Presentera din dressyrhäst

Sv: Presentera din dressyrhäst

Det fattar du väl att det inte går ihop?! ;) Intressant stam! Pik Bube tror jag inte är så bra på att hoppa. Men har inte Don Fredrico lämnat lite hopp?

Hon har syskon i svår klass i både dressyr och hoppning, mormor har även hon lämnat häst i internationell svår hoppning så det finns gott om hoppning på mödernet.

Knapplån..
Vad fina hästar ni har allihop! :bow:

Jag har tillsammans med min syster två ston som båda är födda 2005.
Den ena är e.Florencio I (Florestan) ue.Pik Labionics (Pik Bube). Hon kom från Tyskland till oss som 3-åring och är en oerhört trevlig individ på alla sätt. Det är en känslig häst med mycket nerv men som vill väl och är väldigt ambitiös. Hon har i år debuterat MsvC med fina resultat och vi arbetar nu med de svårare rörelserna för att kunna rida lite större klasser nästa säsong. Hon har kapacitet att gå hela vägen och jag hoppas att även jag hänger med när nivån och konkurrensen höjs framöver.

Laholm.jpg

DSC_0064.jpg

Den andra fick vi som 4-åring och hon hade då fått ett föl i Tyskland. Hon är e.Dr Doolittle (Donnerhall) ue.Weltmeyer. Det här är en riktig liten pärla som har gjort strålande resultat på tävlingsbanan. Har tre mycket bra gångarter och en kanonskritt. Har ett ruskigt bra temperament och väldigt lätt att ha och göra med. Mycket fin sida och vi hoppas kunna visa henne i lite större sammanhang framöver.

Lillan1-1.jpg

Lilli-1.jpg

kl

Antalet inlägg jag skrivit på det här underforumet kan nog räknas på ena handens fingrar, men jag smygläser dagligen och har sett att det finns någon mer med en icke-dressyrras här och som aldrig ens lär drömma om något över lätta lokala klasser, så jag kan väl kanske börja våga mig in lite smått och inleda med att presentera min älg. :p

Jag har en travardam född -02 som ridits sedan två år tillbaka, har ganska nyligen lärt sig att galoppera. Vi har varit ute på några klubbtävlingar ihop där den största "bedriften" är 65% på en LD:3, samt ett par lokala med andra ryttare där hon gått godkänt men inte mer eftersom hon blivit rädd, spänd och dummat sig på banan. Så det enda målet jag har är att hon någon gång ska ta en placering i en lokal klass som inte är en ridtravarklass, såatte... vi ligger gaaanska lågt jämfört med er andra. ;)

Numer rider jag av diverse skäl inte själv, men hoppas på att kunna hitta någon glad hobbyryttare som vill träna och tävla henne för min räkning. Hoppas på att hon ska kunna gå någon träning för Kerstin Ahlgren snart och förhoppningsvis få ett åtminstone ok omdöme så att hon skulle vilja låta oss (hästen) träna för henne framöver.

vlcsnap-2012-12-05-16h01m04s187.png

(Ej jag som rider.)

Anna4.jpg

Jag får väl presentera min häst som jag köpte för två månader sedan då tanken är att hon ska tävla dressyr :).

Sally Deluxe: Sto f-2003, e: Saint Tropez ue: Donnerschwee. Importerad från Tyskland för snart två år sedan. Grundutbildad dressyr. Jag har en tjej som hjälper mig utbilda henne i dressyren just nu och det går framåt. Förhoppningsvis tävling till våren/sommaren.

Tre bilder va det ja ;)

bild4-1.jpg

bild10.jpg

bild3.jpg

*KL*

Har två hästar.

Divine DS f. 2007 Don Frederico- Lauries Crusador
Har haft henne sen hon var 3 år. Just nu ligger vi på LA nivå. Har tävlat en del LB med variernade resultat. Som bäst 67% hemma och 64% borta.
Klass 1 på kvaliteén.
Haft lite stökig vår med uttänjda ligament i patellorna så i år kom vi inte iväg på fler än 4 tävlingar.
Hoppar inte lika bra som Jeps häst :D
020.jpg

011.jpg

Joline f. 2008 Wilton- Don Schufro
Har haft henne sen hon var 2 år men har varit utlånad sen 3-års testet.
Har fått ett klass 1 föl e. Master
Halvsyster med Zidane som är godkänd i SF och var reserv till unghäst-VM
Vill gärna ta hem henne men har inte råd med två hästar så en måste bort :D
mahjong3.jpg

På 3 årstestet, överbyggd och jäklig
004.jpg

Som föl, bara för att hon var så söt då
Jolene.jpg

Joline f. 2008 Wilton- Don Schufro
Har haft henne sen hon var 2 år men har varit utlånad sen 3-års testet.
Har fått ett klass 1 föl e. Master
Halvsyster med Zidane som är godkänd i SF och var reserv till unghäst-VM
Vill gärna ta hem henne men har inte råd med två hästar så en måste bort :D
mahjong3.jpg

Mycket avundsjuk på fölet! Hur kommer det sig att det blev just Master? Nyfiken då jag själv har tankar på honom.

Det var fodervärden som ville ha honom. Hon fick fria händer så länge det var en hingst godkänd i ASVH. Hon ville helst ha Magini men fick inte tag på någon sperma så då valde hon Master.

Fölet fick 47 poäng på fölvisningen så det verkar ju funkat bra :D

Får väl presentera min lilla tjej född 06 efter Figaro R-Bayron som jag haft sedan hon var 6månader. Vi är nybörjare och jag har först nu som "vuxen" ( 40 nästa år:crazy: ), börjat tävla så smått... Vi har tillsammans endast varit iväg 8 gånger i lätt klass lokalt.
Iof med fem blåa rosepetter i garderoben så jag är himla nöjd trots att det varit två rejäla off sommrar pga skador och jag även lånade ut henne ett halvår dec11-Juni12. Hoppas i vår kunna fortsätta utvecklas och rida la.
Sen hoppar hon ganska käckt och vi gör lite allt möjligt och skogsluffar en del också:o..

gsene078_zpse9ac217e.jpg

Min dotter på 12år och Loppan:
december201232_zps7109126b.jpg

Åsså busar vi med lite annat ibland;):
kakel031_zpsc3f059dd.jpg
Skulle nog bli en jättefin ft häst med rätt ryttare..mm...matte för feg:D

supertjusiga hästar du har! verkligen!

... roligt att läsa om alla hästar som presenteras här :)

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/391758_10151105994703937_1364248594_n.jpg
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/602540_10151105995598937_1127161908_n.jpg

Hoppas ni kan se bilderna, jag är kass på datorer ;) dock är bilderna tagna just den där dagen vi bestämde oss för att hopp träna lite ( gymnastik hoppning ) så Love ( den mindre ) blir så glad och taggade att han inte riktigt kan ta det lugnt, Ares däremot, tog det väldigt lugn den dagen.

Mina pollar, Love fd klb travare, född 03 inriden av mig sen 3år tillbaka, i dessyren jobbar vi nu mest på att gå från skänkel till handen och inte explodera från skänkel till hand, men vi gör i skritt öppna, lite sluta, piruetter m.m. i galopp har vi testat piruett och han gör det men inte riktigt centrerat och inte ett helt varv, galopp och förvändgalopp, mest för att han inte sätter höger galopp utan kör med vänster galopp i båda varven ;) hehe, men allt kommer inom sin tid, så fort jag får lite dressyrbilder kommer de.

Ares halvblod, född 07 fader: De la Gardie, moder Zin-Zara. han tycker om att leka i hagen, vilket gjort att mognaden inte är riktigt vart den skulle vara ;) så vi tränar grunden och lydnad mest, men vi kommer ikapp längre fram ;)

Målet med båda är att tävla framöver ( nån gång ) Loves mål är mer en allround häst, gör allt med honom idag ;) Ares tänkte jag dressyr mer.

Love blir dressyr/ skogen/ hoppning/ western / rejs på åkern med pulka efter you name it ;) Kul att en travare kan göra så mycket mer ;)

Åh tack! :o Hade inte du också en -05.a?

Måste bara säga att det är faktiskt väldigt inspirerande att få se så fina ekigape, det gör att man jobbar lite hårdare så man kanske kommer liiite närmre att oxå bli så duktigt en vacker dag! :laugh:

Jo, min lilla odåga är oxå en 05:a. Börjar bli gammal :eek::o Kan inte skylla på att han är unghäst längre :D

Vi har väl egentligen inte så mkt att komma med, och platsar förmodligen inte här just nu. Men blir en liten presentation iaf.
Vårt mål är att starta i klubbdressyren till våren, och gärna med ett väl godkänt resultat. Inte bara på gränsen liksom ;).
Det är väl först nu i höst som vi börjar ta ridningen på lite allvar, efter först en omedveten klapphingstperiod, med mkt markhantering. Och sen en långdragen axelskada hos mig och efter det har han varit utlånad ett år när jag pluggat.
Men nu satsar jag på mitt hjärta igen och hoppas att jag aldrig mer måste lämna iväg honom!

Har tyvärr knappt några ridbilder, då det är ont om fotografer :grin:
318104_10150835574951150_1698268386_n.jpg

DSC_0195.jpg

Othello29.jpg

Kul att se alla fina hästar!
Här är min pärla :love:

Romantic Queen (aka Iris) f. 2008 e. Don Romantic - Maraton, 162 cm hög. Jag köpte henne som 3-åring i augusti 2011.

Vi håller på med grundutbildningen och har som mål att så småningom tävla MSV (?) dressyr och lättare hoppning (och kanske fälttävlan :D).

Jag är galet nöjd med den här hästen, som har ett fantastiskt huvud och är mycket vänlig, känslig, cool och ambitiös!

Så här såg hon ut i augusti 2011:

Iris_aug-11.jpg

Maj 2012 under (sur?) ryttare ;)

Lisa-o-Irismaj2012.jpg

September 2012, kvalitetsbedömning:

Iris_2_1912.jpg

Liknande trådar

Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 795
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 602
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve