Prinsarna i Towern (Ulvspel)

Imorgon åker jag till jobbet vid 7.30 och kommer inte hem igen förrän vid 18 tidigast. Om jag är kvar då innebär det således att jag inte kommer kunna svara på frågor/taggningar innan dess.

Angående min snurrighet, jag ser nåt jag tycker är konstigt och skriver om det. Tittar tillbaka i leken, läser lite mer, ser nåt mer jag reagerar på och skriver om det. Har typ ingen koll på vad jag skrivit innan, undrar om jag nånsin kommer ha det :o :laugh:. Förstår dock att folk reagerar på det och det är ju ofta pga det jag åker ur :p.

Angående min snurrighet, jag ser nåt jag tycker är konstigt och skriver om det. Tittar tillbaka i leken, läser lite mer, ser nåt mer jag reagerar på och skriver om det. Har typ ingen koll på vad jag skrivit innan, undrar om jag nånsin kommer ha det :o :laugh:. Förstår dock att folk reagerar på det och det är ju ofta pga det jag åker ur :p.
När du skriver om något du reagerat på, kan du inte skriva lite tydligare/förklara mer hur du tänker, så andra (jag) lättare kan följa dina tankar? Så du inte hinner glömma ;)

Jag förstår inte riktigt varför ulvarna i första DL skulle ha trott att Q var Richard..och dessutom ond? Har du hittat något som jag inte ser som hintar om det i Qs inlägg? :confused:

Nej, jag svarade på cirkus inlägg nedan och jag/vi spånade om olika möjligheter kring rösterna på Q/Richard.

Jag förstår inte heller varför rösterna på Q inte skulle vara misstänkta? Ingen visste ju vilken sidan hon stod på och ulvarna kan ju mycket väl ha trott att hon var god, så för mig är det inte osannolikt att där finns röster från någon ulv.

Håller på att läsa om gårdagens händelser igen nu, och försöker plita ner något ifall jag skulle bli käk. Tycker det är svårt att utläsa något ur röstlistan, ulvarna kan antigen gömt sig i drevet eller lutat sig tillbaka och tittat på, och fårulven kan dessutom ha röstat helt annorlunda. :banghead:

Av de som inte röstat på Emtherlia så la bollen__ och hemlig röster på andra spelare innan drevet kommit igång, medan Snurrfian kommer in när det egentligen redan var avgjort. hemlig har visserligen tillsynes svängt ganska kraftigt under leken, men det ser jag inte nödvändigtvis som ett tecken på ondska från henne, man kan ju vara rejält förvirrad som god också (kanske ännu mer då). Även bollen vill jag ge the benefit of doubt tills vidare, även om jag inte vet var jag har henne. Snurrfias ovilja att följa drevet skulle ju kunna vara ett sätt att distansera sig från lynchen av en god, men det känns ändå som genuin oro över att lynchen går för "lätt".
Vad gäller rösterna på Em så lägger jag den första (sorry!) i brist på bättre, följt av Sasse, sedan Modest, Idahoe, cirkus och slutligen GO. Som ond utanför lyan är det knappast konstigt att GO avvaktar för att se vartåt det barkar. Även cirkus lägger en väldigt sen röst och säger sig ovillig att följa drevet (men gör det ändå :cautious:). Modest och Idahoe är såna där "mitt i smeten röster" som skulle kunna vara ett lätt sätt för onda att hänga på och försäkra att en god åker, men de skulle ju kunna vara genuina röster också. :banghead:

Och nu är det nog bäst att posta för att hinna innan DL...

UPPDATERING!

Nyheten att unge Richard rövats bort slog ner som en projektil avfyrad från en stridsmaskin hos Elizabeth Woodville när hon just höll på att utöva sin dagliga svartkonst. Som just idag syftade till att fixa så att hennes hovdamers tärningar aldrig slog sexor. Elizabeth hade haft lite tråkigt sedan hennes svåger Richard dog. Att framkalla en rök som formades till ett porträtt av hans gamla amma (som han varit livrädd för) hade annars förgyllt hennes tillvaro, liksom att läsa hans tankar. Men nu gjorde hon det vilken mor som helst skulle gjort - såg till att få en packad kappsäck, en rejäl eskort av trogna män och utvilade hästar. Och så bar det av i full fart för att söka rätt på den förlorade sonen.

Men när Elizabeth nåddes av en brevduva från Anne Neville som beskrev hur skönt det var på Rivieran dit Anne med följe tagit sin tillflykt och dessutom beklagade sig över unge Richards beteende innan han försvann med rövarbandet bestämde Elizabeth sig för att hennes insatser för England var slut. Nu tänkte hon ägna sig åt att förtrolla tärningar i Monte Carlo (javisst, det fanns på medeltiden!) och dricka franskt vin istället. Så hon gick ombord på ett skepp, satte sig på soldäck och njöt!

@Idahoe var Elizabeth Woodville - siare!

DL3 kl 21.30!

UPPDATERING!

Nyheten att unge Richard rövats bort slog ner som en projektil avfyrad från en stridsmaskin hos Elizabeth Woodville när hon just höll på att utöva sin dagliga svartkonst. Som just idag syftade till att fixa så att hennes hovdamers tärningar aldrig slog sexor. Elizabeth hade haft lite tråkigt sedan hennes svåger Richard dog. Att framkalla en rök som formades till ett porträtt av hans gamla amma (som han varit livrädd för) hade annars förgyllt hennes tillvaro, liksom att läsa hans tankar. Men nu gjorde hon det vilken mor som helst skulle gjort - såg till att få en packad kappsäck, en rejäl eskort av trogna män och utvilade hästar. Och så bar det av i full fart för att söka rätt på den förlorade sonen.

Men när Elizabeth nåddes av en brevduva från Anne Neville som beskrev hur skönt det var på Rivieran dit Anne med följe tagit sin tillflykt och dessutom beklagade sig över unge Richards beteende innan han försvann med rövarbandet bestämde Elizabeth sig för att hennes insatser för England var slut. Nu tänkte hon ägna sig åt att förtrolla tärningar i Monte Carlo (javisst, det fanns på medeltiden!) och dricka franskt vin istället. Så hon gick ombord på ett skepp, satte sig på soldäck och njöt!

DL3 kl 21.30!

Bra käkat ulvarna! :devil:

UPPDATERING!

DL3 kl 21.30!
:arghh::arghh::arghh:

Nåja, franskt vin och tärningsspel låter ju inte helt fel!:d
Heja goda!

Röstlista DL1
16.22 Derring-Do röstar på Snurrfian
17.59 hemlig röstar på LenaH
19:03
cirkus röstar på hemlig
19:57 Emtherlia röstar på Derring-Do
21:03 quarter4ever röstar på Emtherlia
21:23 Idahoe röstar på Quarter4ever
21:25 LenaH röstar på quarter4ever
21:26 Modest röstar på Emtherlia
21:27 Gabby_Ossi röstar på Emtherlia
21:27 Sasse röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar Quarter4ever

Röstlista DL 2 kl 21.30
20:31 bollen__ röstar på hemlig
21.07 hemlig röstar på bollen__
21:12 Derring-Do röstar på Emtherlia
21:15 Sasse röstar på Emtherlia

21:17 Modest röstar på Emtherlia
21:22 Idahoe röstar på Emtherlia
21:24 Emtherlia röstar på Gabby_Ossi
21:26 Snurrfian röstar på Hemlig
21:27 cirkus röstar på Emtherlia
21:28 Gabby_Ossi röstar på Emtherlia

Snurrfias ovilja att följa drevet skulle ju kunna vara ett sätt att distansera sig från lynchen av en god, men det känns ändå som genuin oro över att lynchen går för "lätt".
Vad gäller rösterna på Em så lägger jag den första (sorry!) i brist på bättre, följt av Sasse, sedan Modest, Idahoe, cirkus och slutligen GO. Som ond utanför lyan är det knappast konstigt att GO avvaktar för att se vartåt det barkar. Även cirkus lägger en väldigt sen röst och säger sig ovillig att följa drevet (men gör det ändå :cautious:). Modest och Idahoe är såna där "mitt i smeten röster" som skulle kunna vara ett lätt sätt för onda att hänga på och försäkra att en god åker, men de skulle ju kunna vara genuina röster också. :banghead:

Jag tyckte att Snurrfian kändes genuin igår med sin förklaring runt rösten på Q och att det inte var någon räddningsaktion - det hade hon ju rätt i. Jag håller också med dig om att det kan vara ett sätt att distansera sig från lynchen av en god. Du tycker att hennes oro verkade genuin, jag vetefasen.

När det gäller Gabby så undrar jag om hon visste att hon var jagad? Valet skulle gjorts till DagDL. Det kan ju funnits i spionraderna hon fick vem som jägaren jagade (efter första DL) och det var ju logiskt att Em jagade henne iom att hon la sista rösten på Em i den lynchen, så om hon fick den raden borde hon kunnat lista ut vem som var jägare.

Jag tyckte att Snurrfian kändes genuin igår med sin förklaring runt rösten på Q och att det inte var någon räddningsaktion - det hade hon ju rätt i. Jag håller också med dig om att det kan vara ett sätt att distansera sig från lynchen av en god. Du tycker att hennes oro verkade genuin, jag vetefasen.

När det gäller Gabby så undrar jag om hon visste att hon var jagad? Valet skulle gjorts till DagDL. Det kan ju funnits i spionraderna hon fick vem som jägaren jagade (efter första DL) och det var ju logiskt att Em jagade henne iom att hon la sista rösten på Em i den lynchen, så om hon fick den raden borde hon kunnat lista ut vem som var jägare.
Du menar att Em skulle ha valt att jaga GO DL1 pga rösten då? Men den rösten inkom ju 3 min innan DL, så tveksamt om hon skulle hinna välja byte utifrån det?

Känner fö. att jag måste läsa om leken en gång till nu om jag ska få någon ordning på någonting. Typiskt att ulvarna skulle käka siaren, när dessutom tvillingen inte kan få mer info. Enda trösten är väl att den goda tvillingen borde vara rätt säker på en god (för Idahoe verkar ju inte ha siat någon ond), och kanske även på ängeln...

Du menar att Em skulle ha valt att jaga GO DL1 pga rösten då? Men den rösten inkom ju 3 min innan DL, så tveksamt om hon skulle hinna välja byte utifrån det?

Känner fö. att jag måste läsa om leken en gång till nu om jag ska få någon ordning på någonting. Typiskt att ulvarna skulle käka siaren, när dessutom tvillingen inte kan få mer info. Enda trösten är väl att den goda tvillingen borde vara rätt säker på en god (för Idahoe verkar ju inte ha siat någon ond), och kanske även på ängeln...

Jag spekulerar och min slutsats efter lite funderande till är att det verkar inte som om Gabby_ossi har listat ut att Em var henne på spåren - då borde hon väl gjort allt för att försöka få lynchen att gå åt ett annat håll.

Fast rent tidsmässigt borde hon väl det? Dessutom - hon var ju uppe för lottning(såg det ut som), då borde hon ju försökt dra med sig någon som röstat på henne i hopp om att få en ond/ulv?

Det ser å ena sidan ut som om Em borde jagat nån som röstat på henne då - å andra sidan så ser inte G_O ut att ha fattat

Jag spekulerar och min slutsats efter lite funderande till är att det verkar inte som om Gabby_ossi har listat ut att Em var henne på spåren - då borde hon väl gjort allt för att försöka få lynchen att gå åt ett annat håll.

Fast rent tidsmässigt borde hon väl det? Dessutom - hon var ju uppe för lottning(såg det ut som), då borde hon ju försökt dra med sig någon som röstat på henne i hopp om att få en ond/ulv?

Det ser å ena sidan ut som om Em borde jagat nån som röstat på henne då - å andra sidan så ser inte G_O ut att ha fattat
Fast Em röstade tidigt för att hon mådde dåligt och var sedan till synes inte aktiv förrän morgonen efter, så jag tycker ändå det verkar osannolikt att hon skulle gjort snabba ändringar 3 min innan DL?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 746
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 834
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
54 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat