Så, för att försöka få lite helhetsgrepp om leken:
Vi är sju spelare kvar, rimligtvis 4-5 goda (ängel, tvilling och bybor) och 2-3 ulvar (varav en fårulv). Beroende på hur många onda det var från start så finns alltså risken att det står 3-4 nu, så det känns som hög tid att få ut en ulv. Och så de som är kvar:
hemlig har ju som många konstaterat svängt väldigt, men någonstans får jag ändå mer känslan av en förvirrad god som har svårt att få fram sina tankar. Å andra sidan förstår jag mig sällan på hemlig, så jag kan ha helfel.
Sasse tycker jag har resonerat vettigt i mycket, men det kan hon säkert göra oavsett roll. Varit nästan kusligt synkad med Idahoe.
bollen__ har bidragit med fina färgglada röstlistor (tack) men inte skrivit så mycket så jag känner att jag kan placera henne. Jag inser att det finns bra skäl för det, men vill gärna se mer när det går
cirkus börjar dagen med en teori om spelarna som åkt, osäker på vad hon vill tillföra med den. Väntade igår med att rösta tills det i princip var kört för Emtherlia, gillade inte drevet men följde ändå. Jag reagerar lite på cirkus, men å andra sidan brukar inte jag och cirkus tänka likadant, vet att vi försökt rösta ut varandra när båda varit goda. (det kanske är det som stör mig, att hon inte misstänker mig
)
Snurrfian har iaf definitivt inte räddningsröstat
, och var redan innan lynchen drog igång inne på att Em var ett enkelt byte, vilket kan tala till hennes fördel.
Modest röstar på Em DL1 pga rösten på mig, tycker uddarösterna är skummast, snöar in sig i något resoneman om huruvida ulvarna kan ha misstänkt qs roll, röstar på Em igen utan nya teorier. Å ena sidan har jag inte spelat med Modest innan så jag vet inte hur hen brukar spela, och jag förstår att det kan vara svårt när man är ringrostig, men samtidigt så känns det ganska tunnt och inget som direkt talar för godhet.
Sammanfattningsvis så känner jag mig väldigt vankelmodig om typ alla.