Prinsarna i Towern (Ulvspel)

Igår röstade Q, Modest och G_O på Emt. Två konstaterat onda.
Idag röstar alla utom Snurrfian, jag och hemlig på Emt.
Jag tycker inte att Snurris har skrivit något utstickande vad jag kan minnas just nu, och hennes röster tycker jag är ett plus. Hon kunde ju lätt ha hängt med i drevet idag.
Hemlig röstade på mig och jag kan på ett sätt förstå men samtidigt tyckte jag att hon inte hade behövt lägga rösten på mig i det läget för det verkade ju inte som att så många misstänkte henne. Så det sticker ut lite för mig.

Rösterna på Emt måste jag gå igenom och återkomma.

Jag associerade till det engelska ordet för katter istället (engelskt tema och allt), men tyckte det kanske var lite väl många med tre stycken i sängen på en gång :o :rofl:
Edit: Dvs den engelska varianten som inte har massa svansar...
the moore the merrier :D :o
Nå det räcker med 2 :p

OnT noterar jag att det inte finns någon som kommer få spioninfo längre :down: enbart en som har det den fick veta från förra natten gällande ängel, sia och dold röst.
Bra jobbat av Emth att dra med dig en onding, även om jag tycker du kunde tagit en ulv hellre ;) Och sluta spela så skumt! :p

Jag ber om ursäkt för att jag inte hann komma med något vettigt innan DL, men om telefonen kan tänka sig att hålla tyst en stund nu så ska jag försöka skriva ihop något innan jag somnar. Tyvärr har jag inte så mycket klokt att komma med.

cirkus Resonerar om var fårulven kan ha röstat, och eventuell räddning av Em. Tycker Ems röst på mig är skum och att Snurrs röst skaver. Nojjar om drev men röstar på Em.
Snurrfian Tyckte igår Em och cirkus gjorde det lätt för sig men röstade på q för att hon kunde vara fårulven. Hävdar att hon inte hade koll på ställningen och alltså inte räddningsröstade (och tydligen var det ingen räddningsröst). Tycker cirkus hakar upp sig på henne. Tycker Ems röst var enkel, men samtidigt lömsk på att så många tycker Em är skum. Röstar på hemlig för att hemlig använder en teori hon tidigare sågat. Inget jag direkt reagerat på.
Idahoe Reagerar på enkla röster på enkla röster. Noterar att q och övriga onda inte kände till varandra. Håller med Sasse ang. räddningsröster. Tycker Em är skum och sasse resonerar vettigt. Röstar på Em. Jag tycker stundom att Idahoe håller med andra väldigt mycket, men sedan kommer det lite andra tankar också, så det kan ju handla om spelstil.
hemlig Tycker cirkus är skum som funderar över Snurrs röst. Tycker Sasses uddaröst är utstickande. Tycker sen Snurris röst är skum. Röstar på bollen pga hennes felskrivning. Nog för att jag inte brukar förstå mig på hemlig men är det inte väldigt svängigt?
Modest Tycker uddaröster är skummast, kopplar Sasse-cirkus-hemlig. Tänker att ulvarna kan ha misstänkt att q var Richard. När jag läste om leken fastnade jag faktiskt lite på det här:
Jag har en fråga angående siaren som jag inte tror att någon har undrat över än
(reserverar mig för att jag missat det dock!)
Vad händer om siaren siar den som kan välja sida AKA "puckelryggen" och sedan "puckelryggen" dör antingen via käk eller lynch?
Förlorar siaren sin förmåga att sia då eftersom Puckelryggen inte kan välja vem hon ska sia iom att denne är död?
Som ju faktiskt skulle kunna tyda på en typisk q-strategi "om jag blir siad kan jag då genom att bli utröstad sabba siarens förmågor och gynna min sida?" och då kunna ge en hint om att q var en ond Richard (lätt att vara efterklok :meh:). Men - om Modest är god och lagt märke till detta, varför inte skriva det. :cautious:
Modest röstar sedan på Em igen.
bollen__ Röstar på hemlig, och påstår att hemlig röstat på mig. Visar sig vara ett missförstånd. Börjar komma med funderingar nu efter DL. Ska försöka titta mer på bollen imorgon.
Sasse Är fortsatt skum på cirkus och Em, ambivalent om bollen. Tror inte på räddningsröster. Röstar på Em. Skriver välformulerade inlägg med vettiga reflektioner, men det vågar jag inte placera henne åt endera hållet för.

Vet inte om min sammanställning gav så mycket alls, och jag borde nog försöka ge mig på att analysera röstlistor, men det orkar jag inte just nu så det får jag försöka hinna imorgon bitti. (Fick dessutom just reda på att jag har sex hästar och fyra kossor att ta hand om imorgon kväll, så jag ska försöka vara mer aktiv under dagen då istället.)
Vet inte om jag har några fler tankar att komma med. Den onda tvillingens frånfälle innebär ju att den goda inte får mer spioninfo, men hon kan ju förhoppningsvis ändå ha fått något redan som ger ledtrådar om siare, ängel och fårulv.

OnT noterar jag att det inte finns någon som kommer få spioninfo längre :down: enbart en som har det den fick veta från förra natten gällande ängel, sia och dold röst.
Bra jobbat av Emth att dra med dig en onding, även om jag tycker du kunde tagit en ulv hellre ;) Och sluta spela så skumt! :p
Vissa har ju svaren kvar i alla fall. Som kan lägga nån åt endera hållet.

Igår röstade Q, Modest och G_O på Emt. Två konstaterat onda.
Idag röstar alla utom Snurrfian, jag och hemlig på Emt.

Av de två som är konstaterad onda av de som röstade på Emt igår kan ju ingen ha vetat om hon var ond eller god eftersom det var två ondingar utanför lyan.

Det kan ju också konstateras helt tydligt och klart att det inte var fråga om någon räddningsaktion överhuvudtaget igår.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 746
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 834
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
54 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka