Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man hör gråtande kvinna hysteriskt från lägenheten ovanför, och vill ringa polisen är det 112 eller 114 114?
Jag är inte säker på att det är något.. men det är inte första gången jag hört det heller. Kanske bara är ett vanligt förhållande bråk
Då kanske han fortsätter med tysta hot och våld för det märker du inte. Är bättre ringa polisen första gången tycker jag.112 om man tror att någon utsätts för hot/våld, men i fall där det handlar om återkommande parbråk ringer man störningsjouren.
I de fall det handlar om att en part är utåtagerande mot den andra, inte sällan mannen mot kvinnan brukar jag:
Knacka på och, om det behövs, förmedla att jag framledes kommer ringa polisen om liknande inträffar igen. Män som beter sig utåtagerande mot sina kvinnor ogillar skarpt att en granne "lägger sig i" och uttrycker att de har koll på dem, att deras agerande inom hemmets fyra väggar inte är en isolerad och diskret händelse.
112 om man tror att någon utsätts för hot/våld, men i fall där det handlar om återkommande parbråk ringer man störningsjouren.
I de fall det handlar om att en part är utåtagerande mot den andra, inte sällan mannen mot kvinnan brukar jag:
Knacka på och, om det behövs, förmedla att jag framledes kommer ringa polisen om liknande inträffar igen. Män som beter sig utåtagerande mot sina kvinnor ogillar skarpt att en granne "lägger sig i" och uttrycker att de har koll på dem, att deras agerande inom hemmets fyra väggar inte är en isolerad och diskret händelse.
Om man hör gråtande kvinna hysteriskt från lägenheten ovanför, och vill ringa polisen är det 112 eller 114 114?
Jag är inte säker på att det är något.. men det är inte första gången jag hört det heller. Kanske bara är ett vanligt förhållande bråk
[...]Nej, självklart slutar han inte, han ändrar bara sätt att göra det på. Och du har just gjort det värre för henne.
Fast då tycker jag man kan göra en enkel konsekvensanalys. Vad är det värsta som kan hända om grannen är ensam hemma och ledsen, och polisen knackar på... respektive vad är det värsta som kan hända om grannen faktiskt får stryk och polisen inte knackar på.Men tänk om kvinnan är ensam hemma och gråter för att hon är ledsen för något?