Presentera din dressyrhäst

Sv: Presentera din dressyrhäst

Ja, håller med om namnet ;)

Men vad åh kul, jag har bara sett bild på honom som föl innan :)

jaaaa

dsc_0093_132162889.jpg

Lite trådkap blev det visst nu.

Hon är verkligen en pärla. Har du någon aning om vat Magica de Hex finns?

Nej tyvärr, vet bara att hon var med i utställning i ängelholm 2008, och vem som ägde henne då -sen vet jag inget.

kl

Min fina dressyrprins :love:
rillealedal4.jpg

Född 1997 E: Amiral - Urbino
Vi tävlar upp till MSVB med placeringar, målet är att komma "så långt vi kan", vet inte vad det innebär än. Tyvärr har vi ju missat två höstsäsonger p.g.a. att jag varit dålig, förra året diskarna i ryggen och nu i höst kristallsjuka, inte ett dugg pepp.
Han är precis lagom, han har lagom mycket gång, han är väl lagom svår (alla hästar är ju svåra på sitt sätt) och han ÄLSKAR att tävla - vilket gör det hela ganska svårt, han är inte alls som han är hemma på tävling och kan börja tjorvla med saker på banan för han taggar till så :p Men ja, jag älskar att tävla honom och vi har sjukt kul!

Han är mitt lilla fynd och jag har noll planer att sälja honom ever, jag är så himla tacksam över honom :love: Nu har han dock fått en medryttare som ska hjälpa mig lite, men det känns bra.

Nästa år hoppas jag (om allting kan klaffa med träningar etc etc etc snyft) att vi kan börja fundera på att debutera MSVA. I somras kändes det självklart men nu har jag bara tränat en gång sen augusti och ja, nä. Inte kul.

Men ja, haha, det var min häst! :D

*KL*

Zorro f2006 PRE/Fullblod Jag köpte honom mars 2011
Reds in 2010, långsam utb. galopperades in 2011, Skadad nov-feb 2011-2012. Sadelstrul i somras/höst som sedan resulterade i måttanpassad sadel = än så länge 10 veckor utan sadel. Så har ridits barbacka den senaste månaden innan dess tömkörning/longering.
Kiropraktik förra veckan som resulterade i framåtvinklat bäcken som manipulerades, därav svårt att muskla ryggen ordentligt.

Mycket meck på vägen men hoppas på att 2013 blir vårat år.

nuvarande utb. nivå : Öppnor och skänkelvikning sitter ok i skritt + trav, slutor påbörjade. Ytterst lite jobbad i galoppen då han haft jobbigt med att samla sig( iom bäcken) Har mest jobbat på att han ska gå i lagom arbetstempo. Skulle säga grundutb. Kan nog gå en Lb1 på 60%
Inhoppad och hoppad mindre banor. Ingen jätte talang.

Mål
Att komma så långt vi kan och kanske komma ut på en tävling eller två. Har aldrig tävlat mer än klubbtävlingar genom skolan så har inte blivit någon tävlingsmänniska än.

IMG_0173.jpg

IMG_2527.jpg

IMG_0289.jpg

förlåt lite ot nu men måste man kvala till arab-SM numera?

Jag har själv haft arab innan för många år sedan, då behövde vi inte kvala in.

Jag tycker iaf att du definitivt ska ställa upp där! Ser jättetrevligt ut! :)

Nu kan ju nivån ha höjts sedan min tid (hoppas det) men då fanns det igentligen bara en arab vid namn Chocco som gav mig gåshud! Tror hans ägare och ryttare fanns på buke förr, kanske fortfarande.

Ja, det var väl den och ägaren Tralopp eller liknande som Buke samlade pengar till för att hon skulle kunna åka till EM eller nått? Häftigt!!

Ja, det var väl den och ägaren Tralopp eller liknande som Buke samlade pengar till för att hon skulle kunna åka till EM eller nått? Häftigt!!

Ja och dom kom väl iväg till EM vad jag minns.

Nu ska jag inte kapa denna tråd om detta mer men blev lite nyfiken angående kvalet till arab SM.

Ja nu måste man kvala om man ska rida SM klassen. Det var nog inte kval förr. Chocco är halvbror till min.

Samma pappa :) men det var faktiskt mammans sida som lockade mig mest då han är släkt med min 3 åring via den sidan :)

*knapp*

Har numera bara en som rids, egentligen ganska lagom med en dotter på snart 2 och en man som jobbar lite för mycket. Han (hästen) jobbar halvtid som dressyrhäst och halvtid som hopphäst.

Corleano T -08 e: Aerline H-Rambo-Caracas, egen uppf. Utbildningsnivå ~LB, kan förvänd galopp som en dans, börjat på sidvärtsrörelser och byten. Tävlad lokal LB på precis under 60% (och då hade vi både avbrott och galoppinslag i traven på ett par stället :angel:) samt p&r LC på 67% i somras. Fokus har legat på hoppningen, har många felfria 100 samt gick semifinal i championatet felfritt. Vi har också varit fotomodeller för ett "spök-märke" :D
Målet för 2013 är att bytena ska sitta samt komma över 60% i LB och till hösten vara startklar LA.

pic_505875519606ee5f4537300b.jpg

pic_508a45ed9606ee1a4ab76802.jpg

Och sedan smyger jag med en bild på hans mamma som konkar runt med ett syskon i magen.
img_9925_50bce5e59606ee4f39e55512.jpg

KL

Min dam är f 2002 e. Don Frederico - Pik Bube II. Har fram till i somras bara tävlats i hoppning. Vi har sen första starten i juni kvalat in till MSV B och hunnit med en start i den klassen. Nu börjar seriebytena sitta och om hon blir kvar (är till salu) så är planen att försöka starta nån MSVA till våren/sommaren. Har ju faktiskt tom investerat i en dressyrsadel nu. :o

Från debuten på dressyrbanan med inlånad ryttare.

525834_10150959612248260_809276410_n.jpg

Med sin egen matte i hoppsadeln som vanligt. ;)

154667_10151244808408260_925561880_n.jpg

Senast ändrad:

Det är ju att häda att bara hoppa med en häst med sån superfin dressyrstam!!

Hon hoppar faktiskt riktigt bra (har gått 135 i Tyskland och fått 8,2 poäng i unghästklass).

230385_10150182843337600_6783432_n.jpg

Liknande trådar

Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 795
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 602
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar