Pris för privatlektion för icke utbildad tränare

Sv: Pris för privatlektion för icke utbildad tränare

fast igentligen har väl inte det någon betydelse för ryttaren :crazy: hur vet du att frisören tar just "din" klippning vitt ? har aldrig fått ett kvitto på någon salong jag klippt mig :angel:

får man ut det man vill av det man betalar för, så har ju igentligen inte det någon betydelse alls. det blir ju "tränarens" huvudvärk :crazy:

sedan är ju 100-150 kr/privatlektion rena rea priset. det är ju i snitt vad en "valig" lektion kostar.(kan knappast vara "vitt")

Ja jag har insett att 150 kr timmen är jättebilligt som jag har blivit erbjuden.. men iof så är jag och min häst bara på skritt och lite trav i nivån just nu.. Eftersom hon när jag köpte henne vilat i 1 och ett halvt år.. Vill ta det lugnt och tänka på hennes rygg.. så därför kanske det känns dumt att betala 150 kr för att bara skritta men vad vet jag det kanske ger jätte mkt.. Har aldrig gått privatlektion med egen häst bara ridskole häst när jag var yngre och då var det ju enbart för att jag skulle lära mig.. Kanske är det som sitter i mig.. Men allvarligt.. skritt för privatlärare.. det låter lite komiskt :)

Vad bra att jag såg den här tråden.. Har precis blivit erbjuden privatlektioner för 150 kr/tim och 50 kr milen. (Hon kommer hem till mig) Tyckte först det lät dyrt.. Men jag är så insnöad på "ridskolelektioner" som går på högst 80 kr/tim. Först nu insåg jag att det är rätt mkt skillnad att rida i grupp och privat.. Ibland hänger inte huvudet med.
Men alltså, ni som kan det här. Tjejen som ska ge mig lektioner har tävlat msv dressyr, hoppning och fälttävlan, men är ej utbildad. Fast hon har ett antal ekipage som hon tränar.
Är det ett bra pris då?

Nu går jag kanske ifrån tråden lite, men är det verkligen så billigt att rida på ridskola i dalarna? Här nere i Skåne kostar det ju typ 150kr för en timmeslektion på ridskola! Sjukt att det kan vara sådan skillnad.

visst kan man få stort utbyte av privatlek. även i skritt och trav ;) är det något som är viktigt så är det ju att få det "rätt" från början, både för häst och ryttare. det är ju grymt lätt att "lägga sig till med olater" själv, om man inte har någon som "påpekar" ;)

Ja.. om man ska rida i grupp för instruktör på egna hästar här kostar det högst 100 kr.. och om man rider på ridskola på lånade hästar så kostar det mindre ändå..

Ja eftersom jag tränar dressyr med henne själv nu så blir det lätt att man fastnar i sitt eget tänk.. och inte märker när man gör fel.. kanske ska testa då.. men så här i början behöver ja kanske inte ta hit henne mer än en gång i månaden..

Jag betalar 150kr för dressyr lektion på 45 min. Tränaren är utbildad beridare i Danmark, har tävlat svår dressyr, tränade i flera år för Kyra och är dressyr domare 35 års efrfarenhet. Men framför allt får jag mycket och bra hjälp + att hon hjälpt mig att praova ut mina sadlar.

Jag betarlar 200kr för 60min hoppträning för B-tränare, domare och f.d tränare frör juniorladslaget samt 30 års erfarenhet av att undervisa. Även hon ger mycket och bra hjälp. Max 3 - 4 ekipage samtidigt.

Inga bensinpengar eftersom tränarna kommer till anläggningen jag har hästen uppstallad på.

fast för det priset hade iallafall jag tagit hjälp var annan eller 3-je vecka :D

har en kompis i bollnäs, h*n säger att folk åker från stockholm och tar lektioner för att det blir billigare :crazy: då stämmer kanske det (tyckte det lät besynnerligt, men vi har iof. inte pratat om kostnaderna)

jag bor en bit utanför gbg. och här är det inte så billigt. iof. är jag ganska kräsen och betalar hellre extra för att "få vad jag vill ha" :angel: rider bara privatlek. och har haft turen och möjligheten att ha kunnat gjort det sedan jag va liten :D

Fy vad billigt! Vilken tur ni har:)

Javisst är det billigt och man skulle kunna göra det oftare men eftersom hästen är på den nivå som den är så känner jag att det är bättre att hon kommer en gång månaden och samtidigt ger mig nått att träna på själv med hästen..

100-200 kr, inte mer.

Jag betalar 200 kr för 45 min när jag rider för min C-tränare i dressyr.

/Lizzie

Herregud-var i skåne rider du?

I södra skåne, men det har inte så stor betydelse vart tror jag. Eftersom jag jobbar lite extra på ridskola har jag lite koll på konkurrerande klubbar. Och normalpriset ligger ca 150-170kr (lite större klubbar)

Men som sagt var det inte det som var det väsentliga i denna tråd. Jag blev bara paff över att det kunde vara så stor skillnad.

Jag har hittat en bra tränare som trots att hon inte har någon formell utbildning har stor erfarenhet och är pedagogisk. :banana:
Jag betalade 200:- för en timmes lektion idag. Ingen milersättning då hon åkte kommunalt.

Fy vad billigt! Vilken tur ni har:)

Är du säker på att de har sådan tur?? Med det priset så tvivlar jag på att både kvaliteten på hästar och lektioner är något att drömma om.

Jag håller inte riktigt med dig där. Ridskolan jag red på fanns det många fina hästar och riktigt bra ridlärare. Kommer inte ihåg vad det kostade (mamma betalade :angel: ) men inte mer än 100 kr per timme iallafall mindre skulle jag tro. Man betalar ju terminsvis.
Senast jag red lektion var det för en ridklubb som bara innerhåller privatägda hästar. Alltså jag red på min egna förra häst. Då betalade jag 80 kr per lektion + ridhus biljett på 20 kr och medlemsskap som kanske gick på 200 kr. Gav mig och hästen jättemkt. fast det var i grupp får jag tillägga. Med min nuvarande häst har jag bestämt mig för att rida privatlektioner med eftersom det ger oss mer på den nivån vi är. Då betalar jag 150 kr timmen + 50 kr milen hon åker. Jag har turen att hon bara bor i en halvmil ifrån mig så jag betalar alltså 200 kr per timme.

Det som är dyrast är inte alltid bäst och
det som är billigast är inte alltid sämst

Men det är väl inte så konstigt om det är skillnad i priser mellan Skåne och Dalarna? I Skåne (och runt storstäder) är det dyrare att hålla häst. Foder kostar mer, anläggningar har högre hyror osv.

Jag skulle gå in på tranarportalen.se och se var närmsta utbildade höll till.Sen skulle jag fråga runt........man kan kanske få någon slags referens........en tränare vill man ju gärna ha långsiktig kontakt med för att kunna sätta upp mål tillsammans med.Det är definitivt en fördel om det är ngn som jobbar med det dagligen och som inte kommer att "sluta". Hur har det gått nu då?Hoppas att du hittat rätt oavsett pris.

Jag betalar 380 för 45-minuters pass med b-tränare så mer än 150 kr hade jag inte betalt för en outbildad instruktör.

Tycker personligen att man underminerar för de som är seriösa och har tagit sig tiden och besväret att, förutom sina tidigare kunskaper, erfarenheter och meriter, utbilda sig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett... 6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 993
Senast: Franken
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 955
Senast: Mia_R
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 361
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 947
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka