Positiva tråden

Seriöst skypesamtal med statistikavdelningen i en jobbfråga. Plötsligt dyker en orimligt överlycklig golden retriever (?) upp i närbild på andra sidan och bara "HEJSAN HEJSAN VAD GÖR NI FÖR NÅT kolla här att jag har med mig en leksak! Roligt va??? Kan jag sitta i ditt knä eller ev. på bordet så att jag också syns bra?". Har roat mig hela eftermiddagen av denna helt underbara distraktion. (Skypesamtal med plötsliga inslag av väldigt glada djur är de allra allra bästa skypesamtalen. :love: )

Lämnade in min text till handledning två för uppsatsen, handledning är på torsdag. 5 minuter innan deadline idag 😄 Känns dessutom bra att jag skrivit en hel del sen första handledningen. Nu får vi se hur mycket jag måste skriva om eller ta bort men är glad och positiv än så länge iallafall! :laugh:

Kan ju följa upp det här inlägget med att jag fick idel positiva kommentarer på det jag skrivit hittills på uppsatsen. Gediget, väl bearbetat, genomtänkt struktur, källkritiskt. Undrade när handledarna skulle komma med någon kritik eller åtminstonde förslag på förbättringsområden men näpp det kom inga. Var nästan lite i chock över alla positiva kommentarer men det är väl bara att konstarera att jag är på rätt spår och faktiskt kan klappa mig själv på axeln och säga att jag är duktig och är bra på det här! :):D Är nästan lite stolt över min prestation hittills faktiskt! :D

Kan ju följa upp det här inlägget med att jag fick idel positiva kommentarer på det jag skrivit hittills på uppsatsen. Gediget, väl bearbetat, genomtänkt struktur, källkritiskt. Undrade när handledarna skulle komma med någon kritik eller åtminstonde förslag på förbättringsområden men näpp det kom inga. Var nästan lite i chock över alla positiva kommentarer men det är väl bara att konstarera att jag är på rätt spår och faktiskt kan klappa mig själv på axeln och säga att jag är duktig och är bra på det här! :):D Är nästan lite stolt över min prestation hittills faktiskt! :D

Grattis, jätteroligt! Vet precis hur himla glad man blir över den sortens feedback efter att ha lagt mycket energi på att få till det så bra man kan - så ta en stund nu åt att bara njuta välförtjänt och fullt ut av berömmet, och ta sedan med allt det positiva som inspiration till nya stordåd! :)

Grattis, jätteroligt! Vet precis hur himla glad man blir över den sortens feedback efter att ha lagt mycket energi på att få till det så bra man kan - så ta en stund nu åt att bara njuta välförtjänt och fullt ut av berömmet, och ta sedan med allt det positiva som inspiration till nya stordåd! :)

Tack ska jag absolut göra! Min handledare är dessutom inne på att jag ska skicka min uppsats till diverse branschtidningar när den är klar och godkänd för att det är ett sånt aktuellt ämne. Gjorde inte pressen mindre att fortsätta i samma anda. Men nu ska jag bara njuta.

Promenerade till en mataffär idag. Var så seg att jag först tänkte ”vila lite” men den smarta delen i mig fattade ju att det är bättre att gå ut en sväng medan det är ljust.
Så gick och köpte bananer, äpplen, Trocadero och pro pud bars.
Sen var jag inte seg längre. :up:
Har duschat och bäddat rent också. Ska bli skönt att krypa i säng i kväll.

Promenerade till en mataffär idag. Var så seg att jag först tänkte ”vila lite” men den smarta delen i mig fattade ju att det är bättre att gå ut en sväng medan det är ljust.
Så gick och köpte bananer, äpplen, Trocadero och pro pud bars.
Sen var jag inte seg längre. :up:
Har duschat och bäddat rent också. Ska bli skönt att krypa i säng i kväll.
Snyggt jobbat! Det är så härligt när man lyckas finta bort bekvämlighetshjärnan på det sättet, för precis som du säger är lite frisk luft och ljus ofta precis det som behövs för att skaka av sig segheten! :)

Hittade lite nya inredningsdetaljer på Fullerö (strax utanför Uppsala) och fick precis gratis frakt + närmre 100:- rabatt på lite nya grejer från Lindex. Är verkligen sämst på att köpa inredning trots att jag drömt hela livet om mitt eget hem som jag får göra som jag vill med, och likaså kläder.. Så när andan faller på gäller det att spendera pengar!

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 164
Senast: gullviva
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
816
Senast: Bison
·
Fritid Jag jobbar med ett väldigt socialt yrke, något som jag trivs med men på ledig tid så vill jag typ vara själv och bara ta det lugnt. Det...
2
Svar
33
· Visningar
1 534
Senast: Bexzor
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 012
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar