Presentera din dressyrhäst

Sv: Presentera din dressyrhäst

Det där är precis min typ av häst, rätt färg :love:, rätt typ och jättevacker uppsyn!! Hur fin som helst är hon!

Åh, vad glad jag blir! Jag föll pladask för henne redan innan provridningen kan jag väl avslöja... hehe ;)

Senast ändrad:

Knapplån

Jag får väl presentera min nya lilla stjärna.
Min älskade bästa vän fick somna in i slutet av Oktober, och Willy kom som en räddare i nöden.

Wild Willy - 02
e.Wind Dancer - Janos

Willy är köpt som läromästare och en helt underbar sådan!
Han är utbildad upp till Grand Prix och är startad Psg med placering.

I år ska vi lära känna varandra och bara ha roligt :love:

Har inga ridbilder än, men några huvudbilder :)

821_50f09f2bddf2b315d82b1d84.jpg

pic_50ec194ce087c30b2f352989.jpg

cookie_zps8c0de986.jpg

Cookierids_zpsbb4fa76e.jpg

DSC_0023.jpg

Crazy Cookie f. 2006 e. Calido's Boy (ej gdk e.Calido-Ritual) u. Lea e. Landadel. Var väl menad att bli hopphäst, men har en tveksam inställning till bommar, hoppar trots det trevligt med hyfsad teknik.
Rör sig desto bättre.Köptes och importerades från Tyskland av mig december -10, han var då, som fyraåring riden regelbundet som någon slags utbildning i enbart 2 månader.
Han köptes för att jag ville ha en trevlig dressyrhäst att träna och ev. tävla med. Jag är handikappryttare och köpte honom mest för hans stabila psyke och bra gångarter.

Utbildnings och erfarenhetsmässigt ligger vi långt efter andra hästar i samma ålder, pga olika omständigheter plus mitt handikapp, men han är väl iaf på Lb nivå med inslag av lite La.
Jag har inte bråttom med honom och vet faktiskt inte om jag har lust att tävla mer alls ändå, tycker det är roligt att bara rida hemma och träna för min egen skull med.

Senast ändrad:

Jättefin!! :love: Hur hög är han? Väldigt trevlig modell som ser maffig och ädel ut på samma gång, I like!

Va fin han är!:love:
Tänk att vår lilla blir "granne" med honom en månad from feburari.:D

Jaså? Granne hurdå? :)

Primula:Det var nog en bra beskrivning av honom, han är ca 170cm hög nu.

Hallonsoda: Tackar! :) Han är dock alldeles säkert en valack... :crazy:

Här är mina hästar:

Misty, 2002, e:Zeb

th_Mistyojag_zps1b642eec.jpg

Här är mitt framtidsprojekt:

Diva, 2012, Donnerfly-Weltbürger

th_DSC00217_zpse9545400.jpg

th_DSC00215_zps9fa52333.jpg

Sorry för små bilder är inte så haj på sånt:/

Min häst är en 26åring okänd korsning, import Polen. Vi tränar just nu LB-LA. Vi har som mål att starta våran första dressyrtävling iår, mest på hobbynivå.
Valde tre lite olika bilder för omväxlingens skull.
479722_406625959417764_916852153_n.jpg

558882_275337272546634_1044506248_n.jpg

75989_316411318439229_117865320_n.jpg

*kl*

Valack född 2005 e. Mackay (ej gdk hingst e Pegasus- Elektron) - Chirac-Unesco
Sparsamt tävlad upp till LA, hoppas kunna debutera MSVC till hösten....kanske :)

CecilliaF-001-2_zps8cc5a9a7.jpg

anna2.jpg

*kl*

Ska väl smyga mig in i denna tråd jag också...

Jag har ett sto, född 2008, efter Corland-Orame-Maraton (tror det blev rätt så). Jag har haft henne i ganska precis 2 år och vårat mål till att börja med är att komma ut på dressyrbanorna till sommaren.

dsc_1121_50f2dbf9ddf2b315fa90be08.jpg

dsc_1169_50f2dc98e087c35d88ea3832.jpg

Japp och som är dräktig med Sezuan iår :)

Egentligen för bra häst för mig :D

Ahh, ok, inridning då? Hon har ju haft min på tillridning sedan oktober, men det blir nog bara februari ut. Jag har varit gravid och fått barn, känner dock nu att jag vill rida. Ska bli kul att se vad din är för liten filur då. :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 795
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 602
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve