Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
pajaztar skrev:Varför pratar folk så löjligt med sina småbarn? Det låter ju urfjantigt. "Ska mamma ge dig den?" "Ska vi sätta på dig en blöja?" Och det ständiga upprepandet när barnet säger något. "Ja, en skylt!" "Ja, en lastbil!"
BLIR man sån när man skaffar barn?!
_moa_ skrev:Jag pratar så med djuren. Värst är när folk kommer på mig när jag går ensam i stalelt och pratar med katterna om vi ska orka slänga ner hö eller inte. Hmm... Undrar hur jag kommer bli om jag får barn, illa tror jag
Jodå, hon talar med vanlig ton med andra. Så, jag tror inte heller "problemet" är sådär världsviktigt. Men, det är ju delvis ett familjeproblem, eftersom syskonen påtalat detta för andra (min mor). Och det blir kanske lite fånigt för henne när mamma är med i skolan eller vid andra träffar med föräldrar barn... jag uttryckte mig oklart förresten. Flickan är idag 14 och bebistonen har försvunnit, dock hörde jag en del av den i vissa lägen när vi träffades sist.Stollan skrev:Att din släkting pratar bebiston med sin mamma är ju för att mamma belönar det och då uppfattar ju dottern som att det är ett korrekt sätt för att göra mamma glad och gör man mamma glad kan man få det man vill ha och slipper att uppleva frustration. Om hon alltid får som hon vill får hon ju sällan uppleva frustration och absolut inte lära sig hantera den känslan den ger vilket i sig leder till att hon gör allt för att slippa just den känslan. Uppenbart är ju hur hon pratar med mamman en viktig nyckel där. Pratar hon i vanlig ton med andra?
I så fall skulle jag inte oroa mig allt för mycket men däremot inte bli förvånad om flickan gör revolt om något år eller två.
Tycker det är tråkigt att mamman inte låter sin dotter får växa och mogna utan tycks hålla tillbaka henne på en nivå där hon är "liten". En dag tröttnar kanske dottern på att vara liten.
pajaztar skrev:Jag menar ju inte att man INTE ska prata med dem, det är klart de måste aktiveras annars blir de ju inte "riktiga" :P Vad jag stör mig på är när människor förställer rösten, och varför kan det inte bara räcka att säga "Ja, det är riktigt" när de säger "BOLL!!!"? (Måste man säga "Ja, en BOLL!!!" Gärna med obligatoriskt JÄTTEFLIN.)