PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

Level 3 och Level 4 på DVDpack :) till alla som vill köpa det hoppas jag :D

Sv: Re: PNH Tjatter...

Ja! Det får du gärna göra!!!!! Vi kan väl pratas vid om det lite närmare. Jag kommer ju troligtvis inte att kunna åka till Birmingham. Men nästa år :)

Jiiipiii! Nu e min svindyra pinne äntligen här!:bump::bump:
Dags att lasta av ungarna på gubben och spendera tid i stallet igen! Skitnervös men det e att ta små steg antar jag.. Här är ett av mina tilltänkta offer.. Lite "lätt skitig" Vinterskrud..

ObeochHobbe009.jpg

*kl*

Tack allihopa :)

dagarna släääpar sig fram, när hur lång tid ska det behöva innan jag får mitt paket?! :cool:

fortlöpande rapporteringar kommer, säkert med massa frågor ;)

Jag vet inte hur många det var före året vi är 3 och Shaka är 2. Nån mer?

Har du bokat hotell än. Shaka och oss har bokat in vid Holiday inn Birmingham Airport.

Läser och slukar!
Fanny har ju börjat så hon kollar mignehej du hade inget godis då går jag.... humm jag har låtit henne vara bara men känner de är dags att jobbamed henne. Ibland så är hon kläng ranka spec om man har haft godis.
När jag går och hämtar vatten så brukar jag ha hennemed som "hund" funkar jätte bra hon är så duktig så eftergiven nu har jag böärjar skicka henne en liten bit framför mig frö att sträka henen och de tycker hon är jätte läskig men jag berömmer berömmer och då går de bättre.

Skönt att du kommer snart CS! ser framemot de!

Hjääälp! Har spenderat 30 minuter med Obe och han använder mig som en leksak!!!:o Med livet i behåll så pustar jag ut... Denna bilden säger allt om hans personlighet!

obe003.jpg

Haha han är ju jätte fin!! Hur lekte han med dig då? *nyfiken* El rättare sagt hur använde han dig som lekasak? Pigg vaken busig blick :D
SKa lasta mina två ikväll jag,bruden har jag inte lastat alls själv så det ska bli spännande men det kommer gå kalas har jagbetsämt mig för :)

Intressant ansikte... ganska små ögon, vida näsborrar... ska ta fram min Hempfling-bok här i dagarna och fräsha upp mina kunskaper om hans personlighetstest.

JAG VET! :idea:

Ni här som gjort Horsenalitys på era hästar, kan ni inte lägga upp en bild på ansiktet rakt framifrån och en rakt från sidan.
Så får ni inte berätta vad den har för Horsenality förrän jag har "personlighetsbestämt" den med Hempfling-boken?
Så kan vi jämföra hur det stämmer med varann??

Skulle vara SUPERKUL :bump::bump:

Är himla intresserad av den där Hempflings ideer...

Skulle du vilja göra det på båda mina hästar?? Skulle vara sååå roligt! Håller på med horsenality nu ;)
Kanjag maila privat jag som inte kan lägga in bilder här? :crazy:

Javisst!
Hmm, ska se till att min mailadress finns i min profil så kan du maila bilderna, men berätta inget om hästen. Jag vill höra sedan hur det stämde :idea:

Jaaa!!!!!!! Please, do my horsey!!:bump::bump: Hade varit så kul!! Jag fixar bilder i morgon om du känner att du har lust???:)

Kul med såna här test! Vilken av Hempflingers bok står detta i? Lite nyfiken bara, var länge sedan jag öppnade de böckerna. Ska försöka komma ihåg kameran imorgon till stallet och kanske kommer det in några bilder på svarten så får du gärna titta, skulle vara kul och se vad det säger!

Intressant ansikte... ganska små ögon, vida näsborrar... ska ta fram min Hempfling-bok här i dagarna och fräsha upp mina kunskaper om hans personlighetstest.

JAG VET! :idea:

Ni här som gjort Horsenalitys på era hästar, kan ni inte lägga upp en bild på ansiktet rakt framifrån och en rakt från sidan.
Så får ni inte berätta vad den har för Horsenality förrän jag har "personlighetsbestämt" den med Hempfling-boken?
Så kan vi jämföra hur det stämmer med varann??

Skulle vara SUPERKUL :bump::bump:

Är himla intresserad av den där Hempflings ideer...

Min förra pålle var iaf undre general eller va det nu va, i boken var det bild på en fux och denne skulle inte tycka om barn och va en en mans häst.

Men vad är nya pållen ? Kan du få lista ut :p

18879413.jpg

18879457.jpg

Det står i Hästens själ (heter den väl?)

Men va f***n! :eek:
Hittar ju inte boken!! Tror kanske mamma har den lånad fortfarande! :cry:
Får be henne skicka upp den...då får ni vänta till slutet på nästa vecka.. sorry.. :(

Om inte någon annan har den? :idea:

hjälp hjälp hjälp.........:(
Nu har han slutat göra allt...
gick så bra under ett tag men nu ignorera han mig totalt när vi ska träna (inte annars).
helt plötsligt kan han inte backa inte komma in eller stanna.
jag har provat att låta honom vara men det hjälpte inte igår gav jag mig inte och då tog det 15 min att få honom att backa:(
sen går han bara runt mig och till och med PÅ mig..
vad ska jag göra???

Kanske är du för långsam att fasa upp?

Fick det tipset när min valack mest tyckte jag var trist, han väntade ju hellre på fas 4, eftersom det tog så lång tid innan jag kom dit.
Fick tipset att göra en ganska lång och tydlig fas ett, och sedan göra 2-4 i nästan en rörelse. Om du förstår hur jag menar?

Det funkade kanon på min, nu vet han att jag menar att han ska göra det NU och inte om en kvart när jag kommit till fas 4 :angel:

Skjootan:Mest en massa puff och buff och ett himla gnuggande av hans mule.. "hmmm.. kan det gå att flytta på henne kanske?" "godis i jackan?Nehej:idea:" "Men varför gör hon inget?????????":confused:
Min andra häst, Jaha, är hon här nu igen och ingen mat hade hon med sig..suck..:D
Så nu e det dags för nästa lektion!!!!!!!!!PIRR PIRR:banana:

Re: Sv: PNH Tjatter...

Skjootan:Mest en massa puff och buff och ett himla gnuggande av hans mule.. "hmmm.. kan det gå att flytta på henne kanske?" "godis i jackan?Nehej:idea:" "Men varför gör hon inget?????????":confused:
Min andra häst, Jaha, är hon här nu igen och ingen mat hade hon med sig..suck..:D
Så nu e det dags för nästa lektion!!!!!!!!!PIRR PIRR:banana:

dvs att han lekar de "porcupine game" med dig?:idea::angel: Vad duktig han är.:p Vad annars har han lärt dig?
Jag skulle tro att din dam är LB Introvert det lite jag fick ser. men det är svårt att säga sen jag har bara träffat henne när hon var jätte sjuk.:(

Kommer du i maj till L1 eller L2?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 684
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V