Prinsarna i Towern (Ulvspel)

Gah, jag försöker gå igenom leken noggrant, men kombinationen av en massa yttre störningsmoment och att jag försöker hålla nån sorts koll på vad som skrivs samtidigt gör mig långsam och förvirrad, så tveksamt om jag hinner igenom innan DL. I kombination med att jag vet att jag skriver långsamt och att jag avskyr att rösta i sista minuten så får det mig att rösta enligt det jag har nu, så får jag väl ändra mig om jag kommer på något bättre.
Derring-Do röstar på Emtherlia
för att rösten igår var skum, där hon verkar vilja förvränga vad jag skrivit, och idag verkar hon, förutom att försvara sig, bara sammanfatta vad som hänt, inte vilja teoria själv. (Och om det nu kommer fantastiska teorier längre fram i leken än jag hunnit så ber jag om ursäkt)

(Fick dock någonstans i min genomläsning en lösryckt tanke om att Emtherlia skulle kunna vara den onda tvillingen, och då kanske det vore bättre att rösta någon annanstans? fast jag brukar ändå alltid ha fel om sånt :o)

Gällande Snurrfian så tror jag inte hennes röst igår behöver betyda mer än tidsbrist. Det för mig säger egentligen inget om hennes roll. Visst det kan ha varit ett försök att rädda en ond Emtherlia, men jag tror inte riktigt på det dag 1 så näe...

Modest är en återvändande spelare som jag inte tror jag spelat med förut. Jag känner mig alltid lite borta med "nya" spelare innan jag får lite mer grepp om deras spelstilar, så jag avvaktar lite där.

@Derring-Do skulle jag gärna se lite mer från nu ikväll :)

Cirkus och G_O har jag inte riktigt hunnit kolla på djupare, men vid genomläsning av leken har de varit med och aktiva men inte direkt stuckit ut för mig.
Annars tror jag att jag gått igenom alla någorlunda nu.

Och där hann DD skriva medan jag var skrev mitt.
Hoppas du piggnar till och kan gå igenom lite mer imorgon om du finns kvar då :)

Bollen__ kom nyligen in med en teori som inte är helt korrekt. Jag får känslan av att hon har blandat ihop hemlig med någon annan (?) men är lite osäker. Känner spontant att jag vill avvakta lite här och se vad bollen svarar innan jag ställer mig till hennes röstinlägg.

Ännu mer nyligen kom Idahoe in med sina tankar om bollen__, vilka jag håller med om. Det är svårt att veta var bollen står eftersom hon inte skriver så mycket. Förståeligt varför såklart, men det blir ändå svårt.

Jag är fortfarande lite fast vid Emtherlia. Jag tjatar vidare om hennes enkla röst på DD igår, eller snarare hennes motivering på DD. Nu har jag inte motiveringen på citat, men har teoriat om det tidigare i leken.

Derring-Do’s röst tycker jag inte är något konstigt egentligen. Som förstaröstare när inget hänt har jag rätt låga förväntningar på mina meddeltagare. Däremot Emetherlias röst på DD, som någon har påpekat är Emetherlias röst lite ut i det blå vad gäller teorin. Emetherlia tolkar det som att DD tror att den obligatoriska frågan ska visa vilka som är onda, medan DD i själva verket skriver att det finns möjlighet för den onda tvillingen att vinka.

Jag ser att Emetherlia har kommenterat de som funderat på hennes röst igår, och visst kan man ha överseende om hennes enkla röst på DD's enkla röst, det var ju dag 1. Det jag lite reagerar på är att Emetherlia skriver i sin teori att DD tror att onda ska visa sig i svaret på den obligatoriska frågan, vilket inte är vad DD teoriat om (i ett inlägg jag inte har citat på). Kortfattat teoriade DD om att den onda tvillingen kunde vinka, vilket jag ser som en logiskt. Så jag förstår inte riktigt Emetherlias tankegång till sin röst.
Dessutom,
@Sasse Såhär skrev DD:
"För att spinna vidare, svar som håller Richard ond kanske hypotetiskt sett skulle kunna vara den elaka tvillingens sätt att vinka till ulvarna för att slippa bli käk? Eller inte."

Det tolkar jag som att onda vinkar till onda. Oavsett om det är ond tvilling eller ulv. Spinner man vidare på det så kan man lika gärna se det som att ulvar vinkar till ev ond Richard och på så sätt outar sig.
Fast varför skulle ulvar outa sig för Richard som ju lika gärna kunde varit god? Det verkar ju inte så smart? :confused:

//hoppar in mitt i diskussionen, just kommit in och håller på att läsa ikapp
Öhm, jag vet inte? :D Jag sa inte att det var den bästa teorin jag någonsin haft.
Alltså jag tycker det är en rätt udda teori, att ulvarna skulle vinka till en ev ond Richard.
Sasse - Tror Rickard var ond. Reagerar på att min röst på DD är tunn men tycker hemligs tunna röstning är förståelig. Funderar lite på cirkus som reagerat på hemligs röst. Röstar på cirkus pga att cirkus röstade på hemlig. Förstår inte riktigt räddningsröster då alla röster granskas hårt. Tycker inte Snurrfians röst säger något om henne. Funderar vidare över hemlig och mig pga våra röstningar.
Vill förtydliga att hemligs tunna röst är mer förståelig än dig därför att hemlig röstade som nr 2, när det inte fanns något mer än DD's tunna röst att tillgå.
Jag vet inte varför men jag funderar snarare på de udda rösterna. Ingen av dem hade väl så mycket att gå på men både cirkus hugg på hemlig (som röstar på bybo LenaH) och Sasses hugg på cirkus känns lite lurt.
Jag högg inte på cirkus. Jag hade teoriat om henne, bland andra, tidigare, och hon fick min röst för att hon var så udda igår.

På tal om cirkus tycker jag fortfarande hennes röst på hemlig dag 1 är skum, och även till viss del hennes teorier om att Snurrfian skulle ha räddningsröstat. Men det har svalnat lite, hon har inte skrivit något mer direkt som jag reagerat över, och jag är medveten om att folk faktiskt räddningsröstar även om jag tycker det är märkligt beteende, så det mest utstickande med cirkus i nuläget är hennes röst på hemlig dag 1.
@Sasse - just nu vet jag inte riktigt hur tankarna går, för just nu funderar jag på om @bollen__ s felskrivning är pga trötthet eller nåt annat.
Kom gärna in med dina tankar när du har hittat dom.

Sasse röstar på Emtherlia enligt teorier ovan. Tycker rent kortfattat att hennes motiveringar har varit lite udda.

Modest röstar på Emtherlia med motiveringen att min misstanke kvarstår samt att inget mer konkret har framkommit för mig.

Röstlista DL 2 kl 21.30

20:31 bollen__ röstar på hemlig
21.07 hemlig röstar på bollen__
21:12 Derring-Do röstar på Emtherlia
21:15 Sasse röstar på Emtherlia

21:17 Modest röstar på Emtherlia

Em: 3
hemlig 1
bollen__ 1

Kvar att rösta:

Cirkus
Snurrfian
Idahoe
Gabby_Ossi
Emtherlia

@Sasse

Ja, alltså med hugg menar jag röst. Absolut att du teoriat om henne, menade mer att rösterna i den kedjan med dig, cirkus och hemlig fångade min uppmärksamhet.

Tycker det är svårt just nu. bollen__ verkar ju lite off men det har sina förklaringar så vill gärna ge henne chansen att komma in i spelet.

Nu verkar det som att det går mot Emtherlia igen och även om jag håller med om att hon haft en del konstiga resonemang idag som "påbyggnad" på det jag tyckte var skumt igår så blir jag lite nojjig när det nu kommit tre röster på henne på raken :nailbiting:

Dags att rösta nu då.
Citerar mig själv från tidigare
Om jag ska reagera direkt på någon så lutar det åt Emtherlia, för att hennes röst motiveras på ett sätt jag inte tycker stämmer riktigt. DD skrev om möjligheterna för ond tvilling att vinka genom svaret på obligatoriska frågan, inte om att de onda skulle visas. Eller så förstår jag inte helt vad som skrivits :crazy:
Det är inte så väldigt misstänkt egentligen, mer det minst o-misstänkta. :p

Att nu börja prata om att onda skulle försökt outa sig för Richard, som ju lika gärna kunde valt att vara god, känns dock lite udda. :cautious:
Att sedan svara på mitt ifrågasättande om eventuellt outande med
Öhm, jag vet inte? :D Jag sa inte att det var den bästa teorin jag någonsin haft.
Känns ju lite undvikande eller nåt :confused:

Felaktig motivering igår, konstig teori idag om outande och sen inte kunna försvara den, kombinerat med långa sammanfattningar om spelare men som inte innehåller särskilt mycket egentliga teorier får mig att fundera på om hon vill verka aktiv utan att teoria.
Därför:

Idahoe röstar på Emtherlia

Röstlista DL 2 kl 21.30

21:22 Idahoe röstar på Emtherlia

Em: 4
hemlig 1
bollen__ 1

Kvar att rösta:

Cirkus
Snurrfian
Gabby_Ossi
Emtherlia

Emtherlia röstar på Gabby_Ossi pga hennes röstning i första DL, jag tror hon hängde på en enkel teori och försökte få ut mig pga att hon är ond.

Röstlista DL 2 kl 21.30

21:24 Emtherlia röstar på Gabby_Ossi

Em: 4
hemlig 1
bollen__ 1
Gabby: 1

Kvar att rösta:

Cirkus
Snurrfian
Gabby_Ossi

Oj, jag tror det blir spännande för er att gå igenom alla som röstat på mig om jag nu lynchas. Lite väl många som följer...

Röstlista DL1
16.22 Derring-Do röstar på Snurrfian
17.59 hemlig röstar på LenaH
19:03 cirkus röstar på hemlig
19:57 Emtherlia röstar på Derring-Do
21:03 quarter4ever röstar på Emtherlia
21:23 Idahoe röstar på Quarter4ever
21:25 LenaH röstar på quarter4ever
21:26 Modest röstar på Emtherlia
21:27 Gabby_Ossi röstar på Emtherlia
21:27 Sasse röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar Quarter4ever

Som andra har varit inne på så skulle det kunna gömma sig ulvar bland de som har lagt en udda röst, och bland de som har röstat på Emtherlia och Q. Men det ger i princip alla spelare så det ger inte så mycket alls känner jag.
Derring-Do röstar på mig, det känns som en väldigt typisk första dagsröst och inget hon hänger kvar i idag. Men det kommer inte så mycket andra tankar heller och nu kom det en röst på Emtherlia. Jag skulle vilja se lite mer hur hon tänker.
Hemlig lägger en vag röst på LenaH, och verkar sen vacklar lite fram och tillbaka i vad hon egentligen tänker. Visserligen brukar det vara lite rörigt med Hemlig, men samtidigt så kan inte det vara ett frikort till att aldrig vara ond. ;) Jag skulle önska lite mer tankar härifrån också.
Cirkus lägger en rätt enkelt röst på Hemlig, det känns också lite svagt första dagen men å andra sidan så kan jag förstå den också. Fastnade lite i tänket runt mig men verkar ha gått vidare och funderar över flera.
Emtherlia röstar på Derring-do, lite typisk första dagsröst det också men sen skaver det lite. Jag köper en del av förklaringarna och det gör mig lite bekymrad över att det verkar bli en stor mängd röster på henne. Jag är inte helt säker på att hon är ond, jag undrar snarare om hon inte skulle kunna vara god nu och de onda ser en chans att rösta ut henne. Men samtidigt så har jag inget som egentligen talar för att hon skulle vara god.
Idahoe och Sasse verkar rörande överens i vad de tycker och tänker, just nu inget jag reagerar på, men inte heller något som gör att jag sätter dem åt något håll.
Modest verkar göra det väldigt lätt för sig och följer strömmen, jag skulle vilja se lite mer tankar härifrån.
G-O verkar också följa med och blev nästan upprörd när jag upplevde att hon försvarade mig. Det säger inte så mycket om hennes roll, jag reagerade ju på att det kändes som om hon försvarade mig.

Med det sagt så är den jag reagerar mest på idag tyvärr Hemlig, det känns som lite tvära kast i tankarna från att ena stunden tycka att Cirkus sprider misstankar till att i nästa stund i princip upprepa det Cirkus har skrivit. Snurrfian röstar på Hemlig eftersom jag tror att hon är en ulv som gör det lätt för sig genom att återanvända någon annans teori men glömde bort att hon själv hade protesterat emot den.

Oj vad många röster på Emth det hann komma in medan jag skrev mitt inlägg (Hann se den första rösten precis innan jag började skriva). Nu blir jag ju lite nojig såklart, om det har blivit drev mot en god, eller kanske onda tvillingen? :nailbiting:
Jaja, det får tiden utvisa, det var den som var mest misstänkt för mig idag

Derring-Do röstar på Emtherlia
för att rösten igår var skum, där hon verkar vilja förvränga vad jag skrivit, och idag verkar hon, förutom att försvara sig, bara sammanfatta vad som hänt, inte vilja teoria själv. (Och om det nu kommer fantastiska teorier längre fram i leken än jag hunnit så ber jag om ursäkt)
Det har du ju rätt i. Var tvungen att gå tillbaka och läsa. Antar att jag kan lägga till det i min röst som misstänkt... Hon är rätt aktiv, har förklarat/försvarat sig en del, och frågat lite, men har inte egentligen skrivit om någon mer än sin rena sammanfattning om alla deltagare. Att sammanfatta leken är i sig inte fel, men man kan ju dra slutsatser och skriva sina tankar om det som hänt också, tänker jag.

DL har inte varit än dock så hon har ju fortfarande tid på sig, men ändå.

Jag vet varken ut eller in.
bollen avger en rätt skum röst på hemlig.
hemlig är ganska svängig, men det väcker inte riktigt ulvvibbar just därför. Hemlig röstar på bollen_ och jag kan iofs fatta den tanken.

Jag funderade kraftigt på Em igår - inte minst för hennes märkliga röst på DD: Idag har jag ju varit inne på räddningsscenarion :o och främst att Snurrs röst skulle varit en räddningsröst - men ärligt talat så tycker jag att Snurrfian verkar uppriktig. Då inser jag att räddningen behöver ju verkligen inte ha skett öppet alls utan kan ha skett via en PM röst på Q.

Nu blev det lite av ett drev mot Em och det känns alltid lite kymigt. Igår fegade jag och höll kvar vid min röst på hemlig istället för att ändra till Em.

Om jag inte röstar på Em vem fan ska jag då rösta på? I så fall måste jag ju utgå från att Em är god och då landar jag i att Gabby_ossi lag gårdagens avgörande röst. Eller kanske på Ida för att hon la första rösten på Q igår? Kan hon ha varit den som ville starta upp ett drev mot Q?

Just nu verkar det rätt kört för Em ändå.

cirkus röstar på Emtherlia enligt mina teorier ovan

Röstlista DL 2 kl 21.30

21:24 Emtherlia röstar på Gabby_Ossi
21:26 Snurrfian röstar på Hemlig
21:27 cirkus röstar på Emtherlia

Em: 5
hemlig: 2
bollen__ 1
Gabby: 1

Kvar att rösta:

Gabby_Ossi

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 746
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 834
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
54 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Vilken försäkring?
  • Valp 2025

Hästrelaterat