Nu har jag beställt en DVD...och än ny sadel
. Jag vill att det komma imorgon!
Jag hade hovis här idag och vill spy, själva arbete är bra men när hästen går RB och han inte släppa och tvång hålla de blir jag så förbanad så jag har bestämt mig att utbilda mig själv för mina egna hästar. Enough is enough!!!
Han bara gör det så jag måste "fixa" nya beteende och tror inte på mig att jag har inte dessa problem att de rycker bort hoven som de gör med han. De helt enkelt inte lita på han. Han är jätte snäll och sånt men att släppa hoven är nåt som han KAN INTE göra fast han "håller med mig" när jag pratar och säger han måste, att han bara gör det värre för han själv.
Kanske jag är lite för sur pga för lite sömn.
Men på det mer söta sidan så går det bra med mina småtingarna, hon fick 10 st
. Men en satt fast en jätte stor tjej men tyvärr gick det för lång tid innan vi fick ut henne.
Men 9 levande är inget att "poke a stick at" ( dvs det var inget dålig!)!
Jag MÅSTE bara dela det med mina PNH vänner. Tog detta igår av en liten mellan mammas bakben, den är men favorit. This reminds me of something I heard Pat P. say once "Make your animal feel safe, and he will trust you"...
Kaktusen, du ska får hjälp snart. Men jag måste sova först innan att skriva så mycket. Kanske någon annan vill börjar?...