Tyvärr inte med den barnmorskan, hon är pensionär och ersatte bara min ordinarie som är på semester. Men hon var verkligen underbar! Aldrig känns en sån trygghet med en främmande person förr. Hon gav mig dessutom massor med tips på vad jag skulle säga på aurora osv.
Fick svar på alla mina frågor efter mötet. Tycker inte den ordinarie är lika trygg, mycket yngre kvinna som saknar erfarenheten som denna har. Men den ordinarie är såklart också bra.
Den ordinarie vågar inte riktigt prata om kejsarsnitt, såg det i journalerna.
Stå på dig för fullt! Jag har gått den vägen och det är bara att stå på sig allt man orkar och blåneka med kroppens alla krafter till vaginal förlossning.
Jag hade med mig ett stort kompendium med Socialstyrelsens indikationer om att bevilja en kvinna kejsarsnitt på psykosociala grunder och även sambon som fick vänta utanför hos BM och vara med hos läkaren.
(Tyvärr är det mycket lättare om man har en man med sig )
De kan neka dig (horribelt) då det inte finns någon lag som säger att man är berättigad snitt men jag håller alla tummar att du också skall få den förlossning du önskar, det borde varje kvinna få!
(Förövrigt önskar jag att Sverige också införde privat vård, hade lätt tagit en 100 papp ifrån sparandet och lagt på snitt!)