Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och så det här med SD, "alla" verkar ju vara så emot dem, (asså alla som inte röstar på dem, verkar inte finnas något mellanting) men asså egentligen, har de inte ganska vettiga åsikter? Eller?
//r
De vill sänka abortgränsen, hålla kvinnor på mattan och har i största allmänhet en retorik som hör hemma på 1940-talet (fast "jude" har bytts ut mot "muslim"), så nej. Alla deras åsikter växer ju dessutom från samma rot: islamofobin. Vårdkris, bostadskris, jobbkris - allt ska lösas på samma sätt d.v.s. genom deportering och strypt invandring.Och så det här med SD, "alla" verkar ju vara så emot dem, (asså alla som inte röstar på dem, verkar inte finnas något mellanting) men asså egentligen, har de inte ganska vettiga åsikter? Eller?
Alltså, SD har i sig inga konstiga värderingar.
Amen det är väl för fasen bara att sjunga och fira? Behöver man verkligen ett politiskt parti för att göra det?Men alltså, SD är det de som vill t ex att vi ska få t ex sjunga nationalsången, fira midsommar osv?
En omskrivelse av "kebab" tror jag?
Babian.halv kl
Något OT men är det någon här som vet vad "Babbe" kommer ifrån?
SD är ett rasistiskt parti
Att vägra ta debatten med en rasist = mobbning? Knappast, någonstans måste man dra gränsen, till exempel när någon stödjer en ideologi som gör skillnad på människors värde baserat på kön, sexuell läggning och hudfärg.
Samma här, och jag håller med dig.Som medlem och förhoppningsvis någon dag aktiv i SD(U) kommer jag föga förvånande att rösta på just SD. Tidigare var jag moderat. Huvudskälet till att jag klev över till SD är förstås deras nationalistiska hållning ifråga om ffa invandring; Jag anser i extremt korta ord att Sverige tappar mer och mer av sin identitet och kultur, att dagens asyl- och invandringspolitik spårat ur sedan länge och inte är hållbar eller positiv för varken anländande, svenskar eller samhälle, och jag är även emot ett mångkulturellt samhälle i de flesta andra betydelser än den etniska. Jag är för assimilation, inte integration.
I övrigt instämmer jag i SD:s hela principprogram, med ett möjligt visst undantag för ekonomipolitiken, där jag hör till den mer kapitalistiskt lagda andelen av väljarna; Jag minns inga siffror men majoriteten av väljarna ska komma från S och M, vilket ju av förklarliga skäl innebär att det finns folk från alla läger. Det ska bli intressant att se åt vilket håll utvecklingen går framöver.
Alla ska kunna få stå för vilket parti dom sympatiserar med. Jag blir snarare stolt över dom som vågar! För många drar sig för att berätta av rädsla för att bli häcklade.Jag förstår inte hur någon kan skriva som du gör utan att skämmas.
Jag förstår inte hur någon kan skriva som du gör utan att skämmas.
Intressant att du tycks dras till partier och ideologier som förtrycker och missgynnar dig i förhållande till andra. Vad beror det på?