A
a_schuber
Sv: Priser på distanshästar
JÄTTEGRATTIS !!!!!
En STOR kram från mig!
JÄTTEGRATTIS !!!!!
En STOR kram från mig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Madde71 skrev:Och när det gäller hur många distansryttare som verkligen dokumenterar sin träning så tror jag inte att det blev så stor respons på att vara med i att utvärdera ett dataprogram som underlättar och genom att vara med få tillgång till andras träning??? Detta kanske är ett tecken på att få verkligen skriver ned och följer upp.
Jag vet att Karlina gör det men att hon också är nästan ensam om att vara med i detta projekt....
a_schuber skrev:Det låter ju jättebra!!
a_schuber skrev:Jag kanske ska sätta in en annons för att se vad som händer?
Häst köpes för seriöst distanstävlande.
Krav:
* Ålder runt 8 år
* Skadefri, inga tidigare skador
* Röntgad knä, has, hov, kotled på alla fyra benen
* Vet. besiktad på erkänd klinik inkl genomgång av hovlslagare och eq.
* All träning och tävling dokumenterad inkl all hantering/omvårdnad
* Regelbundet LSD tränad i flera år.
* Inga ritter över ~13 km/h
* Bra stam med erkänd prestation på bägge sidor
* Går att rida utan kamp, går avslappnat i ALLA lägen (inkl i grupp med andra hästar, först, sist och omriden och i starter) i en naturlig form med sidepull el. liknande huvudlag utan att ryttaren "tar/drar i tyglarna"
* Markvinnande, ekonomiska gångarter
* Bra exteriör
* Trevlig och positivt psyke
* Väluppfostrad (lasta, sko, resa, äta, dricka, leda, vila, uppförande på tävlingar osv) även under stark yttre press
Pris runt 150 000 kr beroende på häst.
CK skrev:Pha, folk kan ju betala uppåt 100.000 för att skritta runt på en frieser.
Man kan betala uppåt en halv miljon för en hopp-ponny, där man vinner en rosett och en grimma.
Medelålders damer, som knappt törs rida betalar gladeligen 200.000 för en halvblodshäst som kan springa på tvären över ridbanan, samtidigt som den dreglar.
a_schuber skrev:Just nu känns det som om det jag kommer att hålla på med är att ta fram häst efter häst utan att få vara med ute och rida, utan istället sitter jag framför datorn och är teoretisk tyckare på bukefalos - bläh.
(nejdå , jag är inte alls deppig och negativ....ni får ta det jag säger med en lastbil salt...)
Mitt problem när jag ser tillbaka är att jag känner att jag skulle behöva en hel flock hästar - så kanske några har chansen att överleva och kanske tom passa för distans. Vilket jag naturligtvis inte har varken tid eller pengar för.