Prinsarna i Towern (Ulvspel)

Modest - vill ha DD åt det goda hållet redan innan DL1. Hon höll med mig om att LenaHs undvikande av frågor kunde varit ulvigt.
Röstade på Emtherlia i DL1 för att hpn gjorde det rätt för sig och i DL2 för att hon tyckte att Em inte kommit med nåt konkret.

Modest har jag således svårt att få åt det goda hållet i nuläget.
hemlig röstar på Modest, med motiveringen ovan.

För att hon svarade på Emtherlia att hon ville håla henne som god - vilket hon ju var.

Fast nä - hon ville väl inte hålla henne som god. Hon verkade snarast väldigt osäker kan jag tycka. Och hur menar du att det skulle ge henne alibi? Emth var ju just god.

Röstlista DL3 DL kl 21.30

18.45 Derring-Do röstar på Modest
19.50 Sasse röstar på hemlig
20.02 hemlig röstar på Modest

Modest 2
hemlig 1

Fast nä - hon ville väl inte hålla henne som god. Hon verkade snarast väldigt osäker kan jag tycka. Och hur menar du att det skulle ge henne alibi? Emth var ju just god.
Som jag la till. Det är så jag tolkar det. Att hon inte ville rösta på Emtherlia för att honi inte såg henne som ond.

Till @Snurrfian @cirkus @Derring-Do och alla andra som tycker att jag är vag och har få teorier:

Jag förstår det! Jag försöker verkligen, satt med leken 2 timmar igår (och hinner inte lägga mer per dag) men jag får helt enkelt inte fram så mycket mer. Leken är så komplex med alla roller, jag är ringrostig och allt som skrivs blir mest en gröt i huvudet som jag inte kan reda ut
. Det är helt enkelt lite för svårt i jämförelse med tiden jag kan lägga. Jag ber verkligen om ursäkt!

Skriver detta OT för oavsett roll förstår jag ju att det är bra att teoria mycket och vara aktiv men jag gör mitt bästa.
Jag har full förståelse för att det är svårt, att jag noterar att det är vaga teorier är mycket för min egen del också, jag har en tendens till att sätta folk som goda bara för att jag inte har reagerat på något de har skrivit och har de inte skrivit något så är det rätt självklart att det inte finns något att reagerar på, men det betyder ju inte med automatik att de är goda. ;) Att jag noterar och skriver i tråden gör att jag kommer ihåg när jag går tillbaka att det var dåligt med teorier och att jag därför bör vara uppmärksam helt enkelt.

Som jag la till. Det är så jag tolkar det. Att hon inte ville rösta på Emtherlia för att honi inte såg henne som ond.

Fast du skrev att det skulle vara alibi först. Inte det du ändrade till.

Dessutom - i och med att fårulven finns så vet vi ju inte ens om Snurrfians röst var uppriktig. Men visst hon höll sig utanför drevet mot Emth som det såg ut.

Jag försöker få någon rätsida på mina funderingar, jag tycker att Derring-do gör sitt bästa för att hitta ulvar och det gör att jag för nu sätter henne åtminstone åt det lite mer godare hållet, problemet är att jag sen inte vet var jag har resten, jag skulle vilja sätta Cirkus åt det godare hållet för att hon också försöker vrida och vända på tankarna men samtidigt så har hon lurat upp mig på läktaren förut vilket gör att jag inte litar på henne. Även Sasse är åt samma håll, det känns ärligt och vridande men jag litar inte ett ögonblick på henne heller. Sen har vi Modest och Hemlig, det är lätt att sätta Hemlig åt det onda hållet när hon vänder sina tankar och inte riktigt verkar ha koll på sina teorier. Modest har istället nästan inga teorier och gör det också lätt att sätta henne åt det ondare hållet, men samtidigt känns det för lätt, och är de goda så är det väldigt lätt att ulvarna skapar ett drev mot dem. Sen har vi Bollen_ som också är lite förvirrad och svår.
Jag vet inte och jag måste äta mat nu och få ungarna i säng. Så även om det bär mig lite emot så tycker jag att hemligs vändande är lite för i ögonfallande för att släppa helt vilket göra Snurrfian röstar på Hemlig för att jag tror att hon är ulv och inte riktigt har något att teoria om.

Röstlista DL3 DL kl 21.30

18.45 Derring-Do röstar på Modest
19.50 Sasse röstar på hemlig
20.02 hemlig röstar på Modest
20.47 Snurrfian röstar på Hemlig

Modest 2
hemlig 2

Jag vet inte vad jag ska skriva för att ni inte ska rösta ur mig. Det är liksom fel väg att gå om ni vill ha ut en ond.

Har haft besök så tyvärr inte varit här.
Hemlig och modest är de jag reagerat på mest och just nu de som har röster. Jag blir lite ambivalent. Om de flesta reagerat på dom så är det ju lätt för ulvarna att hänga på/börja och dra igång nått.
Blir lite osäker

Jag vet inte vad jag ska skriva för att ni inte ska rösta ur mig. Det är liksom fel väg att gå om ni vill ha ut en ond.
Det som gör mig osäker är att jag ju varit med när du blivit utröstad flera gånger och varit god. Det känns som att det nästan är "vanligt" att man misstänker dig tyvärr :/

Nu är jag tillbaka igen och jag är skitnojjig för att jag ska ha fel om allt, men jag tror faktiskt fortfarande inte hemlig är ond (men jag hoppas puckelryggen står beredd med stekpannan). jag får en känsla av att hon verkligen försöker säga något, även om jag inte riktigt är säker på vad.

Dessutom blir jag nojjig för att jag likt Sasse är tveksam till om det egentligen är jag som är siad (även om jag kanske inte borde skriva det), och bristen på klarhet från tvillingen får mig att tro att det är någon av de mer osäkra korten som är tvilling, inte någon av de mer slipade.

Jag är fundersam om inte blickarna är riktade åt helt fel håll?
Jag tycker inte om att hemlig spelar förvirrad-kortet - men jag har ändå tyckt att hon inte bara säger att hon är förvirrad hon gör konstiga grejer också. Men det gör henne nödvändigtvis inte ond. Jag vet verkligen inte.

Kan det vara så att Snurrfian jobbade på igår för att misstänkliggöra Emth men snyggt lägga en röst på någon annan för att sen luta sig tillbaka när rösterna trillade in och se oskyldig ut? Vilket åtminstone hemlig verkar tänka. Nu var det ingen räddningsaktion av Emth i DL1- det hade hon ju rätt i så det var ju inte konstigt att hon lät trovärdig.

Sen börjar jag nojja för Sasse - jag har liksom inte nånting riktigt som jag tycker är skumt med henne.

Bollen ....gahhh - det är alldeles för tunt med teorier från henne liksom från Modest. Det känns inte särskilt bra att rösta på någon i DL3 för att den liksom inte kommer med någonting.

Min lya är typ för full!

DD - om du inte är siad så är du också skum!

Och att det skrivits så pass lite på de två timmar jag varit borta precis innan en viktig lynch får mig att känna att ulvarna sitter och avvaktar för att se vart det lutar :nailbiting:
@Snurrfian hade du kunnat tänka dig att omvärdera din röst på hemlig? Jag kan ju mycket väl ha fel men det är på något sätt dig och hemlig jag tror mest på som goda :crazy:

Nu är jag tillbaka igen och jag är skitnojjig för att jag ska ha fel om allt, men jag tror faktiskt fortfarande inte hemlig är ond (men jag hoppas puckelryggen står beredd med stekpannan). jag får en känsla av att hon verkligen försöker säga något, även om jag inte riktigt är säker på vad.

Dessutom blir jag nojjig för att jag likt Sasse är tveksam till om det egentligen är jag som är siad (även om jag kanske inte borde skriva det), och bristen på klarhet från tvillingen får mig att tro att det är någon av de mer osäkra korten som är tvilling, inte någon av de mer slipade.
Jag satt precis och försökte hinna läsa igenom leken för att se om det gav något om vem som kanske var siad..hann dock bara till DL1.
Jag håller med dig om att jag ite heller känner mig så säker på att hemlig är ond. Känner samma sak som dig där.

Jag är fundersam om inte blickarna är riktade åt helt fel håll?
Jag tycker inte om att hemlig spelar förvirrad-kortet - men jag har ändå tyckt att hon inte bara säger att hon är förvirrad hon gör konstiga grejer också. Men det gör henne nödvändigtvis inte ond. Jag vet verkligen inte.

Kan det vara så att Snurrfian jobbade på igår för att misstänkliggöra Emth men snyggt lägga en röst på någon annan för att sen luta sig tillbaka när rösterna trillade in och se oskyldig ut? Vilket åtminstone hemlig verkar tänka. Nu var det ingen räddningsaktion av Emth i DL1- det hade hon ju rätt i så det var ju inte konstigt att hon lät trovärdig.

Sen börjar jag nojja för Sasse - jag har liksom inte nånting riktigt som jag tycker är skumt med henne.

Bollen ....gahhh - det är alldeles för tunt med teorier från henne liksom från Modest. Det känns inte särskilt bra att rösta på någon i DL3 för att den liksom inte kommer med någonting.

Min lya är typ för full!

DD - om du inte är siad så är du också skum!
Jag började läsa om leken men inser att jag inte hinner innan dl, det går lite långsamt, men jag fastnade lite i tanken om Sasse. Hon är liksom blank för mig. Nojjar att det kan innebära att hon är ond men det kan ju lika gärna vara att jag inte läst hennes inlägg riktigt...

Jag satt precis och försökte hinna läsa igenom leken för att se om det gav något om vem som kanske var siad..hann dock bara till DL1.
Jag håller med dig om att jag ite heller känner mig så säker på att hemlig är ond. Känner samma sak som dig där.

men du röstade på henne igår?
jag är också osäker - men det jag ogillar är hur hon försöker leva på att hon har varit förvirrad förut och åkt pga det.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 745
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 834
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
54 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka