Sv: Presentera era inkörningsprojekt.
Tack! Din lilla är ju helt sanslöst söt, är faktiskt lite avundsjuk på er med små shettisar.
Fler bilder på min sockerchock:
Den sista bilden illustrerar de första skälvande sekunderna som jag "kör" honom utan att någon håller i grimskaftet också. Provisoriska draglinor, knut på tömmarna, fel piskhand, ingen hjälm, plasten kvar på vagnen... ja inte den tjusigaste bilden kanske...
Men jag är jätteglad att bilden finns så jag kan påminna mig om att det visst ska kunna bli körhäst av mitt lilla hjärta.
Han är tolv år nu, skickades på inkörning som unghäst men det "misslyckades" enligt inköraren själv (mycket känd sådan). Som sexåring gick han ett travlopp så bevisligen klarade han att trava med sulky i alla fall, men även enligt de som travkörde honom var han svårmanövrerad.
Efter det har han inte gjort något alls förrän han kom till mig för ett år sedan, så det är många år av att endast vara hagprydnad.
Jag siktar på att få honom att bli en outstanding tävlingsponny
Och som sagt har allt gått helt prickfritt ända fram till senaste pulkaåkningen, tror ni jag behöver oroa mig för det som hände då?
Jag kommer att ta upp körningen lugnt och fint nu under våren, vi har inte barmark än men så snart det går kommer jag att göra en kortversion av inkörningen igen.