Pottermore

Sv: Pottermore

Jag blev sorterad i Gryffindor!

Min stav: Sycamore, dracon core, 11 ½ inch, brittle.

Tyckte minsann den träffade rätt på många punkter, både trollstavsvalet och vilket hus man tillhör! :D

Nu ska jag prova på allt det där andra roliga man kan göra!




...undra hur mycket sömn man får de närmsta timmarna då:angel:
 
Sv: Pottermore

Kl

Jag blev sorterad till Ravenclaw :D Inte så förvånad.

Celija: Ok ska prova det sen! :)

Sandra: :rofl: du kanske har en mörk sida du inte visste om ;)
 
Sv: Pottermore

Om min stav:
Phoenix feathers are capable of the greatest range of magic, though they may take longer than either unicorn or dragon cores to reveal this. They show the most initiative, sometimes acting of their own accord, a quality that many witches and wizards dislike.

Cypress wands are associated with nobility. The great medieval wandmaker, Geraint Ollivander, wrote that he was always honoured to match a cypress wand, for he knew he was meeting a witch or wizard who would die a heroic death.
 
Sv: Pottermore

KL
Jag är HollyCloak28541. ;)

Rowan and Phoenix Feather, Ten and Three Quarter inches, Slightly Yielding,
Rowan wood has always been much-favoured for wands, because it is reputed to be more protective than any other, and in my experience renders all manner of defensive charms especially strong and difficult to break. Rowan is most happily placed with the clear-headed and the pure-hearted, but this reputation for virtue ought not to fool anyone - these wands are the equal of any, often the better, and frequently out-perform others in duels.
Phoenix feather wands are always the pickiest when it comes to potential owners, for the creature from which they are taken is one of the most independent and detached in the world. These wands are the hardest to tame and to personalise, and their allegiance is usually hard won.

Vad lite poäng man får för att göra trolldrycker! Man tjänar ju mer på att duellera även om man förlorar då och då. :angel:
 
Sv: Pottermore

Nu har jag oxå börjat spela men jag har fastnat på chapter 4 arriving to diagonalley kommer inte vidare därifrån e d något specielt man måste göra för att komma vidare?

jag heter Wildhallow7950 om ngn vill vara vän
 
Sv: Pottermore

om du ska till ollivanders så får du klicka på vägen framför gringotts, dyker upp en pil till nästa sida av diagon ally, då har du ollivanders rakt fram..
 
Sv: Pottermore

Ja, det tog ett tag för mig med innan jag kom på hur det fungerade. Särskilt hur man gör för att kasta spells, tog två dagar innan jag fattade att man måste klicka sig vidare på nästa bokstav...:o
Men kul är det!

Och jag heter FangFelicis8970. :)
 
Sv: Pottermore

Jag är RuneNox2231, adda om ni vill! :D

Jag tycker potions är jättesvårt! Speciellt när man ska testa något nytt, så måste man köpa grejerna sen misslyckas man direkt. :mad:
 
Sv: Pottermore

usch, prata inte ens om spellsen :crazy: tryckte på tangentbordet med hängde inte alls med (kör med pekfingerstilen för det mesta) och kom väl som längst till tredje-fjärde bokstaven. upptäckte sedan att man kunde klicka med musen på skärmen ist, gick mycket bättre då :P
 
Sv: Pottermore

Jag har utmanat er nu! :D

Tycker fortfarande att spellsen är förvirrande, liksom, vad är det som ger mest poäng? Jag tycker att jag gör hyfsat lika men ibland får jag 97 poäng och ibland 135? :confused:

Förresten! Hur gjorde ni med gåtan i slutet? Kom ni ihåg eller tjuvkikade ni eller löste ni den själva?
Jag kom ihåg en från boken men hittade ändå en resonlig förklaring till varför den inte skulle vara gift/ta mig bakåt,
och jag hade klarat den på första försöket om det inte vore för... *spoiler* att den ju säger 'If you want to move forward, neither on the sides are your friends' så jag tänkte att jaha, då är det inte den längst ut till höger, så jag chansade på den största flaskan istället eftersom den inte var gift, men det gick inte för sig, och sen tog jag den ändå och då var det ju rätt, blev jätteförvirrad.'
 
Senast ändrad:
Sv: Pottermore

En blandning av egen tankeverksamhet och minne. :p
Angående spoiler -> så är det väl den lilla som tar en framåt och den på kanten som tar en bakåt. Jag tänkte precis som du första gången. :p
 

Liknande trådar

Fritid Vilka företag är enklast att använda, till ett vettigt resultat och pris? Nån som har bra tips hur man får till snygga fotoböcker?
Svar
3
· Visningar
222
Fritid Finns det fler norrskensjägare än jag här? Jag bor i södra landsändan men har ändå lyckats se två gånger på ett år. Ikväll är det lite...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 039
Mat Ännu en spinoff till "vad har du inte gjort?". :D Denna gång, vad har du ätit för spännande? Jag har provat lammhjärna och det var...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
4 482
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
521
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp