C
CaliforniaSwed
det kan du fortsätter med bara blanda upp dessa tricks och sånt och låt han leka hur han vill också ibland. Sen varje dag komma med nåt helt nytt han kan göra/lära. Snart komma ni dansa över hela gården!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tog det från last tråden...Jag antar att han är mest RB extrovert. Hans personliga gräns går vid 10-20 cm ungefär. Det är helt oki att stå brevid men sträcker jag fram handen så vill han inte vara med längre.
Ska testa Approach and retreat.
Väldigt bra sagt..som vanligt du.Jag tycker så mycket om Pats 8 principer, 7 av dem faller in på nästan allt levande!
2) Don't make or teach assumptions.
3) Communication is mutual.
4) XXXX and humans have responsibilities.
5) Have an attitude of justice.
6) Bodylanguage is universal.
7) XXX teach humans and human teach XXX.
8) Principles, purpose, and time are the tools of teaching.
Att behålla värdigheten på den man interagerar med må det vara häst, annat djur eller folk eller folk är en av de absolut viktigaste och klokaste av filosofi man kan ha
Nu hängde jag inte med......och CS alla kommer dit i sin takt Lycka till med letande
Väldigt bra sagt..som vanligt du.
Nu hängde jag inte med...
Håller inte med om alla metoder som Ceasar sysslar med men gillar verkligen det som många som tränar hundar missar att man tränar människan i första hand. Har fått mkt inspiration av honom med att jobba med min egen energi. Har en förmåga att bli tense accertive (stavning?) beroende på hur ont jag har men jobbar med det och det funkar lika bra på både hund och häst. Min dam är vissa dagar så känslig att det räcker med att jag rätar på axlarna och tar ett djupt andetag så får jag all hennes koncentration.Har ni oskå hört att Cesar Milan och Pat ska gör en program tillsammans. Och ni som har hundar, tycker ni att Cesar är den Pat av hundar? Jag har märkt med några på PNH forum att det finns folk som följer PNH men hänger verkligen inte med den psykologi delen av det. Som att det är svårt att förstår hur man kan anväder psykologi med hästar och hundar i deras egen naturligt språk. Vad tycker ni? Just en fundering sen jag satt och tittade på Cesar i morse och för mig han är lik Pat fast i hundens språk.