Spänningen är olidlig! Juryn i D.C är tydligen klara för dagen, men en talesperson är tydligen kvar i byggnaden när de andra har gått, kanske ska hen lämna över vad de röstade om till en domare, kanske inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det nu det andra inbördeskriget i USA börjar?Är det någon som kollar på dramat i representhuset just nu? MAGA galningarna har krävt votering av en misstroendeförklaring av Kevin McCarthy som är speaker of the house. Innan McCarthy valdes till speaker of the house i januari så krävdes det 15 omröstningar. Nu verkar det som han kommer att förlora.
Är det nu det andra inbördeskriget i USA börjar?
Ja, men alltså det finns väl inte heller något givet alternativ sen...Är det någon som kollar på dramat i representhuset just nu? MAGA galningarna har krävt votering av en misstroendeförklaring av Kevin McCarthy som är speaker of the house. Innan McCarthy valdes till speaker of the house i januari så krävdes det 15 omröstningar. Nu verkar det som han kommer att förlora.
Ja, men alltså det finns väl inte heller något givet alternativ sen...
Så det blir väl någon liknande runda och honom igen.Nope!
Så det blir väl någon liknande runda och honom igen.
Nej, men klockan börjar väl ticka inför nästa potentiella nedstängning.Förra gången tog det 15 omgångar och nu ser det ännu mer ut som McCarthy inte har tillräckligt många röster. Det enda som skulle kunna hjälpa honom är om demokraterna röstar för honom. Vilket de inte kommer göra mtp vad han har gjort under tiden som speaker.
Nej, men klockan börjar väl ticka inför nästa potentiella nedstängning.
Ja, 17:e! Effektivt representanthus, det därTror den inte kan ske innan november nu så tills dess kan de definitivt hålla på
Jag antar att det här egentligen är ganska illavarslande inför valet nästa år, om den mest MAGA-stolliga falangen tycker att den här talmannen, som också är extrem, är för positiv gällande samarbete över blockgränserna....Kevin McCarthy officiellt avsatt som SOTH. Röstning kommer påbörjas i morgon.
Jag antar att det här egentligen är ganska illavarslande inför valet nästa år, om den mest MAGA-stolliga falangen tycker att den här talmannen, som också är extrem, är för positiv gällande samarbete över blockgränserna....
Jo, men jag tänker mer att det trots allt går rätt bra för Trump i opinionen och att de här dårarna är nåt slags förlängning och jag kan tänka mig att den delen av basen inte är negativ till problemen.Grejen är att de är en mycket liten minoritet, Lauren Boebert tex röstade nej till en misstroendeförklaring. Resten av GOP och Fox news är helt galna på dem. Men pga hur jämt det är i HoR så har de avgörande betydelse trots att de bara är fem, sex stycken.
Jo, men jag tänker mer att det trots allt går rätt bra för Trump i opinionen och att de här dårarna är nåt slags förlängning och jag kan tänka mig att den delen av basen inte är negativ till problemen.