Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Derring-Do’s röst tycker jag inte är något konstigt egentligen. Som förstaröstare när inget hänt har jag rätt låga förväntningar på mina meddeltagare. Däremot Emetherlias röst på DD, som någon har påpekat är Emetherlias röst lite ut i det blå vad gäller teorin. Emetherlia tolkar det som att DD tror att den obligatoriska frågan ska visa vilka som är onda, medan DD i själva verket skriver att det finns möjlighet för den onda tvillingen att vinka.
Dessutom,Jag ser att Emetherlia har kommenterat de som funderat på hennes röst igår, och visst kan man ha överseende om hennes enkla röst på DD's enkla röst, det var ju dag 1. Det jag lite reagerar på är att Emetherlia skriver i sin teori att DD tror att onda ska visa sig i svaret på den obligatoriska frågan, vilket inte är vad DD teoriat om (i ett inlägg jag inte har citat på). Kortfattat teoriade DD om att den onda tvillingen kunde vinka, vilket jag ser som en logiskt. Så jag förstår inte riktigt Emetherlias tankegång till sin röst.
@Sasse Såhär skrev DD:
"För att spinna vidare, svar som håller Richard ond kanske hypotetiskt sett skulle kunna vara den elaka tvillingens sätt att vinka till ulvarna för att slippa bli käk? Eller inte."
Det tolkar jag som att onda vinkar till onda. Oavsett om det är ond tvilling eller ulv. Spinner man vidare på det så kan man lika gärna se det som att ulvar vinkar till ev ond Richard och på så sätt outar sig.
Fast varför skulle ulvar outa sig för Richard som ju lika gärna kunde varit god? Det verkar ju inte så smart?
//hoppar in mitt i diskussionen, just kommit in och håller på att läsa ikapp
Alltså jag tycker det är en rätt udda teori, att ulvarna skulle vinka till en ev ond Richard.Öhm, jag vet inte? Jag sa inte att det var den bästa teorin jag någonsin haft.
Vill förtydliga att hemligs tunna röst är mer förståelig än dig därför att hemlig röstade som nr 2, när det inte fanns något mer än DD's tunna röst att tillgå.Sasse - Tror Rickard var ond. Reagerar på att min röst på DD är tunn men tycker hemligs tunna röstning är förståelig. Funderar lite på cirkus som reagerat på hemligs röst. Röstar på cirkus pga att cirkus röstade på hemlig. Förstår inte riktigt räddningsröster då alla röster granskas hårt. Tycker inte Snurrfians röst säger något om henne. Funderar vidare över hemlig och mig pga våra röstningar.
Jag högg inte på cirkus. Jag hade teoriat om henne, bland andra, tidigare, och hon fick min röst för att hon var så udda igår.Jag vet inte varför men jag funderar snarare på de udda rösterna. Ingen av dem hade väl så mycket att gå på men både cirkus hugg på hemlig (som röstar på bybo LenaH) och Sasses hugg på cirkus känns lite lurt.
Kom gärna in med dina tankar när du har hittat dom.
Att sedan svara på mitt ifrågasättande om eventuellt outande medOm jag ska reagera direkt på någon så lutar det åt Emtherlia, för att hennes röst motiveras på ett sätt jag inte tycker stämmer riktigt. DD skrev om möjligheterna för ond tvilling att vinka genom svaret på obligatoriska frågan, inte om att de onda skulle visas. Eller så förstår jag inte helt vad som skrivits
Det är inte så väldigt misstänkt egentligen, mer det minst o-misstänkta.
Att nu börja prata om att onda skulle försökt outa sig för Richard, som ju lika gärna kunde valt att vara god, känns dock lite udda.
Känns ju lite undvikande eller nåtÖhm, jag vet inte? Jag sa inte att det var den bästa teorin jag någonsin haft.
Det har du ju rätt i. Var tvungen att gå tillbaka och läsa. Antar att jag kan lägga till det i min röst som misstänkt... Hon är rätt aktiv, har förklarat/försvarat sig en del, och frågat lite, men har inte egentligen skrivit om någon mer än sin rena sammanfattning om alla deltagare. Att sammanfatta leken är i sig inte fel, men man kan ju dra slutsatser och skriva sina tankar om det som hänt också, tänker jag.Derring-Do röstar på Emtherlia
för att rösten igår var skum, där hon verkar vilja förvränga vad jag skrivit, och idag verkar hon, förutom att försvara sig, bara sammanfatta vad som hänt, inte vilja teoria själv. (Och om det nu kommer fantastiska teorier längre fram i leken än jag hunnit så ber jag om ursäkt)