Pris för besiktning av häst?

Riley

Trådstartare
Är det någon som har koll på ungefärlig kostnad för den veterinärbesiktning som ska göras inför tecknande av en försäkring?

Sv: Pris för besiktning av häst?

Räcker väl med vanlig gårdsbesiktning. Brukar gå på 800-1500 beroende på var i sverige.

Min gick på 600 men då undersökte vi 4 hästar så delade upp utkörningsavgift mellan ridhästen och stona vi gjorde ul på :)

Vi betalar 1500 kr på klinik, ungefär det dubbla för att göra en gårdsbesiktning.

Beror helt på prisbilden där just du bor.

Jag förstår ju att det skiljer sig i landet (och eventuellt om man tar ut distriktare eller ej?), men jag tänkte att det väl ändå lär vara någorlunda likadana priser och inte t.ex. 500 i Skåne och 2500 i Gävle, eller något. Jag bor i Dalarna, om det säger någon något.

Men runt tusenlappen för en gårdsbesiktning alltså, tack!

Runt en tusenlapp!? WOW, hugg direkt. Det är närmare 1/3 av vad vi får betala för en gårdsbesiktning.

Ca 2000:- betalar vi för gårdsbesiktning i Värmland. Med distriktsveterinär då, blir nog lite billigare med nån privat gissar jag.

Det ligger själva besiktningen på här, sen tillkommer utkörning och inställelseavgift, vilket ofta hamnar runt 1000-lappen.

Det är ju egentligen lite märkligt, ni borde ju ha fler veterinärer och större konkurrens.

Hujj.. dyrt.
Men iof tar jag privat så kanske därför jag kommer undan bättre?

Min faktura gick på 1600 och då var det 2 ultraljud, en gårdsbesiktning (komplett, tänder och allt) samt en vaccination sist *glad då för bra pris*

Gårdsbesiktning 750 - 1000:-, både i Gävle och i Umeå för privat veterinär som kommer ut. Betydligt mer om det är en distriktare.

Klinik ca 1500.-

Liknande trådar

Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 636
Senast: Franken
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 822
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
943
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din...
2
Svar
22
· Visningar
1 646
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar