Var hittar du privat sjukhus i Finland som erbjuder snitt ”på beställning”? Som finländare har jag inte hört talas om nått liknande men utesluter det inte
Kan inte heller hitta nåt. Bara att Finland har samma regler som oss.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var hittar du privat sjukhus i Finland som erbjuder snitt ”på beställning”? Som finländare har jag inte hört talas om nått liknande men utesluter det inte
Jag hittade via en snabb googling. Typ 100 lax tar dom för kejsarsnitt.Kan inte heller hitta nåt. Bara att Finland har samma regler som oss.
Jag blir nyfiken på hur ni ska göra det rent konkret? Alltså köra till Finland, föda och köra tillbaka efter ett par dagar?Dom flesta länder, finland tex.
Sen ville han inte snitta I vecka 37 som jag önskar utan dom tycker att det är bra om verkarbetet kommer igång.
Men lägg av, för mig är det viktigaste att få snittet beviljat, helst i Sverige, men som en sista utväg får det bli på annat håll. V 37 är inget krav, bara ett önskemål som jag tog upp mot slutet av samtalet.fast @Nattljus det handlar inte om att vara moraltanter utan att det är så många felaktiga föreställningar som gör att många här känner att beslut kanske inte är helt korrekta.
Jag respekterar fullt ut att nån hellre vill snittas men att det skulle gå att köpa i Finland? Eller att Sverige är emot pga man inte gör det i v37?
Så långt har vi inte planerat, det är ju prio att få snittet beviljat i Sverige.Jag blir nyfiken på hur ni ska göra det rent konkret? Alltså köra till Finland, föda och köra tillbaka efter ett par dagar?
Jag menar inte att ifrågasätta men blev nyfiken.
Lägg av själv, din attityd är ytterst irriterande, liksom flera av dina påståenden i tråden.Men lägg av, för mig är det viktigaste att få snittet beviljat, helst i Sverige, men som en sista utväg får det bli på annat håll. V 37 är inget krav, bara ett önskemål som jag tog upp mot slutet av samtalet.
Sen om det är för tidigt det får läkaren avgöra, däremot vill jag def ha ett kejsarsnitt före beräknad förlossning just för att slippa ett akut snitt. Det är många som lägger ett datum ca 1,5 vecka före beräknad förlossning.
Nu lämnar jag tråden. Kommer läsa det som jag tycket känns sakligt och av nytta.
Om min attityd irriterar dig så mycket, då behöver du knappast svara bara för att vara lika irriterande tillbaka. Det du skrivet har absolut ingenting med min tråd att göra. Jag har inte frågat vem som blivit sladdrig eller inte eftersom en vaginal förlossning inte finns på världskartan för min del!Lägg av själv, din attityd är ytterst irriterande, liksom flera av dina påståenden i tråden.
Vi är flera i tråden som vare sig spruckit eller blivit klippt o därmed inte heller behövt sys. Inte heller har vi blivit ut töjda o sladdriga.
Lägg av själv, din attityd är ytterst irriterande, liksom flera av dina påståenden i tråden.
Vi är flera i tråden som vare sig spruckit eller blivit klippt o därmed inte heller behövt sys. Inte heller har vi blivit ut töjda o sladdriga.
Nu lämnar jag tråden. Kommer läsa det som jag tycket känns sakligt och av nytta.
Jag fann bara HYksin, de erbjuder bara kejsarsnitt om det är medicinskt motiverat. Och sen får man ligga på vårdavdelning med andra mammor, inga pappor där inte. Och ca 100 lax för kejsarsnitt. Då låter mitt svenska sjukhus skojigare.
Inga andra än mamma och bebis fick sova på vanliga sjukhuset jag födde på heller. Var bara besökstid som gällde för resten av familjen.
Jag och sambon hade eget rum på BB, va där flera dygn och fick vara kvar nästan hur länge vi ville, stannade dock bara två dygn! (Födde i örebro pga högt bmi men åkte direkt till karlskoga efter)