Pris för privatlektion för icke utbildad tränare

Heulwen

Trådstartare
Dock flera meriter och driver ett utbildnings/försäljningsstall.
Vad är ett rimligt pris för en 45 minuters lektion tycker ni?

/Heulwen

Sv: Pris för privatlektion för icke utbildad tränare

Jag vet inte om jag tycker att utbildningen av tränaren är det viktigaste...
Jag tycker priset beror mycket på om vad man får ut av tränaren, vad man tycker om träningen och hur mycket den hjälper det tränande ekipaget.
2-300:- är rimligt på en privatlektion tycker jag.

"egna meriter" kan ju vara mycket mer kunskap än utbildning. många mer kända ryttare saknar ju den typen av "utbildning" men kan ändå förmedla sin kunskap. 3-500kr är ju "normalpris" för en privat lek. beroende på tränarens "meriter"

500?! låter väldigt dyrt tycker jag. Jag betalar 250 för en timme hos min tränare som är C-tränare i dressyr.

150-200 kr om man inte är utbildad. Det är vad jag får betala.

det finns tränare som tar och får såpass för en privatlek. men då har vederbörande mycket meriterande egna resultat, och elever med mycket bra resultat.

Jo man betalar för tränarens kunskaper och förmågan att lära ut dessa.

Sedan spelar det inte så väldigt mycket roll om tränaren i fråga har papper på sina kunskaper från tex en utbildning.

Huvudsaken är att eleven lär sig saker under träningen som är värt pengarna!

/kT

150-200kr för dressyrlektionerna.

När det gäller hopplektioner verkar priserna kunna variera lite mer (100-250kr) beroende på antal ryttare samt om tränaren själv måste bära fram hindermaterial.

När jag rider för känd auktoriserad dressyr tränare är priserna för 30-45minuter 300-500kr.

Fast givetvis betalar jag för tränarens kunskaper och pedagogik dvs förmåga att lära ut!

Har ridit för instruktörer som själva är framgångsrika men urusla på att lära ut. De är inte värda en spänn.

ger 150:- för 45 min men hon har precis börjat hålla lektioner o försöker få nya elever så det lär nog bli dyrare med tiden.

Fick betala mellan 200-300 kr för en timme för några år sedan...

Runt 100:- och uppåt tycker jag, beror som sagt mycket på vilken typ av meriter och kunskaper tränaren har. Dessutom beror det på om hon/han är bra på att lära ut och är pedagogisk tycker jag.

Jag har ridit för en som var helt okej att rida för, hon tävlade upp till MSV dressyr. Betalade ca 100:- per lektion. Red gratis ibland med, men då hjälpte jag till väldigt mycket också.

Vet även en som tar 250:-/60 min fast då är det mycket teori i lektionerna. Hon har väll ingen tränarutbildning, men dömer upp till MSV dressyr.

Sedan så vet jag en som är C-tränare i dressyr och hon tar 250:-/45min.

Händer att jag får lite gratis hjälp av en i stallet emellanåt med, men hon är inte utbildad och har inga direkta meriter heller. Men hon är duktig på att "se", förklara och att lära ut i det stora hela.

Jag har ridit för många tränare. För de icke auktoriserade tränarna har jag betalat 100-250 kr. För de utbildade har jag gett 240-290 kr. Då har de haft fler lektioner samtidigt, alltså inte åkt ut för bara lilla mig.

Jag har betalat allt från 100-150 kr men kan mycket väl lägga mer om tränaren är riktigt bra och kemin stämmer mellan oss

Vad bra att jag såg den här tråden.. Har precis blivit erbjuden privatlektioner för 150 kr/tim och 50 kr milen. (Hon kommer hem till mig) Tyckte först det lät dyrt.. Men jag är så insnöad på "ridskolelektioner" som går på högst 80 kr/tim. Först nu insåg jag att det är rätt mkt skillnad att rida i grupp och privat.. Ibland hänger inte huvudet med.
Men alltså, ni som kan det här. Tjejen som ska ge mig lektioner har tävlat msv dressyr, hoppning och fälttävlan, men är ej utbildad. Fast hon har ett antal ekipage som hon tränar.
Är det ett bra pris då?

Det kan ju inte vi avgöra. Du får helt enkelt prova en eller ett par lektioner för att avgöra vad Du tycker. Att hon tävlat msv säger ju egentligen inte så mycket. Jag menar, hur är kemin emellan er, och är hon duktig på att lära ut, ambitiös och engegerad för övrigt etc ?
Känner du att du får ut något av lektionerna osv. ?

Om du känner att du får ut något av att rida för henne så är det säkert värt pengarna!

Jag har inte ridit för henne ännu.. Men vad jag menar är ju billigare än så går det nog inte att få privatlektioner.. Om det inte är nån vän eller nått.. så jag ska nog give it a try

En kompis till mig har ingen formell utbildning. Däremot har han arbetat både som beridare, ridlärare och även som ridskolechef. En otroligt pedagogisk instruktör som är mer än omtyckt på den ridskola som han nu arbetar på. Han tar 150kr för 45min vilket jag kan tycka är lite billigt med de kunskaperna han har och framförallt det pedagogiska sätt han bedriver lektioner på.

Jag tycker nog förutom de svar du redan har fått att det har stor betydelse vad det är för pengar. D v s är det svart eller vitt? Ska tränaren betala skatt och egenavgifter blir det inte mycket över på 100 kr men om man tar det svart är 500 ganska magstarkt, eller hur?

Jag betalar 300 kr för en halvtimmes lektion. Tränaren är icke auktoriserad men har tävlat Grand Prix dressyr (och kommer nog snart tävla igen). Jag får ut så sjukt mycket av lektionerna så det är helt klart värt det! Jag anser att man betalar för kunskaperna och förmågan att lära ut inte vilkn "grad" av utbildning tränaren har.

Liknande trådar

Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett... 6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 993
Senast: Franken
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 955
Senast: Mia_R
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 361
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 947
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka