Det är ju inte särskilt mycket. Om vi jämför med random torrfoder i 500-kronorsklassen är det väldigt liteHar för mig att det rörde sig om 4-6 % korn när jag gav Fodax
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju inte särskilt mycket. Om vi jämför med random torrfoder i 500-kronorsklassen är det väldigt liteHar för mig att det rörde sig om 4-6 % korn när jag gav Fodax
Tittat lite på de foder ni föreslagit nu, mycket innehåller ju spannmål om än i liten del? Hittar inte heller pris på korvj*vlarna... Vad kostar Voms 5kilo? Det skiljer sig säkert från ställe till ställe, men hur mycket lönar det sig från att köpa 500grams korvar i box om 20kg?
Vilken VoH har du räknat på då?
Min äter exklusiv med nöt, och hon landar på ca 800-900kr i månaden och väger 19 kg
Hon äter också lite mer än vad som rekommenderas för hennes vikt.
Jag räknade på att maten kostar 30kr/kg. Köper man 5kg-korvar blir det att kosta 30kr/kg ungefär, så var det i alla fall när jag kollade priser osv för några månader sedan. Kanske de höjt priserna rejält samtidigt som de bytte namn? Det har jag ärligt talat inte koll på.
Jag ger pondus färskfoder och betalar 29 kronor/kilo för det (halvkilos korvar). Köper man i block kommer man mycket billigare undan, men jag ORKAR inte hantera det. Då betalar jag hellre för att det ska vara enkelt.
Alla ni som tipsat om 5kilos klumparna att köpa, jag tror att det får bli så då jag är nöjd med fodret i sig, men inte kostnaden... När räknas hunden som vuxen o kan äta vuxenfoder fullt ut (gå ifrån puppy till ekslusiv t ex)?
Finns det nåt färskfoder där man inte behöver köpa så stora volymer åt gången? Jag har bara ett pyttelitet frys
Men har ni alla en extra frys hemma? Jag får inte plats med färskfoder, så vi kör vidare på seniorfodret som tanten gillar och mår bra på.
Men har ni alla en extra frys hemma? Jag får inte plats med färskfoder, så vi kör vidare på seniorfodret som tanten gillar och mår bra på.