Prinsarna i Towern (Ulvspel)

Till @Snurrfian @cirkus @Derring-Do och alla andra som tycker att jag är vag och har få teorier:

Jag förstår det! Jag försöker verkligen, satt med leken 2 timmar igår (och hinner inte lägga mer per dag) men jag får helt enkelt inte fram så mycket mer. Leken är så komplex med alla roller, jag är ringrostig och allt som skrivs blir mest en gröt i huvudet som jag inte kan reda ut
. Det är helt enkelt lite för svårt i jämförelse med tiden jag kan lägga. Jag ber verkligen om ursäkt!

Skriver detta OT för oavsett roll förstår jag ju att det är bra att teoria mycket och vara aktiv men jag gör mitt bästa.
Jag har också jättesvårt att teoria. Får liksom en känsla men har svårt få ner det i ord :p

Jag har granskat hennes inlägg nu och jag håller verkligen med om att det är fattigt på tankar. Nu vet vi ju att hon är borta hela dagen, men det hade varit fint med mer input från henne och ffa hur hon tänker nu angående sin märkliga vändning. Dessutom är det konstigt att hon inte följde upp sin teori med en röst på dig i så fall utan valde att helt plötsligt rösta på bollen__ för hennes röst på hemlig och motivet var felskrivningen om vem hemlig röstat på i DL1 - det känns också väldigt märkligt.
Min vändning var som jag skrev igår av anledningen att jag läser, hittar nåt skumt, skriver ner det, läser vidare, hittar nåt nytt, har noll minne så skriver ner det, osv.

Om jag vore i lyan, borde inte nån försöka försvara mig i så fall?

Till @Snurrfian @cirkus @Derring-Do och alla andra som tycker att jag är vag och har få teorier:

Jag förstår det! Jag försöker verkligen, satt med leken 2 timmar igår (och hinner inte lägga mer per dag) men jag får helt enkelt inte fram så mycket mer. Leken är så komplex med alla roller, jag är ringrostig och allt som skrivs blir mest en gröt i huvudet som jag inte kan reda ut
. Det är helt enkelt lite för svårt i jämförelse med tiden jag kan lägga. Jag ber verkligen om ursäkt!

Skriver detta OT för oavsett roll förstår jag ju att det är bra att teoria mycket och vara aktiv men jag gör mitt bästa.

Äh! du kämpar på bra - alla kan inte ha som skrivdiarré som jag har stundvis

jag har ju ett askonstigt liv just nu - inget jobb men har aldrig varit så upptagen som nu.

just idag har jag hamnat i bästa flowet att sy....igår var jag på mitt volontärjobb.

Min vändning var som jag skrev igår av anledningen att jag läser, hittar nåt skumt, skriver ner det, läser vidare, hittar nåt nytt, har noll minne så skriver ner det, osv.

Hur ofta brukar ulvar försvara varann? Det kan ju vara hur dumt som helst om den ena eller andra åker så är ju den andra mer eller mindre outad - så nej, det tror jag inte skulle ske.

Hur ofta brukar ulvar försvara varann? Det kan ju vara hur dumt som helst om den ena eller andra åker så är ju den andra mer eller mindre outad - så nej, det tror jag inte skulle ske.
Det har jag varit med om när jag varit ulv. Men det kanske är för att jag alltid snurrar till saker. Säger dock inte att jag är det nu :p

Nu måste jag snart ut till djuren, så jag vill rösta nu för säkerhets skull, även om jag hoppas hinna in igen runt nio. Problemet är att jag är så fruktansvärt velig om alla, samtidigt som det är läge för goda att samla rösterna.
hemlig har jag fått för mig att kan vara god, men samtidigt har hon skrivit en del skumt.
Snurrfian ligger också lite på plus i min värld, men kan ha lurat mig totalt.
cirkus kommer med en hel del reflektioner, och lyckas mest göra mig nojjig
bollen__ har jag inte kunnat bilda mig någon klar uppfattning om, det kom en sammanställning innan idag med typ samma innehåll som min och cirkus, men det säger mig inte så mycket
Sasse skriver vettigt men inget jag inte tror hon hade kunnat skriva som ulv likväl som god
Modest tycker jag inte har kommit med så mycket, men samtidigt förstår jag att det kan vara svårt
Skulle jag tvingas peka ut en lya nu så hade det nog blivit bollen, modest och kanske Sasse, men då blir jag nojjig för att bollen och modest kanske är lätta byten och jag har svårt att sätta Sasse som ond för att hon skriver vettigt :banghead:

Nu hoppas jag hinna in och ändra innan DL, och att det framkommit något nytt tills dess, men för säkerhets skull
Derring-Do röstar på Modest
enligt ovanstående och tidigare teorier

Modest - vill ha DD åt det goda hållet redan innan DL1. Hon höll med mig om att LenaHs undvikande av frågor kunde varit ulvigt.
Röstade på Emtherlia i DL1 för att hpn gjorde det rätt för sig och i DL2 för att hon tyckte att Em inte kommit med nåt konkret.

Modest har jag således svårt att få åt det goda hållet i nuläget.

Modest - vill ha DD åt det goda hållet redan innan DL1. Hon höll med mig om att LenaHs undvikande av frågor kunde varit ulvigt.
Röstade på Emtherlia i DL1 för att hpn gjorde det rätt för sig och i DL2 för att hon tyckte att Em inte kommit med nåt konkret.

Modest har jag således svårt att få åt det goda hållet i nuläget.

Kan du utveckla dig lite?
Jag fattar inte varför det är mer ulvigt att hålla med dig än att vara den som först lanserade tanken om LenaH och undvikande av frågor - du har ju spelat länge med LenaH och vet hur hon brukar spela, medan modest är helt ny med detta gäng - jag tycker att det är något förlåtande faktiskt att hänga på lite olika tankar bland alla de okända "ansikten" som är i högen av spelare än att faktiskt lansera en teori som är rätt långt i från vad i allafall jag anser om LenaH.

Har gått igenom bollen__s inlägg nu och känner just nu att jag vill lägga henne år sidan i nuläget.
Går vidare med Snurrfian.

Kan du utveckla dig lite?
Jag fattar inte varför det är mer ulvigt att hålla med dig än att vara den som först lanserade tanken om LenaH och undvikande av frågor - du har ju spelat länge med LenaH och vet hur hon brukar spela, medan modest är helt ny med detta gäng - jag tycker att det är något förlåtande faktiskt att hänga på lite olika tankar bland alla de okända "ansikten" som är i högen av spelare än att faktiskt lansera en teori som är rätt långt i från vad i allafall jag anser om LenaH.
Jag tar bara fram det jag reagerar på nu, i ett försök att hitta en ond att rösta på. Vet inte riktigt vad du vill att jag ska utveckla? Det var mest ett konstaterande.

Det som skaver är att du försöker hävda att du hade rätt, fast det inte var riktigt så D-D skrev, samtidigt så är frågan om det kanske gör att det lutar mer åt god än ond, den enklaste utvägen hade varit att backa ur situationen och konstaterat att det var en förstadags röst och du inte hade något annat att gå på. Jag vet inte hur rösterna kommer att se ut ikväll, det finns som sagt två (eller ja det är väl fler kanske ;) ) antingen är du god och ulvarna gör sitt bästa att få ut en god, eller så är du ond och ulvarna försöker skapa sig ett alibi. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tro. :crazy:
Snurris citat ovan gör att jag vill tro att jag har henne åt det godare hållet. Å andra sidan kanske det är ett jäkligt bra alibi :p

Här undrar jag om inte Ida visar vem hon har siat! Hon hade ju uppenbarligen inte siat någon ond.
Jag får känslan av att hon visar att hon vet att DD är god, särskilt den sista meningen - så borde hon inte ha skrivit om hon inte visste att DD var god och i riskzonen för att bli käk.

Så jag tänker välja att luta mig på detta.
Nu har jag inte gått igenom Idas inlägg, men varför skulle hon inte skriva på det sättet oavsett? Alltså jag får inte tänket att DD automatiskt måste vara siad bara för att Ida skrev så. Tycker det är rätt vanligt förekommande att det skrivs på det sättet.

(Någon som känner igen citatet nedan? Har tappat vem som skrev det :p)
Snurrfian röstade på mig igår och det är möjligt q var en lyckträff
Vad tänker du att det annars skulle vara?
Det är lika mycket big no no som att räddningsrösta för mig :D Det förekommer förvisso att vissa ulvar skyddar varandra, medan andra låter sina kollegor ansvara för det de skriver själva.

Snurris citat ovan gör att jag vill tro att jag har henne åt det godare hållet. Å andra sidan kanske det är ett jäkligt bra alibi :p

Men det skrev hon ju till Emtherlia - hur menar du att det skulle bli ett alibi?
Jag måste erkänna att jag har så svårt att följa dina tankar - jag är rädd att du försöker kollra bort mig med snurrig-kortet.

Nu har jag inte gått igenom Idas inlägg, men varför skulle hon inte skriva på det sättet oavsett? Alltså jag får inte tänket att DD automatiskt måste vara siad bara för att Ida skrev så. Tycker det är rätt vanligt förekommande att det skrivs på det sättet.

Alltså jag är inte säker, men oftare brukar väl folk skriva att de hoppas att de SJÄLVA är vid liv nästa dag - att hoppas att någon annan är det skulle i allafall i min bok kunna peka på att den vet om någons godhet.

Jag har tidsbrist och hinner inte gå igenom alla, men de jag teoriar om är de jag misstänker mest.

Får hålla med andra om att hemlig svängde en del igår innan röstningen. Vilket är lite skumt. Det som även stör mig är att hon skriver en massa inlägg med funderingar överallt, men hon förklarar inte så tydligt varför hon funderar som hon gör. Jag får i alla fall svårt att följa hennes tankegång då, och det blir lite som så att hon är aktiv men inte skriver så mycket med substans (åtminstone inte som jag förstår).

Sedan röstar hon på bollen igår, och jag tänkte mest att det var en ren felskrivning bollen gjorde, att hon blandat ihop hemlig med någon annan. Så därför kan jag tycka att hemligs röst på bollen också är lite knas.
hemlig röstar på bollen__ då jag inte förstår hennes felskrivning om min röst igår.
Hämndröst tänker jag mest om den, och ställer mig lite frågande till att rösta så. Det kanske inte var en hämndröst som så, men känns inte heller helt genuint att rösta för att man inte förstår någons felskrivning. Letar man onda då eller reagerar man bara för att en deltagare röstat på en själv?
Även om jag fattar vad hemlig är ute efter, känns den här kommentaren rätt märklig. ”Jag är god för annars hade någon av mina ulvkollegor hjälpt mig”. Men jag tycker inte det är så vanligt att ulvar hjälper varandra? Däremot rätt vanligt att liknande kommentarer som den här poppar upp vid misstankar.

Cirkus har jag haft på tapeten tidigare. Hennes märkliga röst på hemlig dag 1 och hennes teoriande om att Snurrfian ska ha räddningsröstat dag 1 (?). Hennes motivering till rösten igår känns också lite off, alltså att rösta på Emtherlia bara för att denne ändå skulle åka. Förvisso har cirkus teoriat om Emtherlia tidigare i leken, men i och med att hon skriver ”Just nu verkar det rätt kört för Em ändå”, så vet jag inte riktigt hur genuint det är att hitta onda. Å andra sidan kan cirkus också ha en roll med noll info och därför inte kunnat ta ställning riktigt. Jag vet inte, men tycker det är klar noterbart.

Sasse röstar på hemlig för hennes tvära vändning igår, att hon skriver en massa funderingar utan att utveckla hur hon tänker, hennes röst på bollen igår där jag tolkade det som att bollen blandat ihop lite, samt hennes motivering till rösten.

Men det skrev hon ju till Emtherlia - hur menar du att det skulle bli ett alibi?
Jag måste erkänna att jag har så svårt att följa dina tankar - jag är rädd att du försöker kollra bort mig med snurrig-kortet.
För att hon svarade på Emtherlia att hon ville hålla henne som god - vilket hon ju var.
Tillägg: Jag tolkar inlägget så i alla fall.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 745
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 834
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
54 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka