Jag undrar hur öppna ni är vad gäller sexsnack med era vänner. Är det något strikt privat som ni enbart delar med er partner, pratar ni om valda inte så specifika delar med vissa kompisar, eller kan ni prata om det mesta med de flesta, kanske även om kinks ni har o.s.v?
Hur känner ni inför andra som delar med sig, känns det besvärligt eller okej?
Jag tenderar att vara rätt öppen och utlämnande kring det mesta och har nog haft ganska lätt för att snacka sex, men det har då varit på ett generellt och "vaniljigt" plan, sånt som de flesta känner igen sig i.
Nu senaste tiden har det varit en omvälvande tid för mig sexuellt. Jag har börjat leva ut starka saker jag tidigare haft mycket skam inför, och jag har gått in i en relation med mycket utforskande och experimenterande. Det har varit befriande men omtumlande och inte alltid helt enkelt, och mitt behov av att prata om det har varit jättestort, - men jag har inte känt att jag kunnat göra det. Inte för att jag skulle ha svårt att öppna upp själv, utan för att jag är rädd att de jag pratar med ska känna att de får veta mer än de vill höra, att jag vräker ur mig för mycket. Självklart har jag pratat massor med min partner, och med mig själv genom att skriva ner tankar, men det har inte räckt egentligen. Det har väl gjort det svårare också att flera av mina närmare vänskapsrelationer, som jag kanske hade kunnat prata med om det här, nästan hamnat på paus under pandemin.
Nu har jag i alla fall en vän som det blivit tvärtom med, vi har börjat ha tätare telefonkontakt, upptäckt att det ger oss båda mycket, och vi har blivit alltmer personliga. Vi har snackat mycket kring relationer förut men aldrig sex, men så kom ämnet upp och det var som att vi båda lite lättat kände att det här går ju visst också att prata om. Jag känner nu att jag äntligen har nån jag kan bolla lite med, kunde t.ex. ta upp en grej sist som känns lite besvärlig i min relation, och det var så skönt. Det gav ett annat perspektiv, och det känns bra att veta att jag kan återkomma till det nästa gång vi snackar. Dock har jag inte gått in på detaljnivå om t.ex. vad jag och min partner har för kinks, och det vet jag inte om jag kommer/bör göra. Jag vill ju prata om det egentligen, men vet inte riktigt vad det fyller för funktion, och om det är "för mycket" för nån annan att veta. Samtidigt som det nu blir rätt mycket flummigt ospecifikt "runtsnack" och det gör det ju lite svårare att förklara saker.