! Får nog skaffa mig snygg dräkt och högklackade pumps till sommarens starter, fast det är ju inte så praktiskt när man går i ledvolten själv med pållen:angel:

Tro mig, det funkar, jag vägrar dock ha högklackat men finklätt (inte jeans) är det ju som gäller de flesta dagarna i Paris. Det är bara att acceptera att allt åker i tvätten när du kommer hem :p

Creetown: Visst ta det bara, vi vill inte ha mer regn, sanbanorna bara flyter bort och blir så dåliga! Ni får det mer än gärna!!! Och ja, storlopp är härligt, på söndag dags igen med Prix de Diane så då blir det ännu värre... :crazy:

Kul att se bilderna. Men jag måste säga att damerna i ledvolten var snyggare på min tid Hon i beiga dräkten och svarta höga klackar hade väldigt tjocka ben!

:rofl: Jag lovar jag såg en ännu värre, men tyvärr inga bildbevis! ;)

Ok, skicka upp lite regn, men portionera ut det till endast på nätterne, tack.

Vi förvänter oss bilder från P.D. och för Camillas och Fleurs skuld får du nog fota flera damer... damdamer,altså... jag nöjar mig med hästdamer :angel:

Jag har fortfarande en bild av ett par röda, högklackade damdojor i ledvolten inätsat på näthinnorne. Jag följde dom noga och var djupt imponerat över den ovacklande skritten.

Ah, en fransman (nåja, nästan) på Bukefalos, vad bra! Jag funderade nämligen just på om det är någon mer bana än Longchamp som ligger på ganska nära avstånd från Paris? Vet du...? :)

Ska du till Paris på sommaren så är det Chantilly som gäller. Ta tåget från Gare du Nord och sen är det bara att njuta! Får du inte tag på Malin så finns det guidade turer som turistkontoret anordnar. Träningsanläggningarna är en DRÖM och det finns även ett sevärt hästmuseum. Och om man vill göra något icke-hästigt har slottet en hyfsad konstsamling vill jag minnas. Kommer framför allt ihåg ett gäng miniminitavlor!

Precis som Camilla säger så är det Chantilly som gäller om du ska till Paris. :bump: Tåg från Paris tar 25 minuter och kostar 7 euro enkel resa. Så det är hyfsat enkelt att kombinera Paris och Chantilly!

Inne i Paris finns både Longchamp och Saint Cloud nära varandra. I närheten ligger även Auteuil där det rids enbart hinderlöp. Sedan finns det ytterliggare en bana- Maison Lafitte inne i Paris men i en annan del. Men runt Longchamp och Saint Cloud finns inga träningsanläggningar utan den finns i Chantilly och en liten i Maison Lafitte!

Annars kan jag bara hålla med Camilla, det är underbart här nere och jag vet inte hur jag ska stå ut med skandinavien igen... ;)

Tack för tipsen!! Någon resa till Chantilly blir det nog inte denna gång tyvärr för de har inga löp när jag är där... får spara det till någon annan gång! Däremot är det löpningar både på Longchamp och Masons Lafitte... är det någon av dessa som ni rekommenderar mest? Tyvärr tror jag inte att jag kommer lyckas övertala min pojkvän att gå på båda (han är fortfarande lyckligt ovetande om mina galopp-planer :)).

Om du ska på löp är det Longchamp som gäller. En superbana men jag tycker nästan att du skulle satsa på att se Chantillys träningsanläggning istället. Malin har säkert tid att visa dig runt :p och det är nåt du inte ska missa. Ta tåget en tidig morgon när pojkvännen sover så kan du rida en tur åt Pia. Jag lovar att det är en upplevelse du aldrig glömmer!

Det finns dessutom fina golfbanor i Chantilly om pojkvännen är lagd åt det hållet.:devil:

Senast ändrad:

Va det Fransiscos girlfriends dojor i Dansk Derby förra året du menar? Inte gick hon helt rent inte. Fransisco slog det lätt när han cantrade till start med sin i 2000 Guineas häromveckan. Banrekord på 1800 meter gräs i kostym och slips!:devil: Det var imponerande!:bow:

Min minnesbild är från Svenskt Derby. Där är väl också ledvolten lite jämnare, vilket kan ha haft ett visst inflytande. Jag minns en ganska taktfast skritt med tanke på förutsättningerne. Pick of the paddock.

Camilla har fullständigt rätt. Nämda tränares gallop till 1600 m.-starten med häst vid hand och ifört fullt, knappt-så-fältmässigt, ornat måste klassas som årets prestation så långt. Trots han inte svarade på startbox-personalens glada tillrop, var det mest imponerande den ändå kontrollerade andhämtningen. Kudos :bow:
Han har numera ett stående erbjudande om frakt av kavajen till startplatsen. No charge.

:bow::bow::bow:CASTRO is the MAN:bow::bow::bow:
Skulle vilja se någon av de andra ELITTRÄNARNA i en liknande situation,kan lova att de stått sig slätt.:bow:CASTRO RULES:bow:

Tack för tipsen!! Någon resa till Chantilly blir det nog inte denna gång tyvärr för de har inga löp när jag är där... får spara det till någon annan gång! Däremot är det löpningar både på Longchamp och Masons Lafitte... är det någon av dessa som ni rekommenderar mest? Tyvärr tror jag inte att jag kommer lyckas övertala min pojkvän att gå på båda (han är fortfarande lyckligt ovetande om mina galopp-planer :)).

När och var i Paris ska du? Om du ska gå på löp är det precis som Camilla säger Longchamp som gäller. Maison-Lafitte är inget speciellt såvida du inte väldigt gärna vill se lopp som inte svänger eftersom de har upp till 2000 m rakt där... I Chantilly är det inte löpen som gäller utan omgivningen och atmosfären!! :love: Banan kan man besöka ändå utan att det är löp, ligger precis vid slottet så man tar två flugor i en smäll bara!! :p

Hmm, det kanske får bli Chantilly ändå då... :) Och Longchamp såklart, hade ju ingen aning om att jag lyckats pricka in denna semester när det var Grand Prix de Paris!

Är det någon som har en bild på detta med Castro?! :P

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 019
Senast: Lycan
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 604
Senast: Zewz
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 367
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar