Prinsarna i Towern (Ulvspel)

Röstlista DL1
16.22 Derring-Do röstar på Snurrfian
17.59 hemlig röstar på LenaH
19:03 cirkus röstar på hemlig
19:57 Emtherlia röstar på Derring-Do
21:03 quarter4ever röstar på Emtherlia
21:23 Idahoe röstar på Quarter4ever
21:25 LenaH röstar på quarter4ever
21:26 Modest röstar på Emtherlia
21:27 Gabby_Ossi röstar på Emtherlia
21:27 Sasse röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar Quarter4ever

Rösterna på Quarter4ever igår känner jag inte att jag kan koppla till någon teori alls, eftersom ingen kunde veta om Richard var god eller ond. Därför håller jag nog inte med Emtherlia om att de som röstade på Q skulle vara misstänkta, utan för mig kan de vara av blandad sort och snarare framstår Em som lite tveksam i min bok pga det uttalandet. Att Q röstade på Em antar jag inte heller kan ge någon hint om huruvida Em är ond eller god eftersom det var så kort tid i leken.

Gabby_Ossi röstade på Em med liknande motivering som jag själv och jag tycker att hon känns ganska neutral i sina resonemang. Lägger dock fram en teori om koppling mellan mig och Snurrfian, Derring-Do eller hemlig, vilket jag finner lite märkligt när hon själv röstade likadant och samma teori kan appliceras även på henne själv.

Jag vet inte varför men jag funderar snarare på de udda rösterna. Ingen av dem hade väl så mycket att gå på men både cirkus hugg på hemlig (som röstar på bybo LenaH) och Sasses hugg på cirkus känns lite lurt.

Varför är Sasses och mina röster lurtigare (?) än hemligs röst på LenaH?

Jag förstår inte heller varför rösterna på Q inte skulle vara misstänkta? Ingen visste ju vilken sidan hon stod på och ulvarna kan ju mycket väl ha trott att hon var god, så för mig är det inte osannolikt att där finns röster från någon ulv.

Q's röst i sig ger ingen hint kan jag tycka. Hon kände ju inte till vare sig lya eller ond tvilling i det läget.

Vissa vet ju inte vilken röst som var ogiltig och var riktiga rösten hamnade.

Nä det är klart vi inte vet det men jag får ändå anta att det som står i tråden är rätta rösten. Blir det någon helt annan än den som har flest röster som åker ut så kan man ju börja rota i vad som hänt.

Jag ska göra lite saker och vill inte missa Dl så jag lägger en röst nu som ajg kan ändra om jag är tillbaka innan dl och den inte känns rätt.
Jag har inte så mycket att gå på så det blir inte så mycket till teori :o
jag tycker att hemlig är lite underlig i sitt resonerande och väger även in rösten på DD igår, väljer därför att lägga rösten på henne.
bollen röstar på hemlig

Just att du valde att inte lägga en ev avgörande röst. Sen tycker jag inte heller om cirkus röst på mig så därav borde jag ju tacka dig.
Nej, alltså, jag hade fullt sjå med att skriva ihop ett inlägg och hade inte koll på hur andra hade röstat. Jag hade teoriat om cirkus innan min röst och därför röstade jag där.

Just nu börjar jag dock mest fundera på snurris sistaminuten-röst på Q, som lade upp q och Em till lottning (beroende på vad den dolda rösten låg).
Det här börjar kännas som en rundgång, har du läst vad jag har skrivit till Cirkus som funderade på samma sak?

Varför är Sasses och mina röster lurtigare (?) än hemligs röst på LenaH?

Nej, hemlig inkluderades i den luriga känslan. Förde liksom tankarna till någon kedja, 3 st användare som alla stod ut lite i röstningen och kunde sammanlänkas till varandra.

Jag förstår inte heller varför rösterna på Q inte skulle vara misstänkta? Ingen visste ju vilken sidan hon stod på och ulvarna kan ju mycket väl ha trott att hon var god, så för mig är det inte osannolikt att där finns röster från någon ulv.

Om ulvarna nu misstänkte att Q var Richard så känns det ju övermodigt att utgå ifrån att hen valt den onda sidan så tidigt i leken som innan första DL.

Jag ska göra lite saker och vill inte missa Dl så jag lägger en röst nu som ajg kan ändra om jag är tillbaka innan dl och den inte känns rätt.
jag tycker att hemlig är lite underlig i sitt resonerande och väger även in rösten på DD igår, väljer därför att lägga rösten på henne.
bollen röstar på hemlig
Jag röstade ju på LenaH :confused::confused:

Nä det är klart vi inte vet det men jag får ändå anta att det som står i tråden är rätta rösten. Blir det någon helt annan än den som har flest röster som åker ut så kan man ju börja rota i vad som hänt.

Nej vi vet ju inte om det blev lottning eller om Q hade en dold röst. Eller om en av rösterna på dig var en ogiltig röst.

Jag tycker inte man kan bortse från det helt och hållet och börja rota i det förrän det är en uppenbart var rösten hamnade.

Nej, hemlig inkluderades i den luriga känslan. Förde liksom tankarna till någon kedja, 3 st användare som alla stod ut lite i röstningen och kunde sammanlänkas till varandra.
Om ulvarna nu misstänkte att Q var Richard så känns det ju övermodigt att utgå ifrån att hen valt den onda sidan så tidigt i leken som innan första DL.

Aha :idea: alla tre ingick

Men sista meningen fattar jag inte. Varför skulle ulvarna misstänka att Q var Richard? Och om de misstänkte att Q var Richard så vore det väl en som de inte velat rösta på alls iom hans valmöjlighet? De borde velat undvika sin onda tvilling och Richard.

Men sista meningen fattar jag inte. Varför skulle ulvarna misstänka att Q var Richard? Och om de misstänkte att Q var Richard så vore det väl en som de inte velat rösta på alls iom hans valmöjlighet? De borde velat undvika sin onda tvilling och Richard.

Det vet jag inte varför de skulle, jag skrev OM de misstänkte det :)

Sasse verkar tänka väldigt likt hur jag själv funderat, sånt är alltid läskigt tycker jag och framförallt när det är någon av de mer erfarna som är väldigt duktiga på att få mig att tro att de är goda. ;)
Jag tycker det är du som tänker väldigt likt mig faktiskt ;) Vilket i sig kan vara skumt, men rätt praktiskt då du skriver sådant jag tänker på innan jag själv hunnit skriva det :D
Kan kommentera det här med räddningsröster lite kort när jag ändå plockade fram inlägget: Du har absolut en poäng, men själva grejen med ulvar är ju att de inte ska följa något specifikt mönster och om det inte är så många i lyan kanske de tycker det är värt med en räddningsaktion just eftersom man ska tro att "så borde inte ulvarna göra". Så jag tycker ändå det är bra att ha i bakhuvudet! Sedan är det klart att inte alla 2a-3e (etc) röster är räddningsröster, jag lade ju en själv ;).
Ja, jag vet att räddningsröster förekommer, det är därför jag känner att jag kanske ska släppa just den biten en aning. Men jag tycker inte man ska räddningsrösta ändå, för hallå, inte bra! :p
Jag är uppenbarligen sämst på att läsa. :crazy:
Jag har skrivit att du hade en enkel röst, vet inte om någon annan också har skrivit så.
Just nu börjar jag dock mest fundera på snurris sistaminuten-röst på Q, som lade upp q och Em till lottning (beroende på vad den dolda rösten låg).
Kan du inte skriva mer hur dina funderingar går, så vi andra får en inblick utan att behöva fråga? :)
bollen röstar på hemlig
Som andra redan påpekat röstade inte hemlig på DD, utan på LenaH.

För jag håller mig alltid till en röd tråd? :p

Förhoppningsvis, men just den här tråden är rätt trasslig kan jag tycka. Samtidigt så är det ju inget ovanligt för dig (no offense!). Just att du svänger så dant känns snarare som om du är osäker än att det tyder på ondhet kan jag tycka faktiskt.

Det gör att jag funderar lite över bollens röst på dig

Förhoppningsvis, men just den här tråden är rätt trasslig kan jag tycka. Samtidigt så är det ju inget ovanligt för dig (no offense!). Just att du svänger så dant känns snarare som om du är osäker än att det tyder på ondhet kan jag tycka faktiskt.

Det gör att jag funderar lite över bollens röst på dig
Skulle snarare säga att jag ofta har svårt hitta en röd tråd och följa den :p
Så tar absolut inte illa upp.

Ja harprecis gått tillbaka och gjort det.
Precis som @cirkus var inne på så blir det väldigt märkligt när du först tycker att hon sprider misstankar och sen går och gör exakt samma sak?
Jag kan visserligen förstå att det kan se ut som en räddningsröst, men som jag har förklarat ett par gånger så hade jag bara koll på att Q hade en röst och att det var henne jag reagerade mest på.

Tillbaka, mätt och belåten :)

Bollens röst på hemlig känns lite udda. Dels felmotiverad (Hemlig röstade inte på DD som flera redan skrivit) och sen blir det alltid lite svårt att hänga med när nån i princip kommer in och röstar utan att ha skrivit så mycket annat. Sen har bollen förvisso förmildrande omständigheter som kan bidra, men dessa hindrar ju inte att hon är ond iofs även om jag nog kan tänka mig att ge henne lite fler chanser pga det.

Hemlig svänger fram och tillbaka och säger lite emot sig själv. Och ja, jag vet att jag brukar tycka hon spelar misstänkt, så det kanske inte är så misstänkt egentligen ;)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 647
Senast: Niyama
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 746
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 834
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
54 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat