Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Till alla som undrar;
Mina äter puppy och exklusiv, minns inte priset nu men 20kr respektive 24kr. De äter ungefär en korv om dagen tsm, vilket ger 744kr (24*31) på en 31-dagars period. Jrt-hanen behöver mer än rekommenderat (exklusiv) och valpen får mer iom att hon är unghund! De behöver mer än rekommenderat för att "se bra ut", extrem ämnesomsättning o hög aktivitet på dem antar jag.. Och det blir inte ekonomiskt försvarbart för mig att fortsätta så till mina små skitar. Måste finnas annat foder som är billigare i inköp men håller kvalité. Ska kolla upp allt ni skrivit när tillfälle ges under dagen!
En korv kan skilja mellan 0.5 kg - 5 kg. Så det är inte ett jättebra måttDet står ju i inlägget ovanför ditt.
Ungefär en korv om dagen.
Ops - jag är blindDet står ju i inlägget ovanför ditt.
Ungefär en korv om dagen.
En korv kan skilja mellan 0.5 kg - 5 kg. Så det är inte ett jättebra mått
Jag vet ingen som betalar så mycket som 24:-/halvkilo eller så lite som 24:-/enkiloskorvar...
Fast ger du en 500-grams korv om dagen, så blir det 15 kilo i månaden. Alltså inte riktigt så dyrt som du troddeHalvkilos tror jag? De "vanliga" korvarna de brukar ha i frysdisk att plocka. Brukar köpa 40st (en box kallar de väl det? 20kg) åt gången, en box á 40st med puppy blir 860kr.. Plus Exklusiv, ser på kvittot att den kostar 25kr st.
Priserna här i Norrköping har höjts till 25 kr per 500 gramskorv av nöt och lamm (exklusiven och lamm) och till 22-23 kr för övriga sorter
Priserna här i Norrköping har höjts till 25 kr per 500 gramskorv av nöt och lamm (exklusiven och lamm) och till 22-23 kr för övriga sorter
Va? I de flesta butiker verkar 0,5 kgs korvarna kosta mellan 22-25 kr beroende på sort.... Även när man beställer via t.ex hemfoder.seÄr det hel- eller halvkiloskorvar? Gör ju stor skillnad på priset. Har du lagringsutrymme eller köper du lite åt gången? Även det gör prisskillnad.
Jag vet ingen som betalar så mycket som 24:-/halvkilo eller så lite som 24:-/enkiloskorvar... Låter som att du antingen ska titta på storköpsrabatterna eller byta handlare.
Va? I de flesta butiker verkar 0,5 kgs korvarna kosta mellan 22-25 kr beroende på sort.... Även när man beställer via t.ex hemfoder.se
Nej, det är möjligt.. Men borta är alla korvarna efter en månad, ganska exakt! Så det är väl att ge o ta lite, med en korv om dagen! Ibland mer, ibland mindre beroende på aktivitet etc.
Edit;
25kr*31dgr blir ju 775kr. Så kanske inte riktigt så mycket som 1000kr (som jag skrev i ursprungsinlägget), men 850-900kr är inte så ovanligt.
Jag vet, det är hemskt - men det tråkiga är att här finns inte så mycket att välja mellan. Det finns VoH/Vom det finns Musch och det finns Sund Hundmat (ännu dyrare) och jag köper emellanåt Rigtig Hundemat. Finfint strimlat kött/inälvor men det är exakt samma pris. Har tyvärr ingen bil, så kan inte åka iväg och handla på slakterier mm. är tacksam jag har små hundar
50:- kilot för malda slaktrester är helt sjukt.
Faktiskt.
Då är det ju billigare att åka till fabriken i Norge och köpa själv!
Det skiljer nog mellan vissa butiker tyvärr.Har för mig att en låda med 40 korvar kostar 825kr ca.
Ett annat alternativ är ju att blanda med torrfoder för att få ner kostnaden?
Jag vet faktiskt inte exakt hur mycket spannmål Fodax innehåller, det kommer som nr 3 på innehållet före mineraler och vitaminer. Men jag har en hund som är väldigt känslig för spannmål och hon mår bra trots spannmålsinnehållet, så jag tror inte det är överhängande. Man ser aldrig några rester med blotta ögat iafTittat lite på de foder ni föreslagit nu, mycket innehåller ju spannmål om än i liten del? Hittar inte heller pris på korvj*vlarna... Vad kostar Voms 5kilo? Det skiljer sig säkert från ställe till ställe, men hur mycket lönar det sig från att köpa 500grams korvar i box om 20kg?