positivt graviditetstest?

P

Patron

Plussade precis på clear blues digitala test.
Gravid 2-3.

Kan den visa fel "åt det hållet"?
Alltså jag vet ju att den kan visa att man inte är gravid trotts att man är det, men har fått för mig att den inte visar fel åt andra hållet? Har jag fått det helt om bakfoten?

Sv: positivt graviditetstest?

Grattis då är vi ungefär lika "kort" gångna :)

Då var det som jag trodde.. jag har oregelbunden mens.. som jag inte har koll på ALLS :angel:

När vi bestämde oss för att vi skulle sluta skydda oss, så valde jag att ännu mindre ha koll på den eftersom jag inte ville bli "hysterisk" kring ÄL och BIM. Nu verkade det dock ta sig på första försöket då vi faktiskt lyckades pricka in att sexa kring ÄL.
Så himla lustigt, för en del i mig var "säker" på att jag var gravid men samtidigt trodde jag inte att jag var det. Jag köpte tom två test så att jag skulle ha ett till nästa gång ;)

Jaha, nu ska man in i den här djungeln också.. förut har det varit så himla spännande och nyfiket.. nu känner jag mig bara lugn.. lite besviken är jag över det, haha, jag hade trott att jag skulle vara helt hysterisk.. men det är väll tur att jag inte behöver vara det för allt. ;)

Nåja, tack för svaret, nu får vi hoppas det går bra!

Spännande! Grattis!
Har du/ni planerat barn länge?

Läste på en sida igår att man skulle ringa och boka en tid för inskrivning så fort man fick reda på att man var gravid. Kändes lite väl för mig att göra det redan nu :p

Jag är nog rätt trygg, snorungen kommer få en fantastisk pappa och jag känner mig jätte nöjd med jobb, boende, ekonomi osv så det känns helt lungt. Känns bara helt overkligt att man på allvar måste börja kolla efter barngrejer.. när gör man ens sånt? :D

Grattis :D

Jag vart också sådär lugn haha men hysterin kan komma senare, det gjorde den för mig men mer i smyg för mig själv en såndär härlig inombords lycka som bara jag visste om.

Det kan vara bra att boka redan nu så du vet när du har en tid men det är inte alls bråttom haha.

Jag började kolla på barnsaker direkt och har nog köpt nästan allt som behövs o jag är drygt halvvägs haha men sen är inte tålamod min bästa sida när det gäller sånt här :angel:

Haha tack, ja det lär ju komma med tiden.. det är jag rätt övertygad om.. men den här världen är så himla ny för mig.. jag ville verkligen DÖ när jag tog mig mod till att gå in på apoteket.. och jag står där vid intimhyllan (nyvaken dessutom hade sovit i minst 30 minuter i bilen) och apotekstjejen kommer framrusande och säger (självklart över hela apoteket) HEEEEEEEEJ KAN JAG HJÄLPA TILL MED NÅÅÅGOOOOT??? Snacka om smidig.. gud jag måste ju sett ut som ett vrak.. kunde hon inte haft iaf lite känsla? :p

Tiden väntar jag med att boka, det är ju 6 veckor kvar innan man brukar skrivas in. Dessutom måste jag välja vart jag ska gå.. Vår kommun är nog bra, men vi bor i änden och det blir en sån sjuk omväg för mig...

Ang hysterin så är jag lite trött på alla som är så hysteriska om precis allting.. bröllop, barn och perfekta livet.. så jag är lite anti.. hoppas därför att det inte kommer, men jag fattar ju att jag är rökt ;)
Men det blir en intressant tid nu framöver.. vi ska gifta oss.. och skaffa hund.. och snorunge.. vette tusan hur jag ska göra med ev bröllopsklänning... hur ska jag kunna prova ut en nu? det är jätte lång leveranstid och jag har ju inte en susning om hur mycket flodhäst jag kommer vara då :) Tipsade sambon om att vi ska rymma till Hawaii istället.. det lät inte helt främmande för honom :banana:

Det gick på första försöker här också men har väl pratat om det i ett år. Och nu tänkte vi att. "nu kör vi". Det kan ju ta ett par år om man har otur och om man ens kan få barn....

Jag har ringt så har två bokade kontroller redan..:) Känns lite tidigt men jag känner att varför vänta.. Jag är dessutom kanske orolig av mig så önskar jag hade lite av ditt lugn.

Allt runt om känns sådär. Läget kunde varit bättre, men samtidigt så kunde det varit så här i fem sex år och det vill vi inte heller vänta.. Och vi kommer klara oss, vi bor bra, stadigt långt förhållande bakom oss så.. Klart vi grejjar det om det tittar ut en liten =)

Saker kommer jag försöka hålla mig från att handla så länge det går.

Har funderat lite på om det kanske är klokt att ringa ändå.. jag har verkligen ingen som helst aning om hur långt gången jag är...
På testet stod det ju 2-3 v, men det kan ju inte stämma om man räknar från sista dagen på förra (?) mensen.. det var ju någon gång innan jul (???) Det kanske vore lämpligt att göra ett vul för att få lite bättre koll.. känns bara lite hysteriskt att slänga sig på telefonen några timmar efter plusset.. jag är nog inte riktigt på det klara att det verkligen är ett plus än och vad det innebär.. det är nog därför jag är så lugn :p

Ja.. saker kan väll alltid vara bättre.. men det är nog sällan det finns ett perfekt tillfälle.. men vi har det väldigt bra på många sätt och om jag får säga det själv så är vi inte helt korkade så det blir nog bra för barnet.. hehe.

Hur länge ska man hålla sig för att berätta? Läste på någon site om v 12 för vänner osv (gud det är ju en evighet) men att man rekomenderades att berätta för föräldrar något tidigare så de kunde finnas som stöd om något gick fel... jaha.. när berättar man för förldrarna da?

Gud jag har miljoner frågor känns det som och inget riktigt bra ställe att vända sig till. Jag vill läsa FAKTA och inte massa forumtjatter på familjeliv... hittade n*omanader.se som haft ok med fakta... men det är det enda stället..

Sambon är rolig haha "du kanske inte får rida nu!!" "vad menar du?" "jaa... nu när du är i ditt tillstånd!" haha jag fick förklara för honom att jag är gravid och inte sjuk :rofl:

Ja du är gravid :laugh:

såg att det var du och en till här inne på tråden som e tidigtgången i graviditeten och nu är vi tre stycken som skall ha i höst :banana:

ränkande ut på gravid.se när jag senaste hade min mens och då stog det att jag var i vecka 6 :laugh:

Med mitt första barn så berättade jag det efter ca 2 månader att jag fick reda på det mne denna gången kunde jag inte hålla mig så mina föräldrar och syskon fick reda på det dagen efter att jag fick veta det själv :D

Ganska skönt att dom får reda på det ifall det skulle vara något så man har nära och kära att prata med så dom inte får en chock om man berättade att det var något fel och dom inte ens viste att man var med barn

Har dock inte ringt till BM ännu men skall göra det nästa vecka

vi kanske borde starta en höstbarntråd... men jag vette tusan om jag vågar ropa hej i en sådan... om risken nu är så stor för mf att man inte ens ska berätta för folk om graviditeten.. så vågar man verkligen inte hoppas för mycket känns det som.. jag vet inte?

jag hade gärna räknat ut vad det är som gäller, men eftersom jag har rätt oregelbunden mens och dessutom inte har koll på den för fem öre så är det stört omöjligt... dessutom fattar jag inte riktigt hur man ska räkna.. det är så rörigt ;)

Jag bör vara i vecka fyra eller fem bara :) alltså i borjan av okt om allt går som det ska :)

Ja jag tycker verkligen vi skall starta en egen tråd fast kanske inte just nu, Vi kanske skall vänta tills vi skall göra det första UL sen är det mindre risk att något händer efter dom veckorna.

Jag var ju med i höstmammorna 09 och det var så himla trevligt att ha andra att prata med om precis allt när det gäller bäbisar till besvär och möter m,m så det är klart vi skall det med, finns säker fler på buke som kommer vara med i den tråden får man hoppas :love:

Jag tycker det med är svårt att veta precis när och hur gammal det är fast får man in på gravid.se och kan man fylla i när man senast hade sin första mensdag och det var den 27 december för mig och då fick jag fram att jag var i v6.

och inne på familjeliv kan men med räkna ut lätt genom sin första dag i senaste mensen och så här stog det för mig när jag skrev i att den 27 dec var första mensdagen

Din graviditet startade Tis 27 dec 2011.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 10 jan 2012 (ägglossningen).
Du är i vecka 6.
Du har gått 5 fulla veckor och 1 full dag (v5+1).
Du är i 1:a kalendermånaden.
Du är i 2:a graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Mån 1 okt 2012
Du har 243 dagar kvar till beräknad förlossning.

Testa själva och se :laugh: skriv gärna vad det står så vi med kan se :D

Senast ändrad:

problemet är att jag inte vet när jag hade min mens senast :angel: så jag kan tyvärr inte fylla i.. MEN om jag inte är helt fel ute (vilket jag iof brukar vara ;)) så hade jag den innan jul eller där i kring.. då borde jag ju iaf rimligtvis gått längre än 2-3 veckor eftersom du är i vecka 6..? Kan testet visa så fel eller räknar dom på olika sätt? :confused: kan det ha påverkats av att det var med kvällsurin jag testade?

Har kollat lite på olika vårdsidor och gravid sidor och där inne står det så här,

De två första veckorna av den tid som räknas in i graviditeten är man faktiskt inte gravid. Det beror på att man räknar den senaste mensens första dag som graviditetens första dag. Ägglossningen sker oftast ungefär 2 veckor senare, och det är först då som ägget kan befruktas.

så jag vet inte om sånt test kanske bara räknar från att man fått ägglossning??

men tydligen så räknas dom två veckorna innan ägglossningen med i graviditeten

snurrigt sånt där haha

hah ja jag fick en känsla av det förra veckan, men sen läste jag din blogg att du försöker gå ner i vikt och då blev jag nästan arg på mig själv hur jag kunde ana så fel:p

men du, välkommen i klubben, igen:D

Liknande trådar

Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 973
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 625
Senast: Ramona
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 962
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar