Har inte lusläst men tycker att författaren blandar ihop tidigare fascisters bildspråk och retorik med de faktiska konsekvenserna av handlingar. I min mening är det den ideologiska slutprodukten som måste få definiera, inte symboler, bildspråk, eller ytlig kultur. De går delvis hand i hand, men att säga att de inte är fascister för att de inte rakt upp och ner anammar en 100 år gammal fascistisk kultur blir knasigt.
Sen att tro att de som stöttade fascister 'förra vändan' alltid var medvetna om vad de stöttade stämmer inte heller.
Huruvida Trump själv bär fascistiska åsikter lämnar jag osagt, men vart hans politik bär hän är tydligt.
Sen tycker jag nog att militarism och homoerotik (det vill säga det totala upphöjandet av manlighet över kvinnlighet) är en röd tråd genom Trumps anhängare också.
Angående demokratin, så finns det vissa poänger. Problemet är väl att många av de som följer Trump dels har dålig koll på vad ordet demokrati faktiskt innebär rent praktiskt, och dels att det demokratiska systemet i USA redan varit så urvattnat länge att många amerikaners bild är att USA=demokrati oavsett vad USA egentligen är.
Jag är trött och virrig, så tolka mitt inlägg snällt, vem som nu läser