Neurologiskt? Har du testat ''join up'' inom horsemanhip?
Fast det känns ju tämligen ointressant i sammanahanget om man testat "join up".
Har du läst hela tråden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det känns ju tämligen ointressant i sammanahanget om man testat "join up".
Har du läst hela tråden?
Men hur tänkte du då? VAD skulle join up göra? Nu bortser vi från att jag är en motståndare till det. Men det är en ponny som kommer när jag visslar, följer mig lös osv. Som dock "utan trigger" kan reagera uttalat aggressivt och strax därefter verka förvirrad och inte veta vad han gjort. En ponny som det är konstaterat att beteendet bottnar i smärta. Hur skulle join up förändra något av det?Ja jag har läst. Det var bara ett tips det om join up.
Alldeles förutom att jag är en ganska stor motståndare till join-up så tror jag inte det hjälper emot smärta. Vet inte om du läst hela tråden men han har alltså bekräftat ont någonstans (var vet vi inte än)
Ja jag har läst. Nej det hjälper inte mot smärta...men det är bra att kunna tolka equus.
Så du är emot nh?
Det finns alltid en anledning till varför en häst gör som den gör. Jätte viktigt tycker jag
att kunna avläsa 'hästens språk.' Hästar är mer
känsliga än vad vi människor tror. Hästar 'läser' av dig direkt... Stämningen, kroppspråk m.m
Det finns alltid en anledning till varför en häst gör som den gör. Jätte viktigt tycker jag
att kunna avläsa 'hästens språk.' Hästar är mer
känsliga än vad vi människor tror. Hästar 'läser' av dig direkt... Stämningen, kroppspråk m.m
Sorry...inget illa menat. Men det kallas equus..det är så hästar kommunicerar med varann.
Vi människor kan lära oss tyda det. Måste inte alls vara med join up heller. Finns mängder olika sätt...
Ja fast vad har det med tråden att göra? Det är där jag inte förstår. Att läsa hästar är helt nödvändigt, och som du skriver kan man på en rad sätt (och helt utan att kalla det NH eller "träna specifikt") både lära sig det och lära hästen vem som faktiskt bestämmer. Är flockledare om man vill använda den terminologin. För mig är det självklart både läsa av och lyssna på hästen. Jag kan inte begära de ska lyssna på mig och göra som jag vill utan att lyssna på dem.
Men tråden handlar om en ponny som i drygt tre år var snäll och vänlig och plättlätt i all hantering, men som gradvis uppvisade ett grinigt och aggressivt beteende, inkl oförklarliga oxh oprovocerade anfall och utfall. Som även i detta var noll problem hanteringsmässigt i grunden och inte på minsta vis ifrågasatte eller utmanade rent allmänt. Vara utfall och anfall kom på en sekund och utan förvarning och där hästen efteråt inte verkade varken förstått eller menat vad den gjort.
Där beteendet sedan visade sig härröra från smärta.
Så vad är det du i samband med den här tråden vill få fram med inläggen om att läsa häst, hästspråk, NH, join up osv? Jag förstår det inte?
Sorry...inget illa menat. Men det kallas equus..det är så hästar kommunicerar med varann.
Vi människor kan lära oss tyda det. Måste inte alls vara med join up heller. Finns mängder olika sätt...
Monty Roberts är inte den enda som utövar NH...Sorry...inget illa menat. Men det kallas equus..det är så hästar kommunicerar med varann.
Join Up hjälper inte häst forum folk med problem hästar, dom cirkla rund ett annat universom.Ja jag har läst. Det var bara ett tips det om join up.
Join Up hjälper inte häst forum folk med problem hästar, dom cirkla rund ett annat universom.
Montey är en av dom få Horsemen som jag blev imponerad av
Join Up hjälper inte häst forum folk med problem hästar, dom cirkla rund ett annat universom.
Montey är en av dom få Horsemen som jag blev imponerad av
Kan man nå bara en som via detta fall där sitt barn hamna på sjukhus och man kan inte leta på hästen längre då har man då kan man se det som ett +.