KL
Ska försöka svara alla i samma inlägg:
MadicDomino: Usch
Det lät sannerligen inte kul att bo där! Det känns som om jag kan förstå varför du röstar på SD, ja...
Alla: Alltså, jag måste säga att jag får verkligen inget grepp om SD. Men, det hära som ni skriver om, att det finns invandrare som själva röstar på SD, det säger min pojkvän också.
Men då undrar jag ju, då kan de väl inte vara rasister?
När jag går in på SD:s hemsida och läser så verkar det ju klokt det de säger, sen ska man ju klart försöka vara kritiskt och det försöker jag vara. Men, alltså, de vill ju begränsa invandringen, inte förbjuda den och det tycker jag låter vettigt.
När det blir så som t ex MadicDomino skriver, då är det ju inte hållbart.
Sen när det gäller det här med att nuvarande statsministern lovade att allt skulle bli så bra, finanskrisen var ju inget han kunde förutse direkt.
Ah, på ett sätt känner jag mig bara mera förvirrad nu
Jag ska gå in på de andra partiernas hemsidor också och titta där, men just nu känns det som om det egentligen inte spelar så stor roll vilket parti man röstar på... det känns lite som om det är alla andra partier vs SD liksom... Men jag antar att det inte är så..
Och så det här med staten... (ja, jag är förvirrad^^)... staten alltså. Är det bra eller dåligt? När det gäller skatter, vill "man" att den ska sänkas eller höjas? Det är ju inte så enkelt som att "jag vill inte betala mer, klart den ska sänkas"... Vad går skattepengarna till egentligen? Politikernas löner mestadels eller? Skola, sjukvård, infrastruktur?
Tusen tack om ni orkar svara och försöka lära mig detta.
//r