Finns på ett sätt många alternativ, och på ett sätt inga. Man skulle ju kunna börja med att göra något annat även veterinärer. Rtga halskotpelare för att ta ett ex. Men om hästen inte ser ut som fan själv på röntgen skulle man ju ändå stå där och inte veta om det där lilla man ser är orsaken, Man skulle kunna bedöva men om det här är smärta så finns det med all säkerhet ett rejält smärtminne så även om det skulle bero på det man bedövat skulle beteendet kunna finnas kvar de h som bedövningen sitter i. Eller vara en bra dag för all del så ponnyn var snäll både innan och efter. Så även man börjar röntga riskerar man att hamna i att behöva sätta på metacam.
Fortsätta sätta igång är ju kvar, och på ett sätt vill jag fortsätta det. men om någon nu vill börja peta i det här så tar jag tacksamt emot också. Sen tror ju inte jag igångsättning gör skillnad, men där kan jag ju ha fel.
Så, det är väl eg inte brist på alternativ, det är brist på bra alternativ. Över hela linjen, sätta på metacam är ju inte ett bra alternativ heller egentligen.