Sv: Presentera din dressyrhäst
Jag har tre hästar i olika åldrar.
Solette f.2001 e Sack u Solana ue Flamingo
Numera mitt avelssto som gett mig 2 fina föl. Förhoppningen är att få henne utlånad till avelssäongen 2013. Ett jättetrevligt sto!
En länk nedan som visar henne i rörelse, finns fler filmer där på henne samt hennes avkommor för er som vill se.
http://www.youtube.com/watch?v=ItkCWJS9ZtY
Sedan har vi hingsten
Zolero f.2011 e Zuidenwind u Solette ue Sack
Målet med honom är framtida tävlingshäst till mig, men nu är det snarare en förhoppning.. han har haft en rejäl portion av otur genom sitt unga liv. Med början som inte ens ett dygn gammal höll vi på att förlora honom, men han klarade sig igenom det för att vid 5 veckors ålder få en allvarlig skada orsakat av yttre trauma, repade sig från det också mot alla odds men har sedan ca 2 månader blivit drabbad av en neurlogisk störning som av stor sannolikhet är orsakat av virus. Utredning med strömsholm pågår och röntgen ua. vi hoppas självklart att han ska överleva detta också min kämpe!
Och sedan har vi lillasyster
Hollie f.2012 e Highcruiser u Solette ue Sack
Henne sparar jag också till mig själv och hon har fått betydligt bättre förutsättningar än storebror eftersom hon klarat sig utan otur *pepparpeppar*.
Målet är framtida tävlingshäst. Hon kommer att gå treårs om hon är i fas och därefter eventuellt få ett föl under unghästvilan.