Prinsarna i Towern (Ulvspel)

Jag tycker det är lite låg aktivitetsnivå här :p

Jag ser att Emetherlia har kommenterat de som funderat på hennes röst igår, och visst kan man ha överseende om hennes enkla röst på DD's enkla röst, det var ju dag 1. Det jag lite reagerar på är att Emetherlia skriver i sin teori att DD tror att onda ska visa sig i svaret på den obligatoriska frågan, vilket inte är vad DD teoriat om (i ett inlägg jag inte har citat på). Kortfattat teoriade DD om att den onda tvillingen kunde vinka, vilket jag ser som en logiskt. Så jag förstår inte riktigt Emetherlias tankegång till sin röst.

Nu kommer hon in med "teoriinlägg" medan jag skriver, eller snarare sammanfattningar på vad som har hänt. Jag antar att det kommer in teorier sedan också, annars - om jag går händelserna i förväg - försöker hon verka mer aktiv än vad hon är. Nej, det är ingen seriös teori! ;)

Sedan gillar jag inte att cirkus har lite samma funderingar som mig (det är det väl iofs flera som har) på Emetherlia, eftersom jag har funderingar om cirkus också. Hennes röst på hemlig dag 1, som lätt får röster på sig. Och teoriandet om att Snurrfian räddningsröstat. Jag vet att det förekommer att deltagare räddningsröstar, men jag tycker det är ett märkligt tänk och vill tro gott om att Snurrfian inte tänkt på ett sätt som för mig är ologiskt. :D Men jag känner att jag vill avvakta lite med den biten och se vad som händer i leken.

Nu ska jag hem, sedan behöver jag rösta lite lagom tidigt.

Snurrfian - Tror Richard var god. Lägger sista rösten på Q då hon tror hon är ulven i fårakläder pga att Q lägger en tidigt röst. Förklarar efteråt att hon inte visste om hur många röster Q hade pga stress. Rimligt i min mening. Blir misstänksam över Cirkus då snurrfian tycker att cirkus enbart fokuserar på henne. Funderar även över Gabby_ossi eftersom hon försvarar snurrfian. Tycker även att jag gjorde det enkelt för mig med min röst på DD.

bollen_ - Tror Richard vad god. Missar att röstar men röstar i efterhand på Gabby_ossi då hon tycker hon följer lite väl lätt och röstar på mig.

Sasse - Tror Rickard var ond. Reagerar på att min röst på DD är tunn men tycker hemligs tunna röstning är förståelig. Funderar lite på cirkus som reagerat på hemligs röst. Röstar på cirkus pga att cirkus röstade på hemlig. Förstår inte riktigt räddningsröster då alla röster granskas hårt. Tycker inte Snurrfians röst säger något om henne. Funderar vidare över hemlig och mig pga våra röstningar.

@Sasse Såhär skrev DD:
"För att spinna vidare, svar som håller Richard ond kanske hypotetiskt sett skulle kunna vara den elaka tvillingens sätt att vinka till ulvarna för att slippa bli käk? Eller inte."

Det tolkar jag som att onda vinkar till onda. Oavsett om det är ond tvilling eller ulv. Spinner man vidare på det så kan man lika gärna se det som att ulvar vinkar till ev ond Richard och på så sätt outar sig.

@Sasse Såhär skrev DD:
"För att spinna vidare, svar som håller Richard ond kanske hypotetiskt sett skulle kunna vara den elaka tvillingens sätt att vinka till ulvarna för att slippa bli käk? Eller inte."

Det tolkar jag som att onda vinkar till onda. Oavsett om det är ond tvilling eller ulv. Spinner man vidare på det så kan man lika gärna se det som att ulvar vinkar till ev ond Richard och på så sätt outar sig.
Fast varför skulle ulvar outa sig för Richard som ju lika gärna kunde varit god? Det verkar ju inte så smart? :confused:

//hoppar in mitt i diskussionen, just kommit in och håller på att läsa ikapp

Gabby_Ossi - Funderar över roller och dubbellyncher, tror Richard var ond men kanske inte så ond. Röstar på mig som nr 3 i DL1 då hon tycker min röst på DD är motsägelsefull och att jag gör det enkelt för mig. Rösten kommer tätt efter att Modest lade sin röst på mig. Funderar lite kring röstlistan och funderar på om det var några räddningsröster i omlopp och vem de i så fall skulle rädda.

Modest - Tror Richard är ond. Får en god känsla av DD väldigt tidigt. Röstar som 2:a person på mig då hon tycker att jag hugger på ett oskyldigt inlägg.

Derring-Do - Tror Richard var halvgod/ond. Skriver en sammanfattning tidigt och tror att 3-4 onda är rimligt. Funderar vidare på om onda tvillingen kan försöka hinta till ulvarna genom att säga att Richard är ond. Här reagerar jag och tycker det känns lite orimligt att lägga någon värdering i en obligatorisk fråga (som jag tolkar egentligen utom lek). Röstar på snurrfian som hon tycker försöker peka finger i ett försök att hålla sig själv som god. Reagerar på min röst och tycker jag gör det enkelt för mig.

Fast varför skulle ulvar outa sig för Richard som ju lika gärna kunde varit god? Det verkar ju inte så smart? :confused:

//hoppar in mitt i diskussionen, just kommit in och håller på att läsa ikapp

Öhm, jag vet inte? :D Jag sa inte att det var den bästa teorin jag någonsin haft.

Röstlista DL1
16.22 Derring-Do röstar på Snurrfian
17.59 hemlig röstar på LenaH
19:03 cirkus röstar på hemlig
19:57 Emtherlia röstar på Derring-Do
21:03 quarter4ever röstar på Emtherlia
21:23 Idahoe röstar på Quarter4ever
21:25 LenaH röstar på quarter4ever
21:26 Modest röstar på Emtherlia
21:27 Gabby_Ossi röstar på Emtherlia
21:27 Sasse röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar Quarter4ever

Baserat på röstlistan så tycker jag att de som lade 2,3-röster på mig och Q är misstänksamma, det är alltid misstänksamt att följa andra och skapa drev, särskilt sista minuterna där ingen hinner reagera. Snurrfian tycker jag har hade en rimlig anledning till sin sena (och sista) Q-röst och jag finner nog Gabby_ossis röst (nr 3) på mig mer misstänksam, särskilt i en DL1.

Röstlista DL1
16.22 Derring-Do röstar på Snurrfian
17.59 hemlig röstar på LenaH
19:03 cirkus röstar på hemlig
19:57 Emtherlia röstar på Derring-Do
21:03 quarter4ever röstar på Emtherlia
21:23 Idahoe röstar på Quarter4ever
21:25 LenaH röstar på quarter4ever
21:26 Modest röstar på Emtherlia
21:27 Gabby_Ossi röstar på Emtherlia
21:27 Sasse röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar Quarter4ever

Baserat på röstlistan så tycker jag att de som lade 2,3-röster på mig och Q är misstänksamma, det är alltid misstänksamt att följa andra och skapa drev, särskilt sista minuterna där ingen hinner reagera. Snurrfian tycker jag har hade en rimlig anledning till sin sena (och sista) Q-röst och jag finner nog Gabby_ossis röst (nr 3) på mig mer misstänksam, särskilt i en DL1.
Menar du att jag är misstänkt? ;)

Många röster igår var typiska förstadagsröster tänker jag, enkla röster baserat på OT eller på att någon annan lagt en enkel röst. Q åkte och var ond, men ingen kunde ha känt till att hon var ond och hon visste inte vilka de andra onda var, så det ger egentligen inte något direkt att utläsa därifrån tycker jag.

Om jag ska reagera direkt på någon så lutar det åt Emtherlia, för att hennes röst motiveras på ett sätt jag inte tycker stämmer riktigt. DD skrev om möjligheterna för ond tvilling att vinka genom svaret på obligatoriska frågan, inte om att de onda skulle visas. Eller så förstår jag inte helt vad som skrivits :crazy:
Det är inte så väldigt misstänkt egentligen, mer det minst o-misstänkta. :p

Att nu börja prata om att onda skulle försökt outa sig för Richard, som ju lika gärna kunde valt att vara god, känns dock lite udda. :cautious:

Sasse verkar tänka väldigt likt hur jag själv funderat, sånt är alltid läskigt tycker jag och framförallt när det är någon av de mer erfarna som är väldigt duktiga på att få mig att tro att de är goda. ;)

Jag tycker det verkar vara flera som typ inte synts till idag? Hoppas folk kommer in och skriver lite mera så det finns mer att gå efter till lynchen.

Jag behöver definitivt gå igenom mera, men först måste jag fixa nåt att äta. Återkommer senare!

jag fortsätter lite mellan besök och middagsbestyr.

@Modest du fick en god känsla av DD skriver du - kan du utveckla det lite mer? Jag tycker att DD var hyffsat vettig i sitt teoriande ffa tvillingrejen, men det är som jag ser det nånting annat än att få en god känsla.

Det beror ju på om du är ond eller god ;)

Jag är inte främmande för att det kan dölja sig ulvar även i uddarösterna.

Jag funderar lite på detta som du skrev i inlägg 188: @hemlig
"Det känns för mig som du vill försöka få oss att sätta Snurrfian åt det onda hållet, vilket får mig att fundera på om du är ond som vill att vi röstar ut en ond Snurrfian." Menar du god snurrfian? Eller varför skulle en ond cirkus vilja få ut en ond snurrrfian?
Jag menade en god snurrfian.
Men jag vet inte, jag försöker tänka rent hypotetiskt.
Har precis kört bil 1,5 timmar och ska fixa lite middag nu. Sen kommer jag in och mobilleker :)

@Modest du fick en god känsla av DD skriver du - kan du utveckla det lite mer? Jag tycker att DD var hyffsat vettig i sitt teoriande ffa tvillingrejen, men det är som jag ser det nånting annat än att få en god känsla.

Modest skrev:
Derring-Do ändå gjort försök till teorier utifrån svar på den obligatoriska frågan och lite sådant. Utan att kunna gå på så mycket mer än magkänsla får jag en god känsla av inlägget. Ulvar brukar väl sällan sticka ut hackan så pass tidigt utan mer följa med strömmen, hålla sig i bakgrunden första tiden.

Hm, nej egentligen inte. Som jag skrev så var det bara en känsla utifrån min förenklade bild av hur jag minns spelet från förr. Och som någon annan nämnde är det ju bra mycket intressantare när man känner till spelarnas individuella stil, men det gör ju inte jag.

Hm, nej egentligen inte. Som jag skrev så var det bara en känsla utifrån min förenklade bild av hur jag minns spelet från förr. Och som någon annan nämnde är det ju bra mycket intressantare när man känner till spelarnas individuella stil, men det gör ju inte jag.

Ringrostig :D

Välkommen tillbaka om jag inte sagt det förr!

Jag har precis hunnit skumma igenom leken nu, ska läsa om den ordentligt, men börjar med att svara här:
Derring-Do - Tror Richard var halvgod/ond. Skriver en sammanfattning tidigt och tror att 3-4 onda är rimligt. Funderar vidare på om onda tvillingen kan försöka hinta till ulvarna genom att säga att Richard är ond. Här reagerar jag och tycker det känns lite orimligt att lägga någon värdering i en obligatorisk fråga (som jag tolkar egentligen utom lek). Röstar på snurrfian som hon tycker försöker peka finger i ett försök att hålla sig själv som god. Reagerar på min röst och tycker jag gör det enkelt för mig.
För det första så har jag aldrig sett obligatoriska frågor som "utanför leken" utan som ett sätt att tvinga alla att börja skriva något och ge något att teoria om, dvs. ett sätt att få igång leken. Vad vore annars vitsen med dem?
Sen har jag faktiskt inte skrivit att du gör det enkelt för dig, utan det var du som anklagade mig för att göra det enkelt för mig. Detta när jag var den första som faktiskt försökte få ihop någon form av teorier baserade på det som skrivits i leken, vilket åtminstone jag inte tycker är så lätt alla gånger.

Jag tycker inte om att alla verkar tänka precis som jag tänker, det får mig att fundera på om jag tänker fel... ;) Jag var inne på att jag tycker att det finns en del som skulle kunna tala för att @Emtherlia skulle vara ond, rösten på D-D och att hon hänger kvar i det trots att vi är flera som påpekar att det inte var så D-D skriver. Men samtidigt så gör det mig lite osäker, ulvarna borde inte elda på det om hon är ond och någon av de som har skrivit idag borde rent logiskt vara ond. Så frågan är om Emtherlia är god alternativt den onda tvillingen utanför lyan? Men jag känner mig väldigt osäker, det kan även vara så att hon är ond och lyan har bestämt sig för att offra henne och få ett alibi. :arghh:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 745
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 834
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
54 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka