Prinsarna i Towern (Ulvspel)

UPPDATERING!

Ingen var väl speciellt glad över Richards frånfälle. Han var trots allt - oavsett hans avsteg från den smala vägen (vart är oklart) - en person som vissa velat se som kung av England. Jäkligt irriterande att han plötsligt är... död?

Jamen nu är det medeltid, vi måste ju skylla på någon! Och det lämpligaste är väl att leta fram någon adelsman och halshugga. Men de verkar ha maskerat sig till bybor hela bunten. @LenaH syntes senast gå ombord på ett skepp i Dover. Ett skepp med riktning mot Calais (om jag inte glömt tiden hade jag kollat så att dessa platsnamn gällde även 1483, men nu får ni ta om det är fel!). Där seglar hon nu iväg mot exilen och bödeln får inte använda sin yxa!

LenaH var bybo!

DL2 kl 21.30!
Jag har aldrig korsat kanalen åt det hållet så jag kände att det var på tiden! :up:

Röstlista DL1
16.22 Derring-Do röstar på Snurrfian
17.59 hemlig röstar på LenaH
19:03 cirkus röstar på hemlig
19:57 Emtherlia röstar på Derring-Do
21:03 quarter4ever röstar på Emtherlia
21:23 Idahoe röstar på Quarter4ever
21:25 LenaH röstar på quarter4ever
21:26 Modest röstar på Emtherlia
21:27 Gabby_Ossi röstar på Emtherlia
21:27 Sasse röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar Quarter4ever

Emtherlia: 3
Q:3

Snurrfian: 1
Lena:1
Hemlig: 1
DD: 1
Cirkus: 1

Någon nämnde tidigare att rösterna på q skulle kunna vara för att rädda Emtherlia, men det gäller väl i så fall bara Snurrfians röst eftersom LenaHs kom innan Emtherlias 2a och dessutom visade hon sig vara bybo. Idahoes var ju en förstaröst så svårare att säga något om. Däremot så hade Snurrfian redan fått en röst på sig själv så kanske inte så konstigt att hon valde att lägga sin röst på någon annan som också redan fått en röst. Men om hon inte bara ville rädda sig själv så skulle hon kunna vara antingen en ulv som räddar en kollega, en ond tvilling som räddar en god eller en god tvilling som räddar en ond.

Rösterna på Emtherlia (ja, min vet jag ju inte var det) kan i alla all inte ha kommit för att rädda Q eftersom hon visade sig vara gamle Richard och det fanns ingen i det läget som kunde veta detta.

Sedan skulle man också kunna tänka sig att rösterna på Emtherlia och Q skulle kunna vara för att säkra upp för någon annan som fått en röst i början. Alltså Snurrfian, hemlig eller Derring-Do. Jag vet ju min egen roll men Modest skulle alltså möjligen kunna kopplas till någon av dem. Och Snurrfian också till hemlig eller Derring-Do förutom Emtherlia.

Så, tror det var allt jag kan tolka ur röstlistan. Hoppas dock det dyker upp något bättre under dagen eftersom DL1 alltid är svår att dra slutsatser från.

Någon nämnde tidigare att rösterna på q skulle kunna vara för att rädda Emtherlia, men det gäller väl i så fall bara Snurrfians röst eftersom LenaHs kom innan Emtherlias 2a och dessutom visade hon sig vara bybo. Idahoes var ju en förstaröst så svårare att säga något om. Däremot så hade Snurrfian redan fått en röst på sig själv så kanske inte så konstigt att hon valde att lägga sin röst på någon annan som också redan fått en röst. Men om hon inte bara ville rädda sig själv så skulle hon kunna vara antingen en ulv som räddar en kollega, en ond tvilling som räddar en god eller en god tvilling som räddar en ond.

Rösterna på Emtherlia (ja, min vet jag ju inte var det) kan i alla all inte ha kommit för att rädda Q eftersom hon visade sig vara gamle Richard och det fanns ingen i det läget som kunde veta detta.

Sedan skulle man också kunna tänka sig att rösterna på Emtherlia och Q skulle kunna vara för att säkra upp för någon annan som fått en röst i början. Alltså Snurrfian, hemlig eller Derring-Do. Jag vet ju min egen roll men Modest skulle alltså möjligen kunna kopplas till någon av dem. Och Snurrfian också till hemlig eller Derring-Do förutom Emtherlia.

Så, tror det var allt jag kan tolka ur röstlistan. Hoppas dock det dyker upp något bättre under dagen eftersom DL1 alltid är svår att dra slutsatser från.

Någon var bland annat jag och jag noterade precis som du att det i så fall rimligtvis bara kunde vara Snurrfians röst, just med avseende på att två av rösterna på Em kom efter de två rösterna på Q (plus att andrarösten på Q las av goda LenaH).

Tankarna du har om Snurrfian är ju helt klart rimliga - dessutom så hade hon tidsbrist och la en lite panikartad röst på Q. Men den skaver ändå

.

Sitter och läser igenom leken och funderar över varför @cirkus i princip bara funderar över mig? Hon la en enkel röst på Hemlig igår, har funderat över vad som kan ha orsakat att Q åkte och sen återkommit till mig ett par gånger. Nog för att det är lätt att fastna på en spelare men att hänga upp sig på att jag röstade på en som visade sig vara ond? :cautious: När @LenaH som också röstade där visade sig vara god. När jag dessutom har förklarat att jag fick stressrösta och inte hade koll på röstlistan.

Sen gör det mig rätt fundersam när @Gabby_Ossi försöker försvara mig, det är visserligen trevligt att någon försvarar en, men det gör mig även misstänksam.

@Emtherlia kikade jag lite på också, den delen hon använder mot @Derring-Do tycker jag har blivit tagit ifrån sitt sammanhang, om man läser hela inlägget så ser man att Derring-do har gått igenom alla och sorterat upp vilka som har svarat huruvida de tror att Richard är god eller ond, och konstaterar det skulle kunna vara så att tvillingen vill kommunicera på det viset, men det faller ju rätt snart när man inser att det är flera som har svarat att Puckelryggen var ond eller åtminstone god. Så jag tycker nog att Emtherlia gjorde det väldigt lätt för sig med sin röst eftersom jag inte ser att det finns så mycket belägg för den överhuvudtaget. Sen är frågan om det gör henne ond eller god, det är betydligt svårare.

Jag har aldrig förstått det här med att räddningsrösta riktigt, även om jag säkert tror att jag gjort det själv någon gång när jag haft ett ögonblick av klantighet. Speciellt tidigt i lekarna (eller kanske snarare beroende på hur andra röstar) tycker jag att det är riskabelt att försöka rädda någon. För ens röster gås ju igenom och analyseras i multum, och varför skulle en ond/ulv vilja hamna i den sitsen, så pass tidigt dessutom? Jag är ändå medveten om att det händer, men tänker att det nog är desto vanligare att det teorias om att något skulle kunna vara en räddningsröst, än att så faktiskt skulle vara fallet.

Så personligen känner jag mig rätt osäker på teorin om att Snurrfian försökte sig på en räddningsaktion, när Emetherlia låg lite risigt till. Jag tänker snarare att det är rätt hektiskt tiden innan DL, det skrivs en del och alla hinner inte med att läsa vad andra skriver samtidigt som man skriver egna teorier. Det är lätt att missa vad som händer och hur röstningen ser ut. Åtminstone är det så för mig de gånger jag inte röstar tidigt. Så jag tycker inte hennes röst säger varken bu eller bä, utifrån ovan.

Jag har aldrig förstått det här med att räddningsrösta riktigt, även om jag säkert tror att jag gjort det själv någon gång när jag haft ett ögonblick av klantighet. Speciellt tidigt i lekarna (eller kanske snarare beroende på hur andra röstar) tycker jag att det är riskabelt att försöka rädda någon. För ens röster gås ju igenom och analyseras i multum, och varför skulle en ond/ulv vilja hamna i den sitsen, så pass tidigt dessutom? Jag är ändå medveten om att det händer, men tänker att det nog är desto vanligare att det teorias om att något skulle kunna vara en räddningsröst, än att så faktiskt skulle vara fallet.

Så personligen känner jag mig rätt osäker på teorin om att Snurrfian försökte sig på en räddningsaktion, när Emetherlia låg lite risigt till. Jag tänker snarare att det är rätt hektiskt tiden innan DL, det skrivs en del och alla hinner inte med att läsa vad andra skriver samtidigt som man skriver egna teorier. Det är lätt att missa vad som händer och hur röstningen ser ut. Åtminstone är det så för mig de gånger jag inte röstar tidigt. Så jag tycker inte hennes röst säger varken bu eller bä, utifrån ovan.
Jag håller helt med dig i den frågan. Rädda någon kan jag möjligen försöka göra i slutet av leken, knappast dag 1.

Sen är ju frågan om folk teoriar om det för att det inte finns så mycket annat att skriva om, eller om de gör det för att folk inte ska ha tid att titta på andra tankar och istället fastna i räddningstänket? Ingen aning...

Edit: Jag skriver som en kratta när jag använder min padda...

Någon var bland annat jag och jag noterade precis som du att det i så fall rimligtvis bara kunde vara Snurrfians röst, just med avseende på att två av rösterna på Em kom efter de två rösterna på Q (plus att andrarösten på Q las av goda LenaH).

Tankarna du har om Snurrfian är ju helt klart rimliga - dessutom så hade hon tidsbrist och la en lite panikartad röst på Q. Men den skaver ändå

.
Varför skulle Snurrfian lägga avgörande röst (avgörande för röstning i alla fall, beroende på hur dolda rösten lagts) i DL1? Där vet man ju att rösterna kommer granskas hit och dit. Ingen mer än q själv visste i det läget vilken roll och sida hon hade.
Det känns för mig som du vill försöka få oss att sätta Snurrfian åt det onda hållet, vilket får mig att fundera på om du är ond som vill att vi röstar ut en ond Snurrfian.

Varför skulle Snurrfian lägga avgörande röst (avgörande för röstning i alla fall, beroende på hur dolda rösten lagts) i DL1? Där vet man ju att rösterna kommer granskas hit och dit. Ingen mer än q själv visste i det läget vilken roll och sida hon hade.
Det känns för mig som du vill försöka få oss att sätta Snurrfian åt det onda hållet, vilket får mig att fundera på om du är ond som vill att vi röstar ut en ond Snurrfian.

Jag tycker att Snurrs förklaring är rimlig och jag tyckte dessutom att hennes motivering var en grej jag också tänkte på. Jag vet precis som du vad som granskas extra mycket och en avgörande röst på en ingen visste hemvist på är en sån sak som jag gärna granskar. Tycker du att det är helt otänkbart?
lite udda

Jag tycker att Snurrs förklaring är rimlig och jag tyckte dessutom att hennes motivering var en grej jag också tänkte på. Jag vet precis som du vad som granskas extra mycket och en avgörande röst på en ingen visste hemvist på är en sån sak som jag gärna granskar. Tycker du att det är helt otänkbart?
lite udda
Otänkbart? Nej, inte alls. Jag ville bara ha fram lite mer hur du tänkte. Är det udda att jag kommer med egna funderingar?

Otänkbart? Nej, inte alls. Jag ville bara ha fram lite mer hur du tänkte. Är det udda att jag kommer med egna funderingar?

Nja, det är mest udda att du inte reflekterar över att möjligheten finns att jag har rätt utan direkt tänker att jag är ond som vill ha ut en god. Jag vet ju inte själv om jag har rätt eller inte.

Sitter och läser igenom leken och funderar över varför @cirkus i princip bara funderar över mig? Hon la en enkel röst på Hemlig igår, har funderat över vad som kan ha orsakat att Q åkte och sen återkommit till mig ett par gånger. Nog för att det är lätt att fastna på en spelare men att hänga upp sig på att jag röstade på en som visade sig vara ond? :cautious: När @LenaH som också röstade där visade sig vara god. När jag dessutom har förklarat att jag fick stressrösta och inte hade koll på röstlistan.

Sen gör det mig rätt fundersam när @Gabby_Ossi försöker försvara mig, det är visserligen trevligt att någon försvarar en, men det gör mig även misstänksam.

@Emtherlia kikade jag lite på också, den delen hon använder mot @Derring-Do tycker jag har blivit tagit ifrån sitt sammanhang, om man läser hela inlägget så ser man att Derring-do har gått igenom alla och sorterat upp vilka som har svarat huruvida de tror att Richard är god eller ond, och konstaterar det skulle kunna vara så att tvillingen vill kommunicera på det viset, men det faller ju rätt snart när man inser att det är flera som har svarat att Puckelryggen var ond eller åtminstone god. Så jag tycker nog att Emtherlia gjorde det väldigt lätt för sig med sin röst eftersom jag inte ser att det finns så mycket belägg för den överhuvudtaget. Sen är frågan om det gör henne ond eller god, det är betydligt svårare.

Cirkus har inte haft så mycket tid idag O_o och jag hoppas på mer tid under kvällen och jag tror att jag kommer hitta flera saker jag funderar över än dig. Men just det var det mest obvious att fundera över. Jag tycker ju att både din förklaring och din motivering är vettiga på något vis ändå - det ihop med en sån röst som ändå ter sig rätt avgörande (utstickande) kan tala till din fördel trots allt - i allafall för stunden.

En som jag funderade över redan igår var ju Emtherlia - jag var rätt nära att ändra min röst till henne, men fick lite kalla fötter faktiskt iom det kom flera röster där. Jag tycker ju att hon var skum med sin röst på DD - dels motivet att DD gjorde det lätt för sig, för jag tycker hon försökte så gott hon kunde med typ ingenting att gå på och DDs tanke om att tvillingen försökte kommunicera köper jag helt - jag tycker inte tanken faller bara för att det är flera som trodde på Richard som ond.

hemlig röstar på LenaH Då hon skriver att hon popcornläser rollistan och litar på att q rätar ut frågetecknen. Känns för mig som att hon kanske inte har så mycket funderingar för att hon inte vill riskera försäga sig.

Som röst nr 2 tänker jag mig att det inte finns så mycket att gå på, och därför ser hennes röst ut som den gör. Det som får mig att ändå fundera lite är det här med att LenaH inte skriver så mycket för att denne inte ska försäga sig. Huruvida hemlig syftade på att LenaH var ulv eller ”bara” ond vet jag inte, däremot känns det som en rätt skamlig förolämpning? :p Har LenaH lätt för att försäga sig när hon är ond? Annars så är ju den kommentaren från hemlig helt obefogad, och då också lite märklig även om jag har viss förståelse när det inte hänt så mycket.

Derring-Do’s röst tycker jag inte är något konstigt egentligen. Som förstaröstare när inget hänt har jag rätt låga förväntningar på mina meddeltagare. Däremot Emetherlias röst på DD, som någon har påpekat är Emetherlias röst lite ut i det blå vad gäller teorin. Emetherlia tolkar det som att DD tror att den obligatoriska frågan ska visa vilka som är onda, medan DD i själva verket skriver att det finns möjlighet för den onda tvillingen att vinka.
Jag väljer att rösta tidigt då jag mår piss och vågar inte vänta ifall jag däckar och missar DL.

Emtherlia röstar på Derring-Do med motiveringen att jag tycker hon gör det lite enkelt för sig genom att tro att svaren på den hypotetiska frågan ska visa vilka som är onda. se citat nedan.
Jag håller med om att min röst var dålig, jag hittade tyvärr inget mer påtagligt misstänkt och hade tidsnöd.

Dock är det märkligt att Lena påstår sig hålla med Emtherlia om detta, eftersom Emtherlia inte diskuterat min röst.

Emtherlia vill istället få det till att jag "gör det enkelt för mig" när jag försöker teoria baserat på det enda som var skrivet i leken. Dessutom påstår hon att jag tror svaren på den obligatoriska frågan ska visa vilka som är onda, när det jag faktiskt skriver är att de erbjuder en möjlighet för en ond tvilling att vinka. Frågan är om hennes anklagelser bara är en ogenomtänkt förstadagsteori eller om jag trampade på en öm tå?
Sedan tycker jag fortfarande att det var en lite lätt röst från Emetherlia. Som andra påpekat var DD en av de som teoriat mest dittills i leken, och det hade inte hänt så mycket vid tillfället hon lade sin röst – inte konstigt att den är tunn tycker jag. Men Emetherlia tycker att den är för enkel.
Jag kommer också behöva rösta snart (ska till stallet och rida och natta), men har i vanlig ordning DL1 ångest. Det jag hittills har reagerat på är hemligs väldigt lätta röst på LenaH, jag vet ju hur Lenas tider brukar se ut och hon teoriar sällan på dagarna utan kommer oftast med tankar närmare DL - det gör att jag blir fundersam över själva motiveringen som hemlig har - alltså att LenaH inte har teoriat för hon är rädd att försäga sig....njae ...hon lär nog dyka upp och teoria tänker jag. Sen vet jag inte om hon är ulv eller inte

Medan jag skriver detta så kommer dessutom LenaH in och nej, hemlig, den rösten känns för enkel

cirkus röstar på hemlig för jag tycker att även om det är DL1 så är motiveringen konstig
Jag tycker fortfarande det är udda att cirkus reagerade så pass på hemlig att hon lade sin röst där igår. Som sagt är hon numera en erfaren ulvlekare, så jag tänker att hon borde ha hyfsat med överseende, speciellt om det LenaH skriver under är sant – att hemlig brukar komma med svaga teorier dag 1 och att hon ofta ryker pga. det.
Jo jag vet och jag tyckte ju som sagt att det var lite nice att bli "försvarad" men samtidigt vet ju både du och jag att @hemlig s teorier DL1 ofta är rätt svaga och att hon ofta ryker pga det?

(Sorry hemlig att jag diskuterar över huvudet på dig!)
Dessutom funderar jag på hennes funderingar idag kring Snurrfian och en eventuell räddningsröst från denne. Jag har redan skrivit att jag känner mig tveksam till det här med räddningsröst, så jag är lite undrande över hur cirkus tänker.

Jag vill fundera lite innan jag röstar känner jag, men i så fall kommer jag eventuellt bara hinna med att citera mig själv och lägga till en röst på det, för jag ska nämligen iväg senare och tror inte jag hinner hem till DL.

Sen är ju frågan om folk teoriar om det för att det inte finns så mycket annat att skriva om, eller om de gör det för att folk inte ska ha tid att titta på andra tankar och istället fastna i räddningstänket? Ingen aning...

Jag försöker teoria och inte bara sitta på händerna och vänta på att de med info kommer in och börjar teoria. Jag har sporadiskt med tid och försöker använda den lilla jag har att vara i leken. Sen inser jag att de flesta har mest tid på kvällen och inte dagtid

Jag ser att många har funderingar kring min röst på DD, jag har full förståelse för det men jag tycker att man måste ha lite överseende med att det var DL1 och jag hittade inget annat som stod ut.

Även nu, när det har gått mer tid så har jag svårt att se skumheter, haha! Dags att djupdyka!

Cirkus - Börjar med lite frågor kring rollerna. Tror Richard vad god. Röstar tidigt på hemlig i DL1 med motivering att hemlig lägger en enkel röst på LenaH. Börjar fundera lite kring mig och min röst på DD. Funderar lite över Snurrfian pga hennes röst på Q. Säger idag att hon funderade på att rösta på mig igår men vågade inte riktigt.

Idahoe - även hon startar med lite frågor om rollerna och förenklar rollerna lite (bra för mig!) Funderar även lite kring hur många onda/goda det finns i leken. Håller Richard som mestadels god. Håller med LenaH om att många lägger en enkel röst på andra som lagt enkla röster. Lägger sedan en långsökt röst på Q pga att Q kallar Richard för puckelrygg och tror därför att Q är ulv i fårakläder. Skulle kalla det för en ganska typisk förstadagsröst. Håller med Sasse om att räddningsförsök känns lite konstigt i DL1.

hemlig - Tror Richard var något mellanting, inte så brutal som LL får honom att låta. Röstar tidigt i DL1 på LenaH pga att LenaH väntar på att Q ska reda ut rollistan samt hon tror att LenaH är tyst så hon inte försäger sig. Säger sedan att hon har svårt att hitta motiveringar för DL1. Funderar lite kring Cirkus pga att Cirkus tror att Snurrfian kanske försökt sig på en räddningsaktion för att rädda mig. hemlig tycker Snurrfians förklaringar är vettiga och undrar därför lite om Cirkus är ond.

Jag funderar lite på detta som du skrev i inlägg 188: @hemlig
"Det känns för mig som du vill försöka få oss att sätta Snurrfian åt det onda hållet, vilket får mig att fundera på om du är ond som vill att vi röstar ut en ond Snurrfian." Menar du god snurrfian? Eller varför skulle en ond cirkus vilja få ut en ond snurrrfian?

Jag funderar lite på detta som du skrev i inlägg 188: @hemlig
"Det känns för mig som du vill försöka få oss att sätta Snurrfian åt det onda hållet, vilket får mig att fundera på om du är ond som vill att vi röstar ut en ond Snurrfian." Menar du god snurrfian? Eller varför skulle en ond cirkus vilja få ut en ond snurrrfian?
Jag såg också det, men antar att det var en felskrivning?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 745
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 834
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
54 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka