Presentera din dressyrhäst

Sv: Presentera din dressyrhäst

He he he, ändå tänkte ja på att det skulle vara 2st o men fick dit ett e på slutet ändå ;)

Som sagt, ja är ju helnöjd med mina hästar! Norpan är ju väldigt lättsam att ha med sig och den lille är bra han med men dock något översocial ;)

Deimion: Valack e. Don Primero - Come Back II. Han fick gångartsdiplom som treåring med gångartspoängen 9-8-7. Jag köpte honom i början av maj detta år. Utbildningsmässigt ligger han just nu på LB, men vi börjar testa lite rörelser ur både LA och MSV:C programmen, vilket han gör med lätthet.

Målsättningen är att komma ut på lite tävlingar till våren och förhoppningsvis även kunna debutera LA. Det långsiktiga målet låter jag fortfarande stå något öppet, men jag har förhoppningar om att komma ut på lite kandarklasser inom rimlig framtid.

Tyvärr är jag väldigt dålig på att fota, så får bjuda på en film istället. Det är tredje gången jag rider min nyblivna fyraåring, så det har hänt väldigt mycket sedan dess! :)
http://www.youtube.com/watch?v=6UyTRqbXjPU

IMG_0110.png

178-12.png

En nyare video på min fyraåring. Det tillhör inte vårt bästa pass, men tänkte dela med mig av det då jag hade möjligheten att bli filmad ;) http://www.youtube.com/watch?v=mD1i0CusoIo

KL

Jätefina hästar här i tråden! Här kommer min nyinköpta 9-åriga welsh cob, Derwen Granite; 160 cm efter Derwen Requiem u. Derwen Georgette.
Han är mest skogsriden tidigare, men det är ju en bra grund. Jag hoppas kunna göra honom till min träning och tävlingskompis framöver.
IMG_5491.jpg
WP_0006981_zps36d5602f.jpg

*kl*
Jag kanske ska presentera min gammelman också :D Wilhelm är *90 e.Martini u.Bella-Mona ue.Colombo och tillhör Bellafamiljen (den gula :D)
Vi har hängt ihop sen hösten 2000 och har gjort det mesta tillsammans. I grunden är han körhäst och har tävlat internationellt med kusken Tommy Zetterström men sen jag tog över honom så har vi bara kört lite för skojs skull. Annars har vi tävlat: lätt fälttävlan (tränat **), 120 hoppning med plac (tränat ~140) och upp till gamla MSV B3 i dressyr (tränat upp mot StGeorg). Sen blev jag oplanerat gravid och då gick vi ner på lite halvfart och har väl egentligen lagt tävlandet på hyllan. Tränar mest för att hålla oss smidiga och gymnastiserade, problemet nu är att han är starkare i kroppen än vad jag är :angel: Eftersom han är såpass välutbildad så är han enormt rolig att jobba med och han är väldigt ärlig. Gör du fel så gör inte Wille som han ska heller. Minsta lilla som du tappar i nåt viktigt moment så säger han till på något sätt. Det gör att man verkligen skärper till sig när man tränar!
Vi har väl inte direkt några mål, men skulle man ramla över någon lämplig tävling så skulle jag nog inte banga faktiskt ;)

Visar lite olika bilder, först en äldre (typ 7 år?) uppställningsbild, mest för att man så väl ser det gula i honom där.
php3h0b01.jpg

Också en lite äldre träningsbild:
phpq9ncv9.jpg

Och så en ny träningsbild, tagen av cili. Just nu känns han enormt stark i kroppen och positiv att arbeta med, bättre än på många år! :love:
IDA_2126.JPG

Nu får jag också skriva här :)
Imorgon får jag hem en valack född 2007, e: Santana u: Cayenne och ue: Rambo. Han är en riktig långskånk på hela 177 cm i mkh, men också väldigt snäll som tur är ;) Han har inte tävlat jättemycket men gått LB på 65% med tidigare ryttare. Mitt tävlingsmål för nästa år är godkänd LA i slutet av säsongen. Rent allmänt önskar jag bara att vi blir ett sammansvetsat team som har roligt både hemma och på tävlingsbanorna :)
4.jpg

77234_1356073997.jpg

Renesanse "Rea"
2004
Lord Rubinstein - Nivana
180 cm i mkh

Utbildnings nivå är väl långt under vad den borde vara, men en felaktig grund och sen fuxsto på det har gett sina hinder att kravla sig över, minst sagt. Skulle väl säga att vi ligger någonstans på tävlingsnivå LA men träningsnivå på medelsvår.

Mål 2013 är att fortsätta bygga upp hennes fysik och styrka, befästa bytena och få ordning på de där förbannande bakben som är lite överallt förutom på marken :angel:

51.jpg

Rea-044-1024x737.jpg

Knapp

Hamilton f. 2008 korsning NF/Hvbl (e. Oliwer Vi eu. Komet RNF 101 u. Excisia) 158 cm.
Har haft han sedan november och utav den tiden har han 5 veckor vart iväg på upptåg hos utbildare. Ligger lite efter utbildningsmässigt och just nu jobbar vi mest på att få upp styrka och kondition både psykiskt och fysiskt. Planen är att i vår komma ut på lite lektävlingar både inom hoppning & dressyr samt träna en massa för tränare. Har han fram till juli sen får han åka hem igen :D

538513_4059297529829_334827437_n.jpg

Kl

tks_0104.jpg

tks_0107.jpg

tks_0195-1.jpg

Här är min kille.
PRE Hingst som har blivit hela 9 år i år...
Avelsgodkänd men vi har honom inte på station eller så eftersom vi satsar på dressyren först och främst.
Galet snäll grabb som jag kan göra allt ifrån rida barbacka på ute i snön med andra hästar och allt möjligt annat :laugh:

Min hjärtevän :love:

Hoppas hans matte lär sig koppla i hop ridningen inne på banan någon gång bara :p:o

åh, han är en av mina favoriter här inne ^^

Hennes mamma hade också sjukt mycket man och svans.
Hon är fö väldigt lik Queenie på första bilden

En nära vän köpte Queenie runt -97 och tävlade henne i hoppning.

Gud så snygg!!:love:

(och detta hamnade inte där jag tänkt mig, menmen, ialf gud så fina hästar alla har!Ni får ursäkta mig jag är ny!)

Senast ändrad:

Hennes mamma hade också sjukt mycket man och svans.
Hon är fö väldigt lik Queenie på första bilden

En nära vän köpte Queenie runt -97 och tävlade henne i hoppning.

Kul! Ja, jag har förstått att hon är väldigt lik Queenie med samma stjärn och så. Fina, fina :D

Alla har så himla fina hästar att man knappt vågar visa sin egen :D haha

Mogli 233-e. Mont du Cantal ue. Argentan II
Född 1997 och är imp tyskland.
Välutbildad i både hopp och dressyr, kan övergångar till passage och piaff.
Eftersom jag inte har tävlat på flera år så satsar vi lågt.
Efter ett olycksår 2012 med långvarig skada så är planen att starta Div III i lag.
Vi satsar på godkända resultat i LC och LB.
532588_10200173597247402_641247403_n_zpsec5e11f4.jpg

DSC_0116.jpg

DSC_0151.jpg

knapp

Har beundrat alla fina dressyrhästar i denna tråd! Efter det känns det väl som att vi inte riktigt är kvalificerade, men eftersom vi blivit ett dressyrekipage under senare år tänkte jag presentera oss ändå.

Gallina är ett sv. hbl-sto f.91. Hon är e.Krocket, ue.Galant
Hon var hopphäst fram till vt-10 då en senskada uppdagades.
Sedan dess har vi ägnat oss åt dressyr, mer exakt klassisk dressyr.
Tillsammans har vi tävlat ett tretal dressyrtävlingar på LC-nivå med blandade resultat.

Detta år hoppas jag att tiden ska räcka till för några fler dressyrtävlingar.
Målet är att samla resultat på över 60%

Gallina är en väldigt känslig häst, världens snällaste även om hon vet vad hon vill. Hon blir 22 år nu i april men jag hoppas att vi får många fina år till tillsammans.

vt-12 under igångsättning
sf8_50c643559606ee3daea819dc.jpg

på första tävlingen efter skadan, 6/6-12
dt7_50e4a1f49606ee4a5ea85534.jpg

ridpass hemma, ht-12 (ej jag som rider)
fining_50bfba8de087c30f70efc96f.jpg

Liknande trådar

Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 795
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 602
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10