Ponny som blivit grinig/aggressiv - men varför?

Jag ska berätta min tanke med/kring videon sen, men jag vill den ska ses helt utan "input" från mig så jag väntar ett litet tag med mina tankar/etc.

Vad tusan är det han gör med halsen?
De gör ofta diverse saker med halsen när de står uppbundna länge och har lite myror i brallan samtidigt som de lärt sig att de ska stå väluppfostrat på gången . Noterade också beteendet men ser det knappast som ngn sjukdoms/smärtorsak . Ser ut som en ganska vanlig häst , därav frågan till TS vad hon vill visa med filmen /anser själv ?

Senast ändrad:
Vi har ju tankar om minsta lilla nu, iom att vi VET att det föreligger bekymmer. Svårt att se på detta opartiskt.
Men om jag gör det, så hade jag nog inte reagerat alls. Tänkt som @mackan , att ponnyn är lite uttråkad

Ja verkligen . Därav min fråga .
Jag förstår det.
Jag tänkte att matte känner sin häst och har funderingar kring förändring av ett beteende, hon vill ha input. Så därför svarade jag. Inte för att det i sig ger något substantiellt utan det är bara reflektioner. Som matte kan göra vad hon vill med. Precis som med alla andras svar. Majoriteten verkar ju tycka att det ser helt normalt ut.

Jag förstår det.
Jag tänkte att matte känner sin häst och har funderingar kring förändring av ett beteende, hon vill ha input. Så därför svarade jag. Inte för att det i sig ger något substantiellt utan det är bara reflektioner. Som matte kan göra vad hon vill med. Precis som med alla andras svar. Majoriteten verkar ju tycka att det ser helt normalt ut.
Ja och oavsett våra svar kommer ingen kunna svara om det är fel på hästen ;)

Ponnyns beteende är inget jag hade reagerat på. Att dom håller på så är ganska vanligt. Speciellt unga individer eller lite rastlösa hästar kan hålla på så.

Det skulle kunna vara ett stressbeteende som kommer utav smärta men det är som sagt inget direkt udda beteende utan ganska vanligt.

Men som jag förstått det så är det väl egentligen inte detta beteendet som @Alexandra_W reagerat på i första hand. Men det är väl det som går att filma. Det andra "anfallsbetendet" är oregelbundet och svårt att fånga på film.

Ponnyns beteende är inget jag hade reagerat på. Att dom håller på så är ganska vanligt. Speciellt unga individer eller lite rastlösa hästar kan hålla på så.

Det skulle kunna vara ett stressbeteende som kommer utav smärta men det är som sagt inget direkt udda beteende utan ganska vanligt.

Men som jag förstått det så är det väl egentligen inte detta beteendet som @Alexandra_W reagerat på i första hand. Men det är väl det som går att filma. Det andra "anfallsbetendet" är oregelbundet och svårt att fånga på film.

Jag har det mesta på film numera. Inga direkta "jag ska döda dig" dock, han kan inte utföra dem uppbunden och det är bara då jag kan filma.
Men det finns en hel del film när han både hugger och slår efter mig. Alltså inte nafsar eller markerar utan hugger. Dunjacka är bra att ha om vi säger så. Jag vill dock inte lägga upp sådana filmer online.

Jag har det mesta på film numera. Inga direkta "jag ska döda dig" dock, han kan inte utföra dem uppbunden och det är bara då jag kan filma.
Men det finns en hel del film när han både hugger och slår efter mig. Alltså inte nafsar eller markerar utan hugger. Dunjacka är bra att ha om vi säger så. Jag vill dock inte lägga upp sådana filmer online.
Fattar då ännu mindre vad du vill med filmen ? :( Vad är det du vill buke ska respondera över ?

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 910
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 373
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 003
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka