Prinsarna i Towern (Ulvspel)

@cirkus Jag tyckte igår att det kändes som om drevet gick lite väl enkelt, jag förstår att det kan se ut som om jag försöker distansera mig, men jag var fundersam över Em redan tidigare igår, men inte tillräckligt för att vara säker på att hon inte var ulv, jag funderade även över om hon skulle ha kunnat varit ulv och lyan försökte skapa sig ett alibi.

@Derring-Do det beror ju på vem Idahoe har siat, det kan ju vara någon som har åkt också och då hjälper det inte tvillingen, däremot så borde den ha koll på ängeln, om inte ängeln blev rädd att den onda tvillingen skulle få veta och skyddade någon annan. :cautious:

@Derring-Do det beror ju på vem Idahoe har siat, det kan ju vara någon som har åkt också och då hjälper det inte tvillingen, däremot så borde den ha koll på ängeln, om inte ängeln blev rädd att den onda tvillingen skulle få veta och skyddade någon annan. :cautious:
Jo, hon skulle ju kunna haft oturen att välja LenaH. (Eftersom hon nojjade över att Em skulle vara den onda tvillingen tror jag inte hon siat varken Em eller GO).

Jag tyckte igår att det kändes som om drevet gick lite väl enkelt, jag förstår att det kan se ut som om jag försöker distansera mig, men jag var fundersam över Em redan tidigare igår, men inte tillräckligt för att vara säker på att hon inte var ulv, jag funderade även över om hon skulle ha kunnat varit ulv och lyan försökte skapa sig ett alibi.

Iii så många negationer det blev. Men jag fattar vad du menar.

Vad tänker du om hemlig idag som du röstade på igår?

Jag har kikat lite på @Modest och det är väldigt vaga teorier, nog hade det väl kommit fram saker igår till röstningen, men rösten på Em motiveras med att det inte finns något nytt. När nu Em visade sig god så gör det att jag funderar ännu mer på de som röstade på Em igår utan att reflektera över andra saker.
@Derring-Do röstar ju också på Em men jag upplever att DD ändå försökte titta på det ur flera synvinklar, sen kan jag vara lurad av det också.
Sen röstade @Sasse på Em, hon har också vridit och vänt på sina funderingar men fastnar på Em. Efter det röstade Idahoe på Em, som vi vet var god och sen kommer @cirkus som först fastnade på mig, sen väljer att rösta på Em för att det ändå verkar kört på henne. Det känns lite tamt, om det ändå är kört för någon utan att det är uppenbart att det är en ond så brukar åtminstone jag försöka hitta något mer. Sen kan det vara så att hon inte hade tid men hon släppte Hemlig helt som ändrade inställning rätt tvärt i leken. Det känns en aning märkligt också, från att ha röstat på Hemlig i första dl för en konstig motivering till att inte verka tycka att det är så skumt att hon helt bytte spår.
Som sista röstade en ond G-O och det hjälper inte heller mig i mina funderingar. Antingen är det goda som har röstat ut Em eller så är det goda och onda som har röstat ut em och jag vet inte vilket.

Iii så många negationer det blev. Men jag fattar vad du menar.

Vad tänker du om hemlig idag som du röstade på igår?
:rofl: En aning svårläst blev det :o Jag är fortfarande väldigt fundersam på Hemlig, det kommer liksom inte så mycket tankar därifrån. Jag tycker att det är märkligt att först tycka att du sprider misstankar för att sedan återanvända misstankarna som någon slags egen teori. Speciellt när det för mig kändes som om jag hade förklarat hur jag tänkte eller inte tänkte. ;)

:rofl: En aning svårläst blev det :o Jag är fortfarande väldigt fundersam på Hemlig, det kommer liksom inte så mycket tankar därifrån. Jag tycker att det är märkligt att först tycka att du sprider misstankar för att sedan återanvända misstankarna som någon slags egen teori. Speciellt när det för mig kändes som om jag hade förklarat hur jag tänkte eller inte tänkte. ;)

Jag håller med dig där både angående vändningen och att det inte finns så mycket tankar från henne. Det var en väldigt märklig vändning - men gör det henne ond?

Jag har granskat hennes inlägg nu och jag håller verkligen med om att det är fattigt på tankar. Nu vet vi ju att hon är borta hela dagen, men det hade varit fint med mer input från henne och ffa hur hon tänker nu angående sin märkliga vändning. Dessutom är det konstigt att hon inte följde upp sin teori med en röst på dig i så fall utan valde att helt plötsligt rösta på bollen__ för hennes röst på hemlig och motivet var felskrivningen om vem hemlig röstat på i DL1 - det känns också väldigt märkligt.

Jag tycker visserligen också att hemligs vändning är märklig, men på något sätt känns det ändå positivt att hon inte bara tar andras tankar och vänder kappan efter vinden (utan snarare tvärt om), om det blev förståeligt? Sedan hade jag väldigt gärna sett ett mer sammanfattande inlägg från @hemlig med hennes tankar om typ alla, men jag inser att det inte kan komma förrän ikväll...

Och där hann DD skriva medan jag var skrev mitt.
Hoppas du piggnar till och kan gå igenom lite mer imorgon om du finns kvar då :)

Här undrar jag om inte Ida visar vem hon har siat! Hon hade ju uppenbarligen inte siat någon ond.
Jag får känslan av att hon visar att hon vet att DD är god, särskilt den sista meningen - så borde hon inte ha skrivit om hon inte visste att DD var god och i riskzonen för att bli käk.

Så jag tänker välja att luta mig på detta.

Om det är som jag tror med DD

då är dessa kvar:

Snurrfian - hon ger ett gediget intryck, kommer med bra reflektioner och igen - det var ingen räddningsaktion av Em när hon la sin sista röst på Q. Hon är misstänksam mot hemlig pga hemligs snabba vändningar. Hon la inte sin röst i drevet igår, men det betyder inte att jag litar på henne inte minst med avseende på att vi har en fårulv som kan ha röstat precis hur som helst i tråden.

hemlig - jahaja. DL1 röstade hon på LenaH med en motivering att LenaH låg lågt och inte ville försäga sig. Det gjorde att jag röstade på henne. Sen så tyckte hon att jag spred misstankar på Snurrfian när jag funderade runt en räddningsaktion, efter ett tag vände det helt och då var Snurrfian misstänkt pga samma grunder som jag skrivit om. Sen hamnade hennes röst på bollen__ för att hon blandade korten lite. Det är supersnurrigt, men jag undrar fortfarande, gör det henne ond?

Modest - en spelare som jag aldrig spelat med tidigare - känns lite under min radar faktiskt. Vi hade lite dialog igår angående om rösterna på Q. Jag skulle verkligen behöva mer input från henne. Det fanns några intressanta tankar om de som lag uddaröster i DL1 - hur går de tankarna nu när vi vet att Emth och Q bägge inte satt i lyan. Motiveringen till rösten på Em känns inte världsbäst. Så här finns ett litet frågetecken för mig.

bollen__ Jag vet utmaningarna att hålla ordning på trötthet och annat, men ändå det kan ju inte ge henne frikort. Det har kommit väldigt lite input - en röst på hemlig igår och den tänkta rösten på G_O i DL1. Jag funderar jag ju också på hemlig och är sjukt ambvivalent runt henne. Behöver kort sagt mer input härifrån

Sasse är en återvändare som är skicklig och läskig bara därför. Jag tycker ju att hon har vridit och vänt på det mesta - lite som Snurrfian gör i den här leken. Det gör henne god lika lite som Snurrfian blir god bara för att tankarna är vettiga. Hennes röst på mig i DL kan jag ha överseende med. Rösten på Emth är hyffsat välgrundad även om det inte är några revolutionerande tankar.

Så, för att försöka få lite helhetsgrepp om leken:
Vi är sju spelare kvar, rimligtvis 4-5 goda (ängel, tvilling och bybor) och 2-3 ulvar (varav en fårulv). Beroende på hur många onda det var från start så finns alltså risken att det står 3-4 nu, så det känns som hög tid att få ut en ulv. Och så de som är kvar:
hemlig har ju som många konstaterat svängt väldigt, men någonstans får jag ändå mer känslan av en förvirrad god som har svårt att få fram sina tankar. Å andra sidan förstår jag mig sällan på hemlig, så jag kan ha helfel.
Sasse tycker jag har resonerat vettigt i mycket, men det kan hon säkert göra oavsett roll. Varit nästan kusligt synkad med Idahoe.
bollen__ har bidragit med fina färgglada röstlistor (tack) men inte skrivit så mycket så jag känner att jag kan placera henne. Jag inser att det finns bra skäl för det, men vill gärna se mer när det går
cirkus börjar dagen med en teori om spelarna som åkt, osäker på vad hon vill tillföra med den. Väntade igår med att rösta tills det i princip var kört för Emtherlia, gillade inte drevet men följde ändå. Jag reagerar lite på cirkus, men å andra sidan brukar inte jag och cirkus tänka likadant, vet att vi försökt rösta ut varandra när båda varit goda. (det kanske är det som stör mig, att hon inte misstänker mig :D)
Snurrfian har iaf definitivt inte räddningsröstat :idea:, och var redan innan lynchen drog igång inne på att Em var ett enkelt byte, vilket kan tala till hennes fördel.
Modest röstar på Em DL1 pga rösten på mig, tycker uddarösterna är skummast, snöar in sig i något resoneman om huruvida ulvarna kan ha misstänkt qs roll, röstar på Em igen utan nya teorier. Å ena sidan har jag inte spelat med Modest innan så jag vet inte hur hen brukar spela, och jag förstår att det kan vara svårt när man är ringrostig, men samtidigt så känns det ganska tunnt och inget som direkt talar för godhet.

Sammanfattningsvis så känner jag mig väldigt vankelmodig om typ alla.

cirkus, svårt att veta var man har henne. Det som sticker ut lite för mig är att hon inte gillade drevet på Emt, men ändå valde att rösta där. I övrigt så verkar hon ju gräva och fundera.
DD, ingen som sticker ut för mig, men cirkus påpekar att Ida kan ha vetat att DD är god. Tar det i beaktande men vågar inte lita på det.
Snurrfian, jag tycker att hon resonerar vettigt, hon stack också ut genom att inte hänga med i drevet på Emt, kan visserligen en ulv göra men än så länge får jag inte direkt ondvibbar från henne
Sasse, här har jag ingen uppfattning alls, måste nog läsa hennes inlägg mer noggrant.
hemlig, är för mig skum fortfarande. Speciellt rösten på mig. Hon var ju inte direkt hotad i det läget även om min teori blev knas, så jag tycker att hon gjorde det rätt lätt för sig. Men jag brukar reagera på henne och hon behöver inte vara ond för det.
Modest, har inte lekt med henne tidigare. Förstod aldrig vad hon menade om att ulvarna kansek kunde veta qs roll, och sen röstar hon på Emt med sin gamla teori. Det säger mig inte så mycket, men det placerar henne inte direkt på godlistan heller..

Hoppas jag inte missat någon..

cirkus börjar dagen med en teori om spelarna som åkt, osäker på vad hon vill tillföra med den.

Jo serru, jag hade en tanke om att ifall GO förstått att Emth var henne på spåren så borde hon ha signalerat det på något vis - inte minst för att få sina ulvkompisar att rösta på någon annan, jag ser dock inte att det har hänt. Inte för att jag vet om de tankarna har något större värde - nån annan kanske kan se ett mönster som jag inte ser.

Jo serru, jag hade en tanke om att ifall GO förstått att Emth var henne på spåren så borde hon ha signalerat det på något vis - inte minst för att få sina ulvkompisar att rösta på någon annan, jag ser dock inte att det har hänt. Inte för att jag vet om de tankarna har något större värde - nån annan kanske kan se ett mönster som jag inte ser.
Frågan där är väl, när jägaren rök vid dagDL2, är det hennes val från dagDL1 eller dagDL2 som drogs med (förutsatt att de var olika)? @Artline & @Myrten

Så valet lämnades alltså innan DL1?

Det var intressant. Fast G_O kunde ju inte veta att det var ett stående val men hon borde anat att hon var jagad - hon kan ju iofs trott att det var bollen__ som jagade henne iom bollen__s icke godkända röst i DL1. Men Emth borde ändå varit på hennes radar i den frågan. Spekulationer som jag inte vet om de leder någon vart.

Vi är sex stycken kvar. Tre namngivna roller, resten ulvar/bybor.
Cirkus - hemlig - Emtherlia
Modest - Emtherlia - Emtherlia
Sasse - cirkus - Emtherlia
Snurrfian - quarter4ever - hemlig
hemlig - LenaH - bollen__
bollen__ - missar rösta - hemlig

Min mobil vill inte färga, men rent av röstlistorna känner jag att jag vill titta på Modest och bollen__. Cirkus röstade visserligen på mig i DL1, men hon är förlåten (så länge hon är på goda sidan ;)). Snurrfian röstade på mig igår och det är möjligt q var en lyckträff, men väljer att lägga henne åt sidan just nu.

Till @Snurrfian @cirkus @Derring-Do och alla andra som tycker att jag är vag och har få teorier:

Jag förstår det! Jag försöker verkligen, satt med leken 2 timmar igår (och hinner inte lägga mer per dag) men jag får helt enkelt inte fram så mycket mer. Leken är så komplex med alla roller, jag är ringrostig och allt som skrivs blir mest en gröt i huvudet som jag inte kan reda ut
. Det är helt enkelt lite för svårt i jämförelse med tiden jag kan lägga. Jag ber verkligen om ursäkt!

Skriver detta OT för oavsett roll förstår jag ju att det är bra att teoria mycket och vara aktiv men jag gör mitt bästa.

Missade ju Derring-Do :banghead:
Hon röstade Snurrfian och Emtherlia
DD känns som nån jag inte vet nåt om, så ska kolla lite mer där med.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 646
Senast: Niyama
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 746
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 834
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
54 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka