Prinsarna i Towern (Ulvspel)

De? Vilka menar du då? De som röstade på Emtherlia?

Ulvarna såklart.
Inte de som röstade på Em. I mitt inlägg som du citerar så tänkte jag främst kanske på Snurrfians röst på Q. Eventuellt också någon av de andra - men de känns osannolikt för då hade inte Em så många röster - de kom efter rösterna på Q förutom Snurrfians

Det händer mycket när man är borta :D

(Jag ber om ursäkt för igår, graviditetsillamående + trötthet är så jävla kul:meh:)

Okej, så även om det är intressant hur svaren på obligatoriska frågan glidit så säger det knappast något eftersom ingen info tillkommit. Känns som det tyvärr får bli en typisk förstadagsröst från mig:
Jag fastnade lite för Snurrfians svar:

Precis som LenaH och cirkus håller hon Richard som god, men dessutom är hon noga med att påpeka att hon tror familjen Tudor är ond. Eftersom även jag totalt utan historiekunskaper lyckats lista ut detta från rollistan så känns det som väldigt redundant information.

Enda anledningen att ta med den kommentaren är väl alltså någon sorts peka finger: "Titta dom är dumma.", för att på så sätt försöka påvisa sin egen godhet. Klart skumt alltså. :cautious:;)

Så med detta resonemang:
Derring-Do röstar på Snurrfian

(Och nu måste jag sticka, kommer kunna hålla sporadisk koll på leken via mobilen fram till typ 18, och sedan återkommer jag någon gång efter 22)
Alltså, jag tycker att den engelska historien är rätt intressant och jag spann nog helt enkelt vidare utan att tänka så mycket på leken utan snarare historien i sig. Att Tudor är onda i den här leken säger sig ganska självklart och frågan var ju snarare om Richard den äldre också var ond, nu visade det sig att @quarter4ever inte alls ville var god men det säger ju ingenting om hur det egentligen var. ;) Q kan man ju aldrig lita på. ;)

Alternativ 4.
Fårulven röstade på Q både dolt och öppet. ->Lottning.

Det som min hjärna funderar lite på är om de försökt sig på en räddningsaktion av Em? Vilket då skulle kunna innebära att Snurrfians röst är en räddningsröst.
Allvarligt talat så hade jag fullt upp med att ens hinna skriva innan dl, jag hade ingen som helst koll på röstlistan utan gick på det jag hade läst tidigare och som jag hann reagera på.

Q tyckte jag var skum pga att jag trodde de var få i lyan, lite väl långsökt, särskilt för Q som brukar vrida och vända på allt men ändå röstade hon på mig (och fick med sig några till, även om de röstade på mig pga min röst).

Min röstning var baserad på de få inlägg som fanns om leken, det var DL1 så det är ju inte alltid superlätt att hitta något att basera en röst på.

Jag tycker dock det är intressant att många röster hamnade på två personer, det brukar väl vara mer utspritt första DL? Sen förstår jag ju på röstningen att det ser ut som en räddningsauktion för mig eftersom rösterna ramlade in på Q (som förvisso var ond men det kunde ingen veta) efter att jag fått en röst. Å andra sidan hade även Snurrfian, LenaH, hemlig & Derring-Do fått en röst var när folk började rösta på Q. Den enda rösten som kom in på Q efter att alla röster kommit in på mig var Snurrfians.

Okej, jag var för trött när jag kom hem igår kväll, men nu ska jag försöka sammanfatta lite tankar ifall det är min tur att bli käk.

Alltså, jag tycker att den engelska historien är rätt intressant och jag spann nog helt enkelt vidare utan att tänka så mycket på leken utan snarare historien i sig. Att Tudor är onda i den här leken säger sig ganska självklart och frågan var ju snarare om Richard den äldre också var ond, nu visade det sig att @quarter4ever inte alls ville var god men det säger ju ingenting om hur det egentligen var. ;) Q kan man ju aldrig lita på. ;)
Jag håller med om att min röst var dålig, jag hittade tyvärr inget mer påtagligt misstänkt och hade tidsnöd.
Dock är det märkligt att Lena påstår sig hålla med Emtherlia om detta, eftersom Emtherlia inte diskuterat min röst. :confused:
Jag håller också med @Emtherlia om @Derring-Do s röst på @Snurrfian - jag upplevde nog mer att Snurris är hyfsat bevandrad i sin engelska regentlängd och spann vidare på temat

Att man vet att Henry VIII var en rätt läskig typ gör en inte automatiskt ond i en ulvlek tänker jag?
Och då undrar jag - vem pekar hon på?

Jag väljer att rösta tidigt då jag mår piss och vågar inte vänta ifall jag däckar och missar DL.

Emtherlia röstar på Derring-Do med motiveringen att jag tycker hon gör det lite enkelt för sig genom att tro att svaren på den hypotetiska frågan ska visa vilka som är onda. se citat nedan.
Emtherlia vill istället få det till att jag "gör det enkelt för mig" när jag försöker teoria baserat på det enda som var skrivet i leken. Dessutom påstår hon att jag tror svaren på den obligatoriska frågan ska visa vilka som är onda, när det jag faktiskt skriver är att de erbjuder en möjlighet för en ond tvilling att vinka. Frågan är om hennes anklagelser bara är en ogenomtänkt förstadagsteori eller om jag trampade på en öm tå?

Sen reagerade jag lite på Snurrfians röst, teorin att q skulle rösta tidigt för att hon är fårulv och vill ha rösten uppmärksammad (varför skulle någon vilja ha en förstadagsröst uppmärksammad) är inget jag hade velat lägga en tredjeröst utifrån, vilket gör att det känns lite som en räddningsröst, men jag är samtidigt öppen för att fler än jag kan drabbas av tidsnöd. :) (Och det är ju inte säkert att Snurrfian sitter i lyan bara för att en ond utanför åker :p )

Vidare, eftersom det till synes var likaläge i röstningen borde tvillingarna mha spioninfo kunna göra vissa slutsatser om fårulven, som plåster på såren när de nu inte får info om Richards sidval. Det faktum att Richard var ond innebär ju dessutom att vi inte behöver få ut den onda tvillingen för att goda ska segra, utan "bara" ulvarna. Sen visste ju inte q om lyan så man kan ju tyvärr inte utläsa något om övriga onda ur hennes inlägg.

(Slutligen noterar jag att q själv tycker att hon fortsättningsvis ska benämnas som @Puckelryggen :rofl:)

Sen reagerade jag lite på Snurrfians röst, teorin att q skulle rösta tidigt för att hon är fårulv och vill ha rösten uppmärksammad (varför skulle någon vilja ha en förstadagsröst uppmärksammad) är inget jag hade velat lägga en tredjeröst utifrån, vilket gör att det känns lite som en räddningsröst, men jag är samtidigt öppen för att fler än jag kan drabbas av tidsnöd. :) (Och det är ju inte säkert att Snurrfian sitter i lyan bara för att en ond utanför åker :p )
Som sagt så hade jag inte ens koll på att det var en tredje röst, jag försökte få ihop en röst överhuvudtaget och reagerade på att Q röstade så pass tidigt och funderade på om det fanns en anledning. Det fanns det verkar det som, men hon var inte fårulven! ;) Men jag undrar när hennes ansökan om namnbyte kommer in, @puckelryggen skulle ju vara en intressant ändring. ;)

Vad finns för info efter nattDL?
* Tvillingarna kommer få spioninfo (vad innebär det egentligen? får de reda på allt som har hänt eller bara en rad?)
* Siaren har gjort en sia
* Ulven har lagt en dold röst
* Om jägaren äts så tar hon med sig någon

Vad finns för info efter nattDL?
* Tvillingarna kommer få spioninfo (vad innebär det egentligen? får de reda på allt som har hänt eller bara en rad?)
* Siaren har gjort en sia
* Ulven har lagt en dold röst
* Om jägaren äts så tar hon med sig någon
Jag förstod det som full info :)

Ängeln lär väl ha skyddat nån också

UPPDATERING!

Ingen var väl speciellt glad över Richards frånfälle. Han var trots allt - oavsett hans avsteg från den smala vägen (vart är oklart) - en person som vissa velat se som kung av England. Jäkligt irriterande att han plötsligt är... död?

Jamen nu är det medeltid, vi måste ju skylla på någon! Och det lämpligaste är väl att leta fram någon adelsman och halshugga. Men de verkar ha maskerat sig till bybor hela bunten. @LenaH syntes senast gå ombord på ett skepp i Dover. Ett skepp med riktning mot Calais (om jag inte glömt tiden hade jag kollat så att dessa platsnamn gällde även 1483, men nu får ni ta om det är fel!). Där seglar hon nu iväg mot exilen och bödeln får inte använda sin yxa!

LenaH var bybo!

DL2 kl 21.30!

Som sagt så hade jag inte ens koll på att det var en tredje röst, jag försökte få ihop en röst överhuvudtaget och reagerade på att Q röstade så pass tidigt och funderade på om det fanns en anledning. Det fanns det verkar det som, men hon var inte fårulven! ;) Men jag undrar när hennes ansökan om namnbyte kommer in, @puckelryggen skulle ju vara en intressant ändring. ;)
:rofl:

NEvert :angel:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 745
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 834
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
54 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka