Pottermore

Sv: Pottermore

Det handlade ju om harry, så jag var såklart tvungen att signa mig där ;)
Men vad gör man? Jag har inte fått komma in ännu..
 
Sv: Pottermore

Alltså det är som en blandning av typ ett spel och böckerna och illustrationer, i brist på en bättre förklaring.

Jag kryssade i att jag läst alla böcker och sett alla filmer och får således läsa pytteytte utdrag ur boken, förhoppningsvis får man läsa mer om man inte läst innan annars borde man bli jätteförvirrad. Och så är det jättefina illustrationer, man kan samla galleoner och böcker och grodkort, emellanåt får man göra saker, få sin stav, brygga potions, vilket var löjligt precist, och så sorteras då.

Jag har inte hunnit så långt men man ska även kunna göra saker för att få poäng åt sitt hus, utmana folk på dueller och så vidare. Typ som en interaktiv bok. :D

Det finns också en massa texter av J.K Rowling som inte är utgivna tidigare, jättespännande.
 
Sv: Pottermore

Puuuuuuuutt!

Jag är Ravenclaware, och min stav är 14½ inches dogwood, unicorn core, pliant. :bump:
 
Sv: Pottermore

Jag har preciiis börjat. :D

Är ett Harry Potter fan av stora mått och har läst böckerna minst 10 ggr :o så detta ska bli spännande..
 
Sv: Pottermore

Tycker det är himla fint men stör mig på att man bara får korta textsnuttar ur varje kapitel. Det optimala vore ju att få läsa allt och så kommer det interaktiva på rätt ställe, nu sitter jag med böckerna och försöker tima böckerna med hemsidan. Men det är ändå fantastiskt imo. :love:
 
Sv: Pottermore

Vad snopen jag blev när bara första boken fanns att "spela". Annars är det ju underbart! Jag hamnade i Hufflepuff. :D
 
Sv: Pottermore

Jaa det är ju bara open beta än så länge, så det är lite buggigt. :(
Och så fattas vissa funktioner än, men jag trodde att böckerna 1-2 fanns åtminstone? Hmm, skumt.
 
Sv: Pottermore

Nu har jag precis fått min stav :D Cypress with Phoenix feather core, thirteen inches, supple.
Att du skulle introducera det här då, nu får jag inte mycket gjort på jobbet ;)
 
Sv: Pottermore

Yey, jag blev Gryffindorare! Kommer ihåg när jag började läsa böckerna, typ 13 år, (whoa-14 år sedan :eek:). Då ville jag gå på Hogwarts, och nu gör jag det! ;)
 
Sv: Pottermore

Jag försöker sortera mig just nu, men sidan bara hänger sig. Antar att min trötta dator inte orkar riktigt, så jag för försöka på jobbet imorgon. :)
 
Sv: Pottermore

Poängen är ju att man skall läsa böckerna i kombination med Pottermore. Så snuttarna är ju bara till för att synkronisera lite för de som gör på det viset.

kl*
Själv hamnade jag i Ravenclaw :o
 
Sv: Pottermore

Där ser man! Jag hade förväntat mig att det var förkortade kapitel, och tycker fortfarande det skulle va smidigast. Det är ju svinbökigt att sitta med bok, pottermore, bok, pottermore osv.
 
Sv: Pottermore

Hur tycker du det stämmer in på dig? Jag är faktiskt förvånad över hur väl testerna matchade mig med stav och hus. :)

Om min stav :D
'Dogwood wands are quirky and mischievous; they have playful natures and insist upon partners who can provide them with scope for excitement and fun.

Wands with unicorn cores are generally the most difficult to turn to the Dark Arts. They are the most faithful of all wands, and usually remain strongly attached to their first owner, irrespective of whether he or she was an accomplished witch or wizard.'

Jag också! Jag är helt löjligt förtjust i Pottermore just nu för det känns litegrann som man går på Hogwarts!
 
Sv: Pottermore

Alltså, herregud!! Det var ju helt livsfarligt att klicka in sig och börja "spela"!! :eek:

Nu sitter jag här och tycker allt är så himla charmigt och kan inte sluta klicka mig vidare:D För övrigt så älskar jag de små extra inside-info grejerna man får upp som Rowling skrivit, saker som man inte fått veta annars! Hur spännande som helst för en Harry Potter-tokig!:love::bow:
 
Sv: Pottermore

Nu har jag fått min trollstav! :D Larch with unicorn core, twelve and a quarter inches, unyielding.

Men var ser du vilka egenskaper som kopplas ihop med din stav, Celija? :confused:
 
Sv: Pottermore

Om du går till kapitlet där du får din stav, och klickar på read more about så kan du läsa om wand core och så vidare där! :D
 
Sv: Pottermore

Eller hur! :bump:

kl
Sitter och duelar nu men hittar inte riktigt något samband mellan vad som ger mest poäng. :confused: Är det att det går så snabbt som möjligt + precist, eller är det bara precision? Eller är det någon ytterligare faktor som jag glömmer bort?
 
Sv: Pottermore

Hmm. Jag blev sorterad in i Slytherin. :o

Min trollstav blev: Black Walnut with dragon core, twelve and a half inches, unbending. :)
 

Liknande trådar

Fritid Vilka företag är enklast att använda, till ett vettigt resultat och pris? Nån som har bra tips hur man får till snygga fotoböcker?
Svar
3
· Visningar
222
Fritid Finns det fler norrskensjägare än jag här? Jag bor i södra landsändan men har ändå lyckats se två gånger på ett år. Ikväll är det lite...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 039
Mat Ännu en spinoff till "vad har du inte gjort?". :D Denna gång, vad har du ätit för spännande? Jag har provat lammhjärna och det var...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
4 482
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
521
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp