PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
:banana::banana:You can do it!!!:banana::banana:

Föresten hur går det med inköpet av hästen??

Senast ändrad av en moderator:
När kommer fölet hem?? Va spänade!!! :bump::bump::DJag är så avis. Vad är det du undra över?

Jag har kommet överens med min man (inte frivillig) ... no more foals!:cry: Han känna mig så väl...Jag har lite svårt och kan inte bli av med de:angel:. Så nu har jag gått till valpar istället...som kommer den 18 mars:D

Sv: PNH Tjatter...

Nykomling i gänget - lär mej allt ni kan :D

Har nyss beställt level 1 efter att under lååång tid läst o letat efter det mesta som kan hittas på internet om PNH.. Kom slutligen fram till att jag vill lära mej mer om denna filosofi som jag tror kan ge mej mycket i tillvaron "utanför" hästlivet med!

STOR välkommen till gänget Nenii!!:banana:

Du kommer inte ångra dig. Du kommer har så kul att uptäcka en helt ny värld.:bump:

Jaa... jag får inte heller skaffa så många fler hästar.. men ett litet föl lyckades jag smuggla in :angel:

Han kommer på lördag, tillsammans med en liten kompis.

Jag funderade på hur jag skulle hantera dem direkt när de kommer, bläddra tillbaka lite så hittar du min fråga, den var ganska lång :angel:

Jo, det är ju svårt att göra sig av med de små, jag tror inte alls att jag skulle kunna föda upp ett föl med tanken att sälja det. Nä, det här ska bli min påläggskalv, mitt blivande PNH-geni som barfota ska inta ovalbanorna om några år, och göra reklam för hur bra PNH är :idea::banana:
...har jag tänkt... ;)
Kanske rakar vi in WE *hjärta* PNH på rumpan vintertid :idea:

Hjälp mig nu med hur jag får den allra bästa starten med min lilla pojke! :bow:

Nykomling i gänget - lär mej allt ni kan :D

Har nyss beställt level 1 efter att under lååång tid läst o letat efter det mesta som kan hittas på internet om PNH.. Kom slutligen fram till att jag vill lära mej mer om denna filosofi som jag tror kan ge mej mycket i tillvaron "utanför" hästlivet med!

Välkommen!!
Vi ääälskar att träffa fler som upptäckt hur häftigt PNH är!! :love::love:

Gå också in och lär i den låsta tråden som heter "PNH någom?" där finns det massor med kul att läsa :idea:

Du kommer inte att ångra dig, precis som du säger ger det här programmet så mycket mer än hästhantering, man får liksom en lite annorlunda syn på det mesta.

Ursäkta, vår unghäst som rids in enligt PNH har just varit så himla duktig så om jag fick tag i Pat skulle han få en kyss :love::crazy: därför är jag lite över-entusiastisk :p

Du måste skriva här och berätta vad du tycker när du börjat kolla på filmerna och provat på hästen! :bump:

Sv: Re: PNH Tjatter...

ska beställa L1 i slutet av månaden när jag fått nästa bildrag :p är fattig student och få betala transporten
för pållen på över 2000 så är mega fattig denna månaden :rofl:
Han åker ifrån sthlm i em :banana: så vet inte om han kommer i kväll eller imorgon :D

:bump::bump: Gud va kul för dig!!!! Vi sitter och väntar för uppdateringar...

Ska leta fram den frågan...Men jag har för mig att vi har diskuterat det redan...eller? Som sagt jag är lite trög ibland:p

Jag leta nu....

Nja, vi pratade om hur man brukar göra när man får hem en ny häst.
Jag tyckte förut att man skulle låta dem bekanta sig med hästkompisarna först, men efter din förklaring tror jag mer på den.
Att man ska skapa ett förhållande mellan häst och människa först.

Ok så långt, och var det en vuxen häst som kom hem så vet jag nog hur jag skulle göra.

Men hur göra med ett par småhästar som knappt blivit hanterade??

Sv: Re: PNH Tjatter...

Nu har Tbone anlänt :banana: Han är jätte liten :p och mega snäll och väldigt försiktig av sig, nu står han i boxen och äter hö, ska fixa hagen lite först innan jag släpper ut honom. :D Nu är det bara att beställa L1 sen börja träna ;) :p

Tack :D
här kommer en bild från boxen... som han drunknar i :rofl:

18859063.jpg

Grattis!!! Du måste var jätte lycklig, va?

Han såg så mycket större i de andra bilder. :eek::D Men det ser ut som han har plats att växa i boxen.:rofl: Han är jätte fin!!!:love:

Grattis till att fått hem pållen Urkella :) och VÄLKOMMEN Nenii!

Jag har läste på en blogg från en tjej som var i Florida nu på senaste kursen att Neil Pye avslöjat för dem att de kommer ny L3 OCH L4 till hösten!!!!!!!!!!! :banana::banana: Bara att börja spara...igen :smirk:

Är det bara jag som får en 12' line som får täckas här och där med silver tape? Broddar + rep är ingen bra kombination:(

:banana:Jag läst när man jobba med vid Birmingham är detnatt man också får deras nya "release" av den överraskande sort. Det är vad det måste vara som släppas då! Jag ska vara first in line!!!:banana:

Om vi ska till Birmingham och inte du Filo ska vi köpa nåt åt dig?:p:D

Sorry vi är barfot här. Men if mans best friend is silvertape!!!! What is womans?:angel:
Jag fick padden igår men jag måste sälja en av de. Jag har redan en stor och vill behålla den mindre för stocksadeln men jag kan inte bestämma.....

Jag hade mest problem med sömmen som sticker ut på utsidan av hoven... har blivit några öglor :(
Nu har vi bara barfota igen, håll tummarna att det håller :bump:

Release av vaddå ny L3-4?? till dem som jobbar där eller.........

Vi har köpt biljetter men inte fixat hästvakt ännu men det löser sig nog :angel:

Vore roligt att veta hur många från sverige som åker. Någon som vet hur mång det var ifjol? typ 50 st??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 684
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V