Röstlista DL1
16.22 Derring-Do röstar på Snurrfian
17.59 hemlig röstar på LenaH
19:03 cirkus röstar på hemlig
19:57 Emtherlia röstar på Derring-Do
21:03 quarter4ever röstar på Emtherlia
21:23 Idahoe röstar på Quarter4ever
21:25 LenaH röstar på quarter4ever
21:26 Modest röstar på Emtherlia
21:27 Gabby_Ossi röstar på Emtherlia
21:27 Sasse röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar Quarter4ever
Rösterna på Quarter4ever igår känner jag inte att jag kan koppla till någon teori alls, eftersom ingen kunde veta om Richard var god eller ond. Därför håller jag nog inte med Emtherlia om att de som röstade på Q skulle vara misstänkta, utan för mig kan de vara av blandad sort och snarare framstår Em som lite tveksam i min bok pga det uttalandet. Att Q röstade på Em antar jag inte heller kan ge någon hint om huruvida Em är ond eller god eftersom det var så kort tid i leken.
Gabby_Ossi röstade på Em med liknande motivering som jag själv och jag tycker att hon känns ganska neutral i sina resonemang. Lägger dock fram en teori om koppling mellan mig och Snurrfian, Derring-Do eller hemlig, vilket jag finner lite märkligt när hon själv röstade likadant och samma teori kan appliceras även på henne själv.
Jag vet inte varför men jag funderar snarare på de udda rösterna. Ingen av dem hade väl så mycket att gå på men både cirkus hugg på hemlig (som röstar på bybo LenaH) och Sasses hugg på cirkus känns lite lurt.
Varför är Sasses och mina röster lurtigare (?) än hemligs röst på LenaH?
Jag förstår inte heller varför rösterna på Q inte skulle vara misstänkta? Ingen visste ju vilken sidan hon stod på och ulvarna kan ju mycket väl ha trott att hon var god, så för mig är det inte osannolikt att där finns röster från någon ulv.
Q's röst i sig ger ingen hint kan jag tycka. Hon kände ju inte till vare sig lya eller ond tvilling i det läget.