Sv: Presentera era inkörningsprojekt.
Vad skönt att tömkörningen funkar! Bara man tar det försiktigt tror jag det går bra.
KL
Idag plockade jag in Balder, pysslade lite och slängde på sele och träns och tog en promenad! Han var jätteduktig när grejerna skulle på men tycker det är lite konstigt när man drar gjorden, så jag spände den nästan inte alls, bara så den satt. Det gick kanon att tränsa också, den här gången satt ju allt som det skulle så det var mycket smidigare.
Ute på promenad ville han inte riktigt gå på i början så jag tänkte att jag bara skulle gå ut till brevlådan och kika och sen gå hem igen. Men nånstans på vägen hittade han extra bränsle tror jag för vips ville han gå fortare och fortare.
Ute vid vägen kikade vi på brevlådorna och smällde i locken och grejade, han hjälpte till! Sen kom det lämpligt nog en bil och körde förbi, Balder tittade bara till lite och klev på sidan, men annars lugn.
Så bestämde han att vi skulle gå en bit längs vägen, jag sa bara okej och hakade på. Då när han hittade framåtknappen provade jag gå längre och längre bak. Från huvudet till bogen, till sidan, till rumpan, men sen när jag ställde mig helt bakom stannade han och vände sig mot mig som om han undrade vart jag tog vägen.
Men efter bara några försök fattade han vinken och klev på precis lika bra fast jag gick bakom och tömkörde!
Duktiga killen!!! Han var så pigg och glad så han ville trava mest hela tiden, så vi fick öva mycket på förhållningar.
Hemvägen gick precis lika smärtfritt, jag provade låta tömmarna glida ner mot haserna, han vinklade bara bak öronen och tittade lite men fortsatte gå utan problem. Det kom en bil körande bakifrån så jag skyndade fram och vände runt honom så han kunde möta den istället, men han stannade bara helt förbryllad och undrade nog mest vad jag bråkade i.
Hemma övade vi på att stå stilla tills matte sa nåt annat och sen gick vi in i stallet igen.
Duktiga killen stod helt stilla när grejerna skulle av och när jag borstade honom efteråt. Ut i hagen igen till kompisarna. Tidigare på dagen fick han vara själv ute för första gången när jag plockade in båda andra och red en sväng med dom, han gnäggade en gång, sen gick han och käkade hö i godan ro.