Prinsarna i Towern (Ulvspel)

Jag hann bara skumläsa sista sidorna men jag tycker rösterna på Emtherlia är lite läskiga och tror att jag hade valt att rösta på Gabby_Ossi för att jag inte kan rösta på alla som röstar på Emtherlia och jag tycker Dl1 att det är läskigt när det blir massa röster på samma spelare.
Tycker då att den sm lägger första är mindre skum än de som följer
bollen__ röstar på Gabby_Ossi

Du skrev iofs detta inlägg efter DL och att vi fick veta Qs roll - men du tycker att rösterna på Em är läskiga men inte rösterna på Q?

Det beror ju på om du är ond eller god ;)

Jag är inte främmande för att det kan dölja sig ulvar även i uddarösterna.

Jag vet ju vad jag har för roll. :) Klart det kan dölja sig ulvar i uddarösterna! Men jag har ändå en känsla av att någon eller några av de som följde rösterna på mig och Q är onda. Om man är ond är det smidigt om någon annan tänker åt en och man bara kan "hänga på".

För det första så har jag aldrig sett obligatoriska frågor som "utanför leken" utan som ett sätt att tvinga alla att börja skriva något och ge något att teoria om, dvs. ett sätt att få igång leken. Vad vore annars vitsen med dem?
Sen har jag faktiskt inte skrivit att du gör det enkelt för dig, utan det var du som anklagade mig för att göra det enkelt för mig.

Jag gick igenom dina inlägg igen och du har rätt, du har inte skrivit att jag gjorde det enkelt för mig. Jag var helt säker på att det var du som skrev det men uppenbarligen inte.

För mig har den obligatoriska frågan mer varit ett tidsfördriv tills "det riktiga" börjar, kanske inte rätt tolkat av mig. Men jag skrev även att det var så jag tolkade det, inte att det var så du tolkade det.

@Snurrfian Jag tycker inte jag hängt mig kvar i det, jag har försökt förklara hur jag tänkte då i princip alla tagit upp det. Det hade väl varit konstigare om jag inte ens försökt svara på allas misstankar? Det är ju inte direkt en högoddsare att jag kommer få ett flertal röster ikväll?

Du skrev iofs detta inlägg efter DL och att vi fick veta Qs roll - men du tycker att rösterna på Em är läskiga men inte rösterna på Q?
Jag hade inte riktigt hunnit reflektera över några fler röster. Försökte hinna posta min röst innan resultatet kom, men såg sen att jag tog för lång tid på mig. Vet inte om jag tänkt annorlunda om jag haft stenkoll på röstlistan!

Jag tycker inte om att alla verkar tänka precis som jag tänker, det får mig att fundera på om jag tänker fel... ;) Jag var inne på att jag tycker att det finns en del som skulle kunna tala för att @Emtherlia skulle vara ond, rösten på D-D och att hon hänger kvar i det trots att vi är flera som påpekar att det inte var så D-D skriver. Men samtidigt så gör det mig lite osäker, ulvarna borde inte elda på det om hon är ond och någon av de som har skrivit idag borde rent logiskt vara ond. Så frågan är om Emtherlia är god alternativt den onda tvillingen utanför lyan? Men jag känner mig väldigt osäker, det kan även vara så att hon är ond och lyan har bestämt sig för att offra henne och få ett alibi. :arghh:
Hur många röster är inte förtäckta BoP-ar i DL1?

Jag funderar över alla röster som ramlade in de sista minuterna igår.
Sasse är den som utmärker sig med sin röst på cirkus (pga hennes röst på mig).

Hur många röster är inte förtäckta BoP-ar i DL1?
? Jag förstår inte riktigt vad du menar? Jag har väl inte påstått motsatsen?
@Snurrfian Jag tycker inte jag hängt mig kvar i det, jag har försökt förklara hur jag tänkte då i princip alla tagit upp det. Det hade väl varit konstigare om jag inte ens försökt svara på allas misstankar? Det är ju inte direkt en högoddsare att jag kommer få ett flertal röster ikväll?
Det som skaver är att du försöker hävda att du hade rätt, fast det inte var riktigt så D-D skrev, samtidigt så är frågan om det kanske gör att det lutar mer åt god än ond, den enklaste utvägen hade varit att backa ur situationen och konstaterat att det var en förstadags röst och du inte hade något annat att gå på. Jag vet inte hur rösterna kommer att se ut ikväll, det finns som sagt två (eller ja det är väl fler kanske ;) ) antingen är du god och ulvarna gör sitt bästa att få ut en god, eller så är du ond och ulvarna försöker skapa sig ett alibi. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tro. :crazy:

Sitter och läser igenom leken och funderar över varför @cirkus i princip bara funderar över mig? Hon la en enkel röst på Hemlig igår, har funderat över vad som kan ha orsakat att Q åkte och sen återkommit till mig ett par gånger. Nog för att det är lätt att fastna på en spelare men att hänga upp sig på att jag röstade på en som visade sig vara ond? :cautious: När @LenaH som också röstade där visade sig vara god. När jag dessutom har förklarat att jag fick stressrösta och inte hade koll på röstlistan.

Sen gör det mig rätt fundersam när @Gabby_Ossi försöker försvara mig, det är visserligen trevligt att någon försvarar en, men det gör mig även misstänksam.

@Emtherlia kikade jag lite på också, den delen hon använder mot @Derring-Do tycker jag har blivit tagit ifrån sitt sammanhang, om man läser hela inlägget så ser man att Derring-do har gått igenom alla och sorterat upp vilka som har svarat huruvida de tror att Richard är god eller ond, och konstaterar det skulle kunna vara så att tvillingen vill kommunicera på det viset, men det faller ju rätt snart när man inser att det är flera som har svarat att Puckelryggen var ond eller åtminstone god. Så jag tycker nog att Emtherlia gjorde det väldigt lätt för sig med sin röst eftersom jag inte ser att det finns så mycket belägg för den överhuvudtaget. Sen är frågan om det gör henne ond eller god, det är betydligt svårare.

Jag förstår inte riktigt hur du får mitt inlägg till att jag försvarar dig? Snarare skriver jag ju att du nästan är den enda som går att "koppla ihop" med andra spelare? Jag försökte i alla fall att inte lägga någon värdering i min analys utan bara ta upp vad röstningen möjligen skulle kunna peka på och vad som talar för eller emot. Då tyckte jag andra spelare gick mer i försvar, t.ex. Sasses inlägg som kom direkt efter ditt:

Jag har aldrig förstått det här med att räddningsrösta riktigt, även om jag säkert tror att jag gjort det själv någon gång när jag haft ett ögonblick av klantighet. Speciellt tidigt i lekarna (eller kanske snarare beroende på hur andra röstar) tycker jag att det är riskabelt att försöka rädda någon. För ens röster gås ju igenom och analyseras i multum, och varför skulle en ond/ulv vilja hamna i den sitsen, så pass tidigt dessutom? Jag är ändå medveten om att det händer, men tänker att det nog är desto vanligare att det teorias om att något skulle kunna vara en räddningsröst, än att så faktiskt skulle vara fallet.

Så personligen känner jag mig rätt osäker på teorin om att Snurrfian försökte sig på en räddningsaktion, när Emetherlia låg lite risigt till. Jag tänker snarare att det är rätt hektiskt tiden innan DL, det skrivs en del och alla hinner inte med att läsa vad andra skriver samtidigt som man skriver egna teorier. Det är lätt att missa vad som händer och hur röstningen ser ut. Åtminstone är det så för mig de gånger jag inte röstar tidigt. Så jag tycker inte hennes röst säger varken bu eller bä, utifrån ovan.

Kan kommentera det här med räddningsröster lite kort när jag ändå plockade fram inlägget: Du har absolut en poäng, men själva grejen med ulvar är ju att de inte ska följa något specifikt mönster och om det inte är så många i lyan kanske de tycker det är värt med en räddningsaktion just eftersom man ska tro att "så borde inte ulvarna göra". Så jag tycker ändå det är bra att ha i bakhuvudet! Sedan är det klart att inte alla 2a-3e (etc) röster är räddningsröster, jag lade ju en själv ;).

Gabby_Ossi - Funderar över roller och dubbellyncher, tror Richard var ond men kanske inte så ond. Röstar på mig som nr 3 i DL1 då hon tycker min röst på DD är motsägelsefull och att jag gör det enkelt för mig. Rösten kommer tätt efter att Modest lade sin röst på mig. Funderar lite kring röstlistan och funderar på om det var några räddningsröster i omlopp och vem de i så fall skulle rädda.

Jag har inte heller skrivit att du gör det enkelt för dig, jag höll bara inte med om det DU skrev: att DD skulle ha gjort det enkelt för sig.

Gabby_Ossi röstar på Emtherlia

För jag tycker hennes teori mot Derring-Do är motsägelsefull. Derring-Do var den som när rösten lades var den som hade lagt mest tid på att gå igenom det som faktiskt fanns i leken (obligatoriska frågan) och då tycker EM att hon gör det enkelt för sig?

Röstlista DL1
16.22 Derring-Do röstar på Snurrfian
17.59 hemlig röstar på LenaH
19:03 cirkus röstar på hemlig
19:57 Emtherlia röstar på Derring-Do
21:03 quarter4ever röstar på Emtherlia
21:23 Idahoe röstar på Quarter4ever
21:25 LenaH röstar på quarter4ever
21:26 Modest röstar på Emtherlia
21:27 Gabby_Ossi röstar på Emtherlia
21:27 Sasse röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar Quarter4ever

Baserat på röstlistan så tycker jag att de som lade 2,3-röster på mig och Q är misstänksamma, det är alltid misstänksamt att följa andra och skapa drev, särskilt sista minuterna där ingen hinner reagera. Snurrfian tycker jag har hade en rimlig anledning till sin sena (och sista) Q-röst och jag finner nog Gabby_ossis röst (nr 3) på mig mer misstänksam, särskilt i en DL1.

Varför är min röst mer misstänkt än Modests? Våra röster kom ju med knappt en minut emellan och även om jag precis hann se Modest röst när jag postade min så hade jag inte direkt tid att börja gå tillbaka och hitta någon ny teori om någon annan bara för att undvika att lägga en 3e röst.

Röstlista DL1
16.22 Derring-Do röstar på Snurrfian
17.59 hemlig röstar på LenaH
19:03 cirkus röstar på hemlig
19:57 Emtherlia röstar på Derring-Do
21:03 quarter4ever röstar på Emtherlia
21:23 Idahoe röstar på Quarter4ever
21:25 LenaH röstar på quarter4ever
21:26 Modest röstar på Emtherlia
21:27 Gabby_Ossi röstar på Emtherlia
21:27 Sasse röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar Quarter4ever

Rösterna på Quarter4ever igår känner jag inte att jag kan koppla till någon teori alls, eftersom ingen kunde veta om Richard var god eller ond. Därför håller jag nog inte med Emtherlia om att de som röstade på Q skulle vara misstänkta, utan för mig kan de vara av blandad sort och snarare framstår Em som lite tveksam i min bok pga det uttalandet. Att Q röstade på Em antar jag inte heller kan ge någon hint om huruvida Em är ond eller god eftersom det var så kort tid i leken.

Gabby_Ossi röstade på Em med liknande motivering som jag själv och jag tycker att hon känns ganska neutral i sina resonemang. Lägger dock fram en teori om koppling mellan mig och Snurrfian, Derring-Do eller hemlig, vilket jag finner lite märkligt när hon själv röstade likadant och samma teori kan appliceras även på henne själv.

Jag vet inte varför men jag funderar snarare på de udda rösterna. Ingen av dem hade väl så mycket att gå på men både cirkus hugg på hemlig (som röstar på bybo LenaH) och Sasses hugg på cirkus känns lite lurt.

Jag förstår inte riktigt hur du får mitt inlägg till att jag försvarar dig? Snarare skriver jag ju att du nästan är den enda som går att "koppla ihop" med andra spelare? Jag försökte i alla fall att inte lägga någon värdering i min analys utan bara ta upp vad röstningen möjligen skulle kunna peka på och vad som talar för eller emot. Då tyckte jag andra spelare gick mer i försvar, t.ex. Sasses inlägg som kom direkt efter ditt:
Det var nog mest det här jag reagerade på som gjorde att du ändå kunde se någon anledning till min röst, men efter det har det kommit in fler som ser det lite mer nyanserat än vad jag upplevde att Cirkus gjorde.
Däremot så hade Snurrfian redan fått en röst på sig själv så kanske inte så konstigt att hon valde att lägga sin röst på någon annan som också redan fått en röst.

Gabby_Ossi röstade på Em med liknande motivering som jag själv och jag tycker att hon känns ganska neutral i sina resonemang. Lägger dock fram en teori om koppling mellan mig och Snurrfian, Derring-Do eller hemlig, vilket jag finner lite märkligt när hon själv röstade likadant och samma teori kan appliceras även på henne själv.

Jag lade som sagt bara fram de möjligheterna som fanns, visst kan samma appliceras på mig men eftersom jag vet min roll så vet jag ju att det inte är så!

Just nu börjar jag dock mest fundera på snurris sistaminuten-röst på Q, som lade upp q och Em till lottning (beroende på vad den dolda rösten låg).

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 746
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 834
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
54 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Favoritdrinkar
  • Vad gör vi? Del CCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat