PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

ojojoj!
Jag är svag för sånt. nu sitter jag här och gråter :love:

jo, har fått frakt quote igår så på måndag skicka jag in beställningen!:banana:

Jag ska beställa en Natural Performer in light oil (takes less time to make) it the sizing thatI'm having trouble with so I have sent a letter to Parelli Saddles to see wihich one. So upp to sex months waiting time. Oj just kom på att det var i engelska:o svårt när man är i två olika forum samtidet vet inte vilken språk jag använder...oops!
NaturalPerformer.jpg

Jag är så nyfiken på denna DVD om sadlar och paden med :angel:

Jag kan inte hitta cable till min external hårddisk så jag skicka DVD som de är.Om någon kunne kopierade åt mig så skulle naturligvis betala för det. Det är att jag vill att orginalerna stanna i bra skick, så snälla alla pnh kompisar ta hand om de.;) Marks du är först på listan.

Sitter här och vänta för valpar att föddas...ser om jag kan använder min PNH (Puppy Natural Houndmanship) på de:rofl:

Racerkorv: den var fint! kul att ser någon har så bra kontakt vid så ung ålder också men han måste har börjat tidet att vara bara 27!:love: Synd att jag börjar åldrar...:smirk:

Fin sadel! :d Dessa Bomfria sadlar då? Är det bättre än en vanlig? Jag ska försöka hitta en sadel till Obe men 4000 usd har jag inte råd med just nu! När man e mammaledig blir det inte mkt över.. Har Ni några rekommendationer till "budgetsadel":confused:

Det är en flex tree sadel som är en del trä och en :angel:flex vill jag säga. One size fits all typ (utan extra vid hästar) då använder man av paden för denna perfekta fit.

d028.gif
en hel natt borta utan söm...men jag har fått 9 stycken nya familj medlemer för min "pain and suffering";)

Grattis till valparna!!!! Dom är säkert inte lite gulliga...:angel: men dom blir väl bara sötare och sötare förståss!

Kul att jag var först på listan, kan konsultera med min "data tekniker" som jag ringer till när data inte gör som jag vill (utan som jag troligen sagt åt den att göra) om du skickar orginalet och se om han lyckas kopiera... Vet inte om han kan men... men? Är ju viktigt att originalen håller förståss!

Sadel DVD:n är kanonbra och kan rekomendera den till alla som funderar på att byta sadel eller köpa en Parelli sadel som SC eller bara vill lära sig mer. Linda och Pat snackar och visar vad man ska titta efter och vad som är viktigt med sadlar och vad dom har fokuserat på när dom tagit fram Parelli sadlarna.
DVD:n kostar 10 dollar i frakt utanför US och det tyckte jag den var värd!

Satterstina: jag har haft massor med sadlar (bomlöst, western, vanliga engelska osv) till min breeeeeda häst och jag har lärt mig att det som är absolut viktigast är att sadeln är riktigt vid och att man då hellre paddar för att hästen ska få plats att röra sig. Bomlöst, flexibelt eller vanlig bom, ja det är nog vad som passar hästen bäst och till vilket ändamål man hag tänkt sig att använda den till samt vilka ambitioner man har.

Min häst och jag avgudar våran Balance sadel :love::bow: den är så bra för oss och med Theraflexpadden så fungerar det bättre än det någonsin gjort!

*KL*

CaliforniaSwed: Grattis till valparna! :)

Tänkte berätta att jag har lekt lite med Gallardo idag.
Han har fått stått ensam nu i några veckor pga kastrering och streptokocker i halsen osv, så han har jättemycket överenergi.

Hursomhelst så skulle jag skicka iväg honom så han gick slalom mellan koner medans jag stod på några meters avstånd.
Han är jättekänslig för mina handgester och flyttar direkt i sidledd när jag "trycker" mot honom i luften med händerna.

Det enda som är svårt med det här är att han har så himla mycket "go" i sig. Hur får jag honom att sakta ner utan att stå framför honom?

Är det här Driving eller Porcupine?

(Ps. Jag har skickat "In a Whisper" till Kookaburra nu. Ds)

Senast ändrad:
Nu har jag beställt en DVD...och än ny sadel:angel:. Jag vill att det komma imorgon!:banana:

Jag hade hovis här idag och vill spy, själva arbete är bra men när hästen går RB och han inte släppa och tvång hålla de blir jag så förbanad så jag har bestämt mig att utbilda mig själv för mina egna hästar. Enough is enough!!!:mad: Han bara gör det så jag måste "fixa" nya beteende och tror inte på mig att jag har inte dessa problem att de rycker bort hoven som de gör med han. De helt enkelt inte lita på han. Han är jätte snäll och sånt men att släppa hoven är nåt som han KAN INTE göra fast han "håller med mig" när jag pratar och säger han måste, att han bara gör det värre för han själv. :crazy:Kanske jag är lite för sur pga för lite sömn.
k038.gif

Men på det mer söta sidan så går det bra med mina småtingarna, hon fick 10 st :eek:. Men en satt fast en jätte stor tjej men tyvärr gick det för lång tid innan vi fick ut henne. :cry: Men 9 levande är inget att "poke a stick at" ( dvs det var inget dålig!)!
Jag MÅSTE bara dela det med mina PNH vänner. Tog detta igår av en liten mellan mammas bakben, den är men favorit. This reminds me of something I heard Pat P. say once "Make your animal feel safe, and he will trust you"...
March162008014.jpg

Kaktusen, du ska får hjälp snart. Men jag måste sova först innan att skriva så mycket. Kanske någon annan vill börjar?...

Kaktusen:
Det är verkligen krångligt att lämna råd i en så´n här specifik situation.
Visst, det finns en hel del material på DVD, t.ex. Parellis "Water crossing" men det är inte säkert att problemet är just geggan eller vattnet.
Det finns så många faktorer som spelar in, relativt ny relation, häst människa, ridplanen, hästkompisar, o.s.v.

För att kunna tipsa om bra hjälp i din närhet, -var i landet finns du?

I stockholm, närmare bestämt drottningholm.

Senast ändrad av en moderator:

När det gäller vatten så har jag en häst som är livrädd och en som måste varit säl i ett tidigare liv :smirk: Hon ÄLSKAR vatten - utan att jag har gjort något - hon plaskar in i varenda vattenpöl och ser hon en stor djup pöl plaskar hon rakt in och lägger sig!

När du har din yo-yo på plats att han kan backa med att du skaka repet, så kan du använder det för att sakta ner han om du inte använder du av carrot sticken på samma sätt. Jag själv bruka använder att skaka i grimmskaftet från phas 1-4. Ibland i början försöker de springa "förbi" repet men det är var du ska vara med så du ger belöning i rätt stund.

Hoppas att det var av nått hjälp.:)

Vi har övat lite yo-yo i hagen utan grimskaft eller andra redskap.
Backa funkar jättebra genom att jag lyfter händerna och trycker emot honom i luften. Då backar han. Direkt när han gör som jag vill, så ger jag eftergift.
Sen kommer han fram till mig igen, så det känns som att yo-yo´n är hel ;) Jag har inte kört backning genom att skaka på grimskaftet, så jag kanske borde ha gjort det innan jag började gå slalom.
Men tror han inte att jag vill att han ska gå åt sidan då eftersom rörelsen kommer från sidan?
Det är så svårt att förklara sånt här, så jag hoppas du förstår ;)

Men oj, vilken helt underbar bild! :love:
Grattis mormor!
Och duktiga Coco!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 684
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar